Sharikava: як будується мережа?
Мережа кав'ярень Sharikava запускає нові заклади не тільки в столиці та обласних центрах, але й в райцентрах. Як шукати локації і розвивати франшизу, розповів нам Влад Кіндра, співзасновник Sharikava.
Мережу кав'ярень Sharikava заснували Влад Кіндра, Саша Михайловський і Тенгіз Дженджулія в 2015 році в Житомирі. Зараз в мережі нараховується 26 точок, які успішно працюють також в Києві, Вінниці, Рівному, Бердичеві, Коростені та Коростишеві.
Співвласники успішної мережі разом займалися боротьбою в житомирському спортклубі. У кожного до Sharikava був різний бекграунд: Влад Кіндра збирав урожай капусти в Швеції, Саша Михайловський трудився рятувальником в басейні, а Тенгіз Дженджулія працював мерчандайзером.
Ідея відкрити спільний бізнес виникла в 2014 році, а першу кав'ярню друзі запустили через рік. Це був МАФ у вигляді великої кавової склянки площею два метри.
Старту чекали півроку - весь цей час готувався паспорт прив'язки до території. Але були і плюси: підприємці платили мінімальну орендну ставку в центрі міста, оскільки головному архітекторові Житомира сподобалася ідея з незвичайною формою МАФу.
Три склянки-МАФи і замовлення логотипу обійшовся підприємцям в $ 10 тисяч. Ще $ 2 тисячі пішли на закупівлю кави та витратних матеріалів. Цікаво, що другий МАФ вдалося розмістити тільки на орендованій землі, а для третього ще довго шукали місце.
У 2015 році бізнесменам запропонували орендувати приміщення в центрі міста. Бухгалтер попереднього кафе, застерігала: не відчиняйте тут кафе. Мовляв, це прокляте місце і люди ходять скрізь, але не тут.
Але прогнози бухгалтера зазнали краху:
«Зараз це найкращий наш об'єкт і на його базі тренуються барріста з усієї України», - згадує Влад.
Щоб відкрити стаціонарну кав'ярню в центрі Житомира, підприємці позичили ще $10 тисяч. Оренда кафе коштувала 15 тисяч гривень на місяць і господар був щасливий здати - так часто у нього змінювалися наймачі.
Курс на Вінницю
Після запуску ще трьох закладів в Житомирі бізнесмени вирішили спробувати відкрити кав'ярню в Вінниці. Сказано - зроблено і вже через два тижні орендували приміщення.
Новий об'єкт, на відміну від житомирських кав'ярень, довго не виходив на прибуток. Вінничани придивлялися до Sharikava, але потім і в цьому об’єкті з’явилися черги.
Оренда у Вінниці виявилася дорожчою, ніж в Житомирі. Якщо на батьківщині Королева квадратний метр коштував 500-700 гривень, то у Вінниці - 700-1000 гривень. Влад пояснює цей феномен так: місто багате, багато промислових підприємств, а ще всі, хто живе у Вінниці, там же і роблять бізнес. У Житомирі навпаки, всі прагнуть витрачати в Києві і часто вважають рідне місто «перевалочною базою».
Після п'ятої кав'ярні житомирські підприємці вирішили, що бізнес повинен розширюватися швидше і почали залучати гроші інвесторів. За цією схемою засновники Sharikava відкривають кафе і керують їм, а прибутком діляться.
Sharikava впізнають по цукеркам
Паралельно з відкриттям кав'ярень в двох обласних центрах і райцентрах (Бердичів, Коростень, Коростишів) Sharikava нарощувала власне кондитерське виробництво. Спочатку це був вимушений крок - вітрини в численних кав'ярнях треба було чимось заповнювати. Перші цукерки робили випускники школи Ектора Хіменеса Браво на кухні житомирської кав'ярні.
Тепер в асортименті Sharikava цукерки з горіхами, м'яким ірисом, кілька видів печива і тортиків в банках, гранола, горіхова паста, і натуральні суміші для фруктових чаїв.
«На виробництві працює 20 чоловік. В місяць ми продаємо більше 10 тисяч цукерок і ще 5 тисяч - десертів. Уже пропонували поставляти продукцію в супермаркети, але ми поки не розглядаємо ці пропозиції - все зусилля кинули на розвиток власного бренду», - пояснює Влад.
Солодощі зробили Sharikava впізнаваною. Настав час для відкриття першої кав'ярні в столиці.
Як шукали приміщення в Києві
Влад Кіндра вважає, відкриття кав'ярень у Києві логічним етапом розвитку всеукраїнської мережі.
У столиці шукали приміщення «ногами»: підприємці обійшли центральні вулиці та питали, чи не здається поблизу приміщення. Крім того, переглядали оголошення на ОЛХ, щоб орієнтуватися в цінах.
Перша кав'ярня з'явилася на Подолі, друга - біля метро «Печерська». Ціна оренди в першому місті країни виявилася вдвічі дорожче, ніж в регіонах: 1200-2000 гривень метр.
Що стосується інвестицій, то зараз відкрити кав'ярню коштуватиме $50 тисяч доларів. Мінімум - $35 тисяч, а коли Sharikava стартувала в Житомирі в 2015-му цей мінімум становив $15 тисяч.
Влад пояснює це так: вдосконалилося і подорожчало обладнання, зросла ціна ремонту: в середньому метр кав'ярні коштує $500-700 доларів з обладнанням. Середній термін окупності Sharikava - півтора року, але деякі точки стали прибутковими менш ніж за рік.
Перша франшиза: зроблено в Рівному
Рівне став знаковим містом для Sharikava - тут відкрили першу кав'ярню по франшизі. Франчайзі - сімейна пара з Житомира, - щоб запустити бізнес, продала квартиру. Ця кав'ярня стала 26-м закладом мережі.
«В обласних центрах відкривати кафе набагато простіше, ніж в Києві: нижче конкуренція, дешевше вартість оренди», - зізнавався наш співрозмовник.
Заклад на 50 посадочних місць розпочало роботу в новому житловому комплексі.
Перший франчайзі працює над збільшення середнього чека і вже запропонував розширити лінійку меню: продавати не тільки натуральні цукерки і сендвічі, але й почати готувати прості страви: яєчню, сирники, сендвічі.
За словами Влада, зараз прораховується маржинальність додаткового меню. Формат кав'ярні з «гарячим» традиційно протестують у Житомирі.
Наш співрозмовник, оцінюючи, свій п'ятирічний досвід, радить підприємцям не зациклюватися на Києві, а сміливо йти в провінцію.
«У нас був прецедент, коли кав'ярня в Бердичеві окупилася менш ніж за рік. У багатьох містах не бачили пристойної кав'ярні, а вартість оренди і зарплати персоналу - набагато нижче. Про старт закладу швидко дізнаються люди, воно стає популярним, а значить більше можливостей заробити», - резюмує Влад.
У планах на цей рік у власників Sharikava записано 12 кав'ярень, в тому числі 4 за франчайзинговою моделлю і розширення на Захід країни: Рівне, Хмельницький і Луцьк. Придивляються підприємці до Тернополя, Чернівців та Львову.
читати статті
У жовтні в польському місті Вроцлав відкрився перший ресторан сучасної кухні за франшизою Nai.
Meat Bar від «М`ясторія» — це заклад сучасного формату fast casual, в основі якого лежить шаурма та бургери з томленим м’ясом
Зручна концепція поєднала у собі смакові вподобання поцінювачів свіжої випічки, кондитерських смаколиків та свіжої кави.
Відкриваючи піцерію, кожен підприємець мріє про успіх, унікальність та розширення свого бізнесу.
Хто отримав нагороду UBA 2023?
найчайтіше читане
В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу
Більше 200 громадян різних національностей, які проживають у нашій країні, ведуть свій франчайзинговий бізнес з мережею «Жабка» (Żabka).
Джоббінг чи власна автомобільна заправка?
Завдяки співпраці з фінансовими установами, компанія може надавати своїм франчайзі кошти на відкриття та розвиток бізнесу
Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію
популярне на форумі
Нова франшиза: Doshi Doshi
Доброго дня підкажіть будь ласка, до кого можна звернутися сприводу франшизи?
Формат TAKE AWAY для магазинов суши
Не с проста объявления «куплю магазин суши» сейчас можно все чаще услышать, как от начинающих,...
Taco Bell собирается в Россию
Хочу эту франшизу
Тайрай: франчайзинг со вкусом Востока
Давай откроем этот бизнес в Беларуси.
Как открыть суши-бар. Бизнес-план.
Полезная информация
Собственный сэндвич-бар с FreshLine
Впервые побывал в фреш-лайне весной прошлого года и с тех пор хожу сюда чуть ли ни каждую неделю...
Макдональдс в цифрах
Интересная информация. Я люблю Макдональдс, хотя и не очень полезно
Символ немецкого фастфуда Curry Wurst
Где бы взять 40 тыс долл.? В Днепропетровске возле жд вокзала отличное заведение! . .еда,...