Як Ви вважаєте, чи насичений ринок українських міст фітнес-клубами VIP-категорії і клубами середнього класу?
Українські міста не насичені фітнес-клубами взагалі. Якщо в Києві в плані VIP-категорії ще, так би мовити, якийсь рух наявний, то фітнес-клубами середнього класу насиченості ринку абсолютно немає. При цьому тут ще необхідно розібратися, що саме мається на увазі під VIP-категорією. Зазвичай це означає, що обов'язково має бути наявність басейну, СПА, що розрахований клуб на аудиторію преміум-сегменту. Але у нас насправді такої чіткої категоризації ще немає. Можна відзначити той факт, що в Києві працює декілька клубів VIP-категорії, або з позиціюванням в VIP сегменті, але що стосується інших міст, то про це й не йдеться, принаймні за моєю інформацією. Навіть у містах-мільйонниках цей сегмент поки що не насичений.
Клуби зараз починають створюватися, розвиватися і в першу чергу звичайно заходити в VIP-сегмент, але надалі, я упевнений, буде переорієнтація на середній клас, бо насправді людям просто треба, щоб якісно надавались необхідні їм послуги, все інше - непотрібна надмірність.
Рентабельність яких клубів більше?
Якщо ми будуємо мережевий проект, в якому клуб оптимізований для роботи в мережі, то там менеджмент і сама структура оптимізована, що дозволяє мінімізувати витрати. І такий клуб буде рентабельним - приносити гарний прибуток. Звичайно, рентабельність добре розкрученого і відомого VIP-клубу вище, але при цьому якщо клуб функціонує в мережі за принципом мінімізації витрат, то я вважаю, що тоді ми цілком можемо конкурувати - у нас абсолютно інша бізнес-модель.
Що приваблює клієнта: відоме розкручене ім'я або ж він керується якимись іншими факторами при виборі фітнес-клубу?
По-перше, я впевнений, що в спочатку людина хоче отримати якісний сервіс, і вона вже абсолютно не звертає увагу на ім'я. По-друге, я вважаю, що в нас на ринку фітнес-індустрії поки що немає відомих брендів. Дійсно, є кілька назв, які на слуху, але при цьому ми, наприклад, не вкладаючи особливо у розкрутку імені, теж існуємо, і цілком успішно. Є багато таких прикладів, коли клуби добре працюють, мають постійну клієнтуру і при цьому не мають розкрученого імені на ринку.
А в чому секрет?
Справа в точному влученні в цільову аудиторію, створення портрету свого клієнта та надання споживачеві того, що він хоче. Якщо давати якісний сервіс за прийнятною ціною, то інформація дуже швидко поширюється, і ніякої особливої розкрутки навіть і не потрібно. Звичайно, необхідні деякі просування, але це не піар імені. Якщо надавати якісні послуги, то люди будуть приходити, навіть, якщо заклад буде називатися просто фітнес-клуб.
Що визначає успішність фітнес-клубу як одного з видів бізнес-діяльності?
Це сама структура роботи. Людей довго не можна обманювати гучним розкрученим ім'ям, якщо більше крім цього нічого немає. Гучним ім'ям і рекламою можна залучити один раз, але примусити відвідувача ходити туди постійно не можна. Як, наприклад, зараз ситуація з клубними картами. В Інтернеті дуже багато перепродується клубних карток, а це означає, що клієнти незадоволені. Якщо це стане тенденцією, то, ви ж розумієте, другий раз цю карту вже клієнт не купить - він піде. А при насиченні ринку і при становленні конкуренції такі клуби просто будуть зникати.
Розкажіть, будь ласка, як з фітнес-клубу зробити прибутковий бізнес?
Знаєте, це як в анекдоті: "Звернулися до англійця: "Як у Вас такі красиві газони виходять?". А він каже: "Нічого складного - стирижіть, поливайте, і так сто років підряд ... "
Ось так і фітнес-клуб. Їм треба займатися і постійно стежити за найменшими дрібницями: щоб програми були відпрацьовані, щоб адміністратор привітно усміхався, щоб шафки закривалися, щоб гаряча вода була тощо. З цього і складається фітнес-клуб. Якщо якийсь складової не буде, то це буде мінус, який клієнт помітить. Цим треба займатися щодня.
І також, звичайно, оптимізація бізнес-процесів. Якщо всередині самого клубу ці всі процеси не структуровані і не прописані, то, як і будь-який бізнес у сфері послуг, він не зможе існувати - він розвалиться. Якщо не буде чіткого виконання посадових інструкцій, правил внутрішнього розпорядку для персоналу і всього іншого, то повірте - Ви через п'ять хвилин не дізнаєтеся найвідомішого успішного клубу. Це підтверджується, тому що більшість клубів нашої мережі до цього якийсь час існували на ринку, але просто їх господарі не знали, що з ними робити. P>
А що треба зробити, щоб ось так переформатувати клуб?
Для кожного конкретного клубу робиться конкретна концепція. Спочатку проводиться аудит всієї ситуації в клубі, після цього приймається рішення, які моменти потрібно змінити або вдосконалити і додати.
Які основні "проблемні місця" бувають?
Перше, що кидається в очі, - це персонал, часто ми стикаємося з досить низьким рівнем персоналу в існуючих клубах.
Потім стандартна помилка - господарі не можуть побачити грошей. У фітнес-клубі людина прийшла, позаймалася, віддала гроші. Чому багато клубів вводять річні карти? Вони продали таку карту і їм в принципі все одно: ходить людина чи ні. А у нас, наприклад, інша бізнес-модель: ми повинні щодня доводити клієнту, що ми - найкращі, кожен місяць він віддає нам гроші чи ні. А це означає, що кожного місяця він проводить оцінку нашої діяльності, якості наших послуг. Якщо ми не будемо задовольняти його вимогам, і на ринку виявляться найкращі пропозиції, то він піде, повірте. Багато клієнтів у нас йшло за рахунок більш низької ціни - завжди знайдеться той, хто запросить менше - і багато поверталися. Тому фактично кожен місяць кожен клієнт проводить у нас внутрішній аудит. При цьому необхідно, щоб гроші доходили до власника. Для цього існують спеціально прописані бізнес-процеси, оптимізована сама модель управління.
Третє - неправильна організація тренувальної зони і неправильний підбір обладнання. Від розстановки обладнання залежить кількість людей, які можуть одночасно тренуватися. При неправильному підході в клубі із середньою площею - 300-400 метрів - може бути втрата до 10% клієнтів. Це і є та рентабельність клубу, яка і дозволяє йому працювати. Ми зіткнулися зараз з тим, що немає в Україні достатньої кількості фахівців, які просто можуть правильно розставити обладнання.
Наступне - помилки в позиціонуванні фітнес-клубу. Вони призводять до того, що люди не приходять або приходять в недостатній кількості. Крім того буває, що вводяться непотрібні послуги, копіюючи іноземний досвід, а для надання таких послуг теж необхідні певні грошові вкладення.
Які корективи в роботу фітнес-клубів вносить економічна криза?
Зараз люди не згодні проплачувати тренування наперед за тривалий період часу, тому що не знають, що може трапитися з ними завтра. Тому попит на клубні картки дуже впав. Зараз люди хочуть приходити тоді, коли у них є можливість, адже це все-таки послуга не першої необхідності.
Як Ви прийшли до розуміння всіх цих принципів?
Люди в Україні, які займаються цим бізнесом - це або спортсмени, або ж ті, які просто тренувалися самі. Тому ми розуміємо, що хочуть наші клієнти, тому що знаємо, що вони такі ж як ми. Крім того, як і в будь-якому іншому бізнесі, тут є багато різних дрібниць, і, якщо довго займатися цією справою, спробувати все на власному досвіді, то дізнаєшся, як краще, найбільш вигідно - як повинно все бути.
читати статті

З року в рік все більше іноземців підтримують польську економіку.
Про шлях Кирила Валадкевича та його досвід відкриття власного бізнесу в Польші.
Яким видався 2023 рік для франшизи "Мережа OS.9"?
Що таке інвестиційна (управлінська) франшиза та чому варто купувати франшизу Мережі OS.9?
Мережа супермаркетів "Наш Край" пропонує підприємцям можливість відкрити власний магазин під відомим, національним брендом.
найчайтіше читане

Які формати зараз найбільш популярні та прибуткові
На українському ринку fashion-ритейлу стає дедалі тісніше.
Більше 200 громадян різних національностей, які проживають у нашій країні, ведуть свій франчайзинговий бізнес з мережею «Жабка» (Żabka).
Чому родина Кузьми Скрябіна обрала саме Lviv Croissants?
Чому варто купувати франшизу Wesoła Pani та на чому будується їх бізнес-модель?
популярне на форумі
Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план
Доброго дня!Чудово,що маєте бажання створити власну справу.В клінінговій індустрії питання...
Открытие СТО. Бизнес-план
Кредитор? Вам потрібна термінова позика чи бізнес-позика? Ти будешвідмовлено в отриманні позики...
Открытие СТО. Бизнес-план
Раскрутка, PR, брендинг, узнаваемость ТМ - дело маркетологов, а мастер должен заниматься своим...
BVS-Rabota: працевлаштування по франчайзингу
Вимоги до приміщення для філіала
LEGO по-франчайзингу
Я хочу получать комментарии по этой теме на e-mail
Открытие СТО. Бизнес-план
На рахунок зарплата майстру 30% від заказу. Це дуже мало як для майстра. Якщо дійсно хороший...
Работа за границей - возможность выжить?
Мне интересно, насколько реально перевестись в зарубежное отделение компании, если есть...
Ринок бутильованої води зростає
Лично я стараюсь употребить дневную норму воды. Чаще всего покупаю уже розлтую в бутыли воду, но...