З 2006 року оборот українських кав’ярень зростав на 20% за рік. Минулого року кавові ресторатори виручили близько $175– 180 млн, дані компанії «Ресторанний консалтинг». Однак до кінця 2009-го обсяг ринку може істотно зменшитися.
За останні півроку лише в Києві закрилося близько п’яти кавових підприємств: припинили роботу окремі точки мереж «Кофе Хаус», «Шоколадниця» та чимало окремих кав’ярень. Основна причина — скорочення виручки на тлі як і раніше високих орендних ставок. «Більшість кав’ярень знаходяться у людних місцях. Ціна оренди цих площ практично не впала — вони завжди користуються попитом. Таким чином, власникам кав’ярень доводиться платити щонайменше $50 за кв. м, а максимальні ставки сягають і $100–120 за квадрат на місяць, — зазначає Ольга Насонова. — Причому, якщо орендні ставки прив’язані до долара, витрати на приміщення зростають. А виручка вже кілька місяців неухильно скорочується».
За словами директора Ресторанного консалтингу, порівняно з жовтнем–листопадом 2008-го доходи зменшилися на 30–50%. Якщо в докризові часи кав’ярня на 50 місць виручала 5–8 тис. грн за день, то зараз — у півтора-два рази менше. Відвідуваність упала втричі. «Основні відвідувачі кав’ярень — середній клас, офісні працівники, — пояснює вона. — А це саме та група людей, яка постраждала від кризи найбільше. До того ж кав’ярні переважно не пропонують повноцінного харчування. Це місце для зустрічей, переговорів... У сьогоднішніх умовах для багатьох це розкіш».
За матеріалами kontrakty.com.ua.
читати статті

У жовтні в польському місті Вроцлав відкрився перший ресторан сучасної кухні за франшизою Nai.
Meat Bar від «М`ясторія» — це заклад сучасного формату fast casual, в основі якого лежить шаурма та бургери з томленим м’ясом
Зручна концепція поєднала у собі смакові вподобання поцінювачів свіжої випічки, кондитерських смаколиків та свіжої кави.
Відкриваючи піцерію, кожен підприємець мріє про успіх, унікальність та розширення свого бізнесу.
Хто отримав нагороду UBA 2023?
найчайтіше читане

Які формати зараз найбільш популярні та прибуткові
На українському ринку fashion-ритейлу стає дедалі тісніше.
Більше 200 громадян різних національностей, які проживають у нашій країні, ведуть свій франчайзинговий бізнес з мережею «Жабка» (Żabka).
Чому родина Кузьми Скрябіна обрала саме Lviv Croissants?
Чому варто купувати франшизу Wesoła Pani та на чому будується їх бізнес-модель?
популярне на форумі
Нова франшиза: Doshi Doshi
Доброго дня підкажіть будь ласка, до кого можна звернутися сприводу франшизи?
Формат TAKE AWAY для магазинов суши
Не с проста объявления «куплю магазин суши» сейчас можно все чаще услышать, как от начинающих,...
Taco Bell собирается в Россию
Хочу эту франшизу
Тайрай: франчайзинг со вкусом Востока
Давай откроем этот бизнес в Беларуси.
Как открыть суши-бар. Бизнес-план.
Полезная информация
Собственный сэндвич-бар с FreshLine
Впервые побывал в фреш-лайне весной прошлого года и с тех пор хожу сюда чуть ли ни каждую неделю...
Макдональдс в цифрах
Интересная информация. Я люблю Макдональдс, хотя и не очень полезно
Символ немецкого фастфуда Curry Wurst
Где бы взять 40 тыс долл.? В Днепропетровске возле жд вокзала отличное заведение! . .еда,...