— Максиме, розкажіть, яка сьогодні динаміка ринку громадського харчування України? Що відбувається?
— Ситуація на ринку громадського харчування трохи покращилася у порівнянні з 2014 роком, але, як і раніше, залишається досить складною, ресторани як закриваються, так і відкриваються. На жаль, тих, які закрилися, більше. Основні причини - це не стабільна економіка в країні та постійні коливання курсу валют. Оренда багатьох закладів, особливо, тих, які знаходяться у центральних місцях міст, прив'язана до долару. Орендарі досить неохоче йдуть на зниження плати. також сильний вплив на роботу ресторанів робить збільшення вартості комунальних послуг, які ростуть дуже стрімко. Платоспроможність населення впала в порівнянні з минулими роками, що впливає на зменшення відвідуваності закладів громадського харчування. Ресторани переходять на продукцію українського виробництва, намагаючись максимально відійти від імпорту.
У кращій ситуації знаходяться мережеві ресторани і ресторани, що працюють по франчайзингу, які намагаються у цей складний період розвивати свої мережі далі, щоб ще сильніше закріпитися на ринку.
— Чи має місце експансія закордонних мереж і як вони впливають на ринок?
— Експансія закордонних мереж набагато зменшилася у порівнянні з минулими роками. Це, в першу чергу, пов'язано з нестабільною ситуацією в українській економіці. Тому багато зарубіжних інвесторів побоюються вкладати гроші в український бізнес. У даний час ми спостерігаємо ситуацію, коли навпаки українські ресторатори намагаються виходити на інші ринки. На першому місці Казахстан, Прибалтика та Європа.
— Що сьогодні варто змінити вітчизняним гравцям ринку громадського харчування у веденні бізнесу?
— Необхідно переглянути свої погляди на рентабельність роботи закладів. Багато хто, як і раніше, ставить цілі по рентабельності ресторану на рівні 25-30%. Актуальна рентабельність на даний момент на рівні 15-18%. Необхідно тримати баланс між ціновою політикою закладів та розміром порцій. Вважаю неприпустимим скорочувати порції страв. У даній ситуації необхідно переходити на продукти українського виробництва, змінювати асортимент. Велику увагу необхідно приділити економії комунальних послуг, зараз для цього є багато можливостей: виробники пропонують різні види економного обладнання, а інвестиції у нього будуть цілком виправдані.
Так само варто окрему увагу приділити сервісу і комфорту в ресторанах, що дозволить додатково мотивувати відвідувачів повертатися до закладу. Наприклад, додаткові послуги - дитяча кімната, магазин сувенірів, вело парковки, майстер класи для дітей і дорослих та інше.
— Які зміни ще будуть відбуватися у 2015-му році?
— У 2015 році краще за все буде розвиватися ринок якісного стріт фуду, де не потрібно великої кількості інвестицій, а терміни окупності набагато нижчі. Головна тенденція - це надання якісної, здорової продукції за оптимальні кошти.
читати статті
У жовтні в польському місті Вроцлав відкрився перший ресторан сучасної кухні за франшизою Nai.
Meat Bar від «М`ясторія» — це заклад сучасного формату fast casual, в основі якого лежить шаурма та бургери з томленим м’ясом
Зручна концепція поєднала у собі смакові вподобання поцінювачів свіжої випічки, кондитерських смаколиків та свіжої кави.
Відкриваючи піцерію, кожен підприємець мріє про успіх, унікальність та розширення свого бізнесу.
Хто отримав нагороду UBA 2023?
найчайтіше читане
В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу
Як заробити на станції техобслуговування автомобіля
Тест на підприємництво
Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується
Які формати зараз найбільш популярні та прибуткові
популярне на форумі
Нова франшиза: Doshi Doshi
Доброго дня підкажіть будь ласка, до кого можна звернутися сприводу франшизи?
Формат TAKE AWAY для магазинов суши
Не с проста объявления «куплю магазин суши» сейчас можно все чаще услышать, как от начинающих,...
Taco Bell собирается в Россию
Хочу эту франшизу
Тайрай: франчайзинг со вкусом Востока
Давай откроем этот бизнес в Беларуси.
Как открыть суши-бар. Бизнес-план.
Полезная информация
Собственный сэндвич-бар с FreshLine
Впервые побывал в фреш-лайне весной прошлого года и с тех пор хожу сюда чуть ли ни каждую неделю...
Макдональдс в цифрах
Интересная информация. Я люблю Макдональдс, хотя и не очень полезно
Символ немецкого фастфуда Curry Wurst
Где бы взять 40 тыс долл.? В Днепропетровске возле жд вокзала отличное заведение! . .еда,...