Sharikava: як будується мережа?
Мережа кав'ярень Sharikava запускає нові заклади не тільки в столиці та обласних центрах, але й в райцентрах. Як шукати локації і розвивати франшизу, розповів нам Влад Кіндра, співзасновник Sharikava.
Мережу кав'ярень Sharikava заснували Влад Кіндра, Саша Михайловський і Тенгіз Дженджулія в 2015 році в Житомирі. Зараз в мережі нараховується 26 точок, які успішно працюють також в Києві, Вінниці, Рівному, Бердичеві, Коростені та Коростишеві.
Співвласники успішної мережі разом займалися боротьбою в житомирському спортклубі. У кожного до Sharikava був різний бекграунд: Влад Кіндра збирав урожай капусти в Швеції, Саша Михайловський трудився рятувальником в басейні, а Тенгіз Дженджулія працював мерчандайзером.
Ідея відкрити спільний бізнес виникла в 2014 році, а першу кав'ярню друзі запустили через рік. Це був МАФ у вигляді великої кавової склянки площею два метри.
Старту чекали півроку - весь цей час готувався паспорт прив'язки до території. Але були і плюси: підприємці платили мінімальну орендну ставку в центрі міста, оскільки головному архітекторові Житомира сподобалася ідея з незвичайною формою МАФу.
Три склянки-МАФи і замовлення логотипу обійшовся підприємцям в $ 10 тисяч. Ще $ 2 тисячі пішли на закупівлю кави та витратних матеріалів. Цікаво, що другий МАФ вдалося розмістити тільки на орендованій землі, а для третього ще довго шукали місце.
У 2015 році бізнесменам запропонували орендувати приміщення в центрі міста. Бухгалтер попереднього кафе, застерігала: не відчиняйте тут кафе. Мовляв, це прокляте місце і люди ходять скрізь, але не тут.
Але прогнози бухгалтера зазнали краху:
«Зараз це найкращий наш об'єкт і на його базі тренуються барріста з усієї України», - згадує Влад.
Щоб відкрити стаціонарну кав'ярню в центрі Житомира, підприємці позичили ще $10 тисяч. Оренда кафе коштувала 15 тисяч гривень на місяць і господар був щасливий здати - так часто у нього змінювалися наймачі.
Курс на Вінницю
Після запуску ще трьох закладів в Житомирі бізнесмени вирішили спробувати відкрити кав'ярню в Вінниці. Сказано - зроблено і вже через два тижні орендували приміщення.
Новий об'єкт, на відміну від житомирських кав'ярень, довго не виходив на прибуток. Вінничани придивлялися до Sharikava, але потім і в цьому об’єкті з’явилися черги.
Оренда у Вінниці виявилася дорожчою, ніж в Житомирі. Якщо на батьківщині Королева квадратний метр коштував 500-700 гривень, то у Вінниці - 700-1000 гривень. Влад пояснює цей феномен так: місто багате, багато промислових підприємств, а ще всі, хто живе у Вінниці, там же і роблять бізнес. У Житомирі навпаки, всі прагнуть витрачати в Києві і часто вважають рідне місто «перевалочною базою».
Після п'ятої кав'ярні житомирські підприємці вирішили, що бізнес повинен розширюватися швидше і почали залучати гроші інвесторів. За цією схемою засновники Sharikava відкривають кафе і керують їм, а прибутком діляться.
Sharikava впізнають по цукеркам
Паралельно з відкриттям кав'ярень в двох обласних центрах і райцентрах (Бердичів, Коростень, Коростишів) Sharikava нарощувала власне кондитерське виробництво. Спочатку це був вимушений крок - вітрини в численних кав'ярнях треба було чимось заповнювати. Перші цукерки робили випускники школи Ектора Хіменеса Браво на кухні житомирської кав'ярні.
Тепер в асортименті Sharikava цукерки з горіхами, м'яким ірисом, кілька видів печива і тортиків в банках, гранола, горіхова паста, і натуральні суміші для фруктових чаїв.
«На виробництві працює 20 чоловік. В місяць ми продаємо більше 10 тисяч цукерок і ще 5 тисяч - десертів. Уже пропонували поставляти продукцію в супермаркети, але ми поки не розглядаємо ці пропозиції - все зусилля кинули на розвиток власного бренду», - пояснює Влад.
Солодощі зробили Sharikava впізнаваною. Настав час для відкриття першої кав'ярні в столиці.
Як шукали приміщення в Києві
Влад Кіндра вважає, відкриття кав'ярень у Києві логічним етапом розвитку всеукраїнської мережі.
У столиці шукали приміщення «ногами»: підприємці обійшли центральні вулиці та питали, чи не здається поблизу приміщення. Крім того, переглядали оголошення на ОЛХ, щоб орієнтуватися в цінах.
Перша кав'ярня з'явилася на Подолі, друга - біля метро «Печерська». Ціна оренди в першому місті країни виявилася вдвічі дорожче, ніж в регіонах: 1200-2000 гривень метр.
Що стосується інвестицій, то зараз відкрити кав'ярню коштуватиме $50 тисяч доларів. Мінімум - $35 тисяч, а коли Sharikava стартувала в Житомирі в 2015-му цей мінімум становив $15 тисяч.
Влад пояснює це так: вдосконалилося і подорожчало обладнання, зросла ціна ремонту: в середньому метр кав'ярні коштує $500-700 доларів з обладнанням. Середній термін окупності Sharikava - півтора року, але деякі точки стали прибутковими менш ніж за рік.
Перша франшиза: зроблено в Рівному
Рівне став знаковим містом для Sharikava - тут відкрили першу кав'ярню по франшизі. Франчайзі - сімейна пара з Житомира, - щоб запустити бізнес, продала квартиру. Ця кав'ярня стала 26-м закладом мережі.
«В обласних центрах відкривати кафе набагато простіше, ніж в Києві: нижче конкуренція, дешевше вартість оренди», - зізнавався наш співрозмовник.
Заклад на 50 посадочних місць розпочало роботу в новому житловому комплексі.
Перший франчайзі працює над збільшення середнього чека і вже запропонував розширити лінійку меню: продавати не тільки натуральні цукерки і сендвічі, але й почати готувати прості страви: яєчню, сирники, сендвічі.
За словами Влада, зараз прораховується маржинальність додаткового меню. Формат кав'ярні з «гарячим» традиційно протестують у Житомирі.
Наш співрозмовник, оцінюючи, свій п'ятирічний досвід, радить підприємцям не зациклюватися на Києві, а сміливо йти в провінцію.
«У нас був прецедент, коли кав'ярня в Бердичеві окупилася менш ніж за рік. У багатьох містах не бачили пристойної кав'ярні, а вартість оренди і зарплати персоналу - набагато нижче. Про старт закладу швидко дізнаються люди, воно стає популярним, а значить більше можливостей заробити», - резюмує Влад.
У планах на цей рік у власників Sharikava записано 12 кав'ярень, в тому числі 4 за франчайзинговою моделлю і розширення на Захід країни: Рівне, Хмельницький і Луцьк. Придивляються підприємці до Тернополя, Чернівців та Львову.

читати статті

У жовтні в польському місті Вроцлав відкрився перший ресторан сучасної кухні за франшизою Nai.
Meat Bar від «М`ясторія» — це заклад сучасного формату fast casual, в основі якого лежить шаурма та бургери з томленим м’ясом
Зручна концепція поєднала у собі смакові вподобання поцінювачів свіжої випічки, кондитерських смаколиків та свіжої кави.
Відкриваючи піцерію, кожен підприємець мріє про успіх, унікальність та розширення свого бізнесу.
Хто отримав нагороду UBA 2023?
найчайтіше читане

Більше 200 громадян різних національностей, які проживають у нашій країні, ведуть свій франчайзинговий бізнес з мережею «Жабка» (Żabka).
Чому родина Кузьми Скрябіна обрала саме Lviv Croissants?
Шаблон листа, який допоможе попросити про знижку чи припинення оплати оренди
Джоббінг чи власна автомобільна заправка?
Чому варто купувати франшизу Wesoła Pani та на чому будується їх бізнес-модель?
популярне на форумі
Нова франшиза: Doshi Doshi
Доброго дня підкажіть будь ласка, до кого можна звернутися сприводу франшизи?
Формат TAKE AWAY для магазинов суши
Не с проста объявления «куплю магазин суши» сейчас можно все чаще услышать, как от начинающих,...
Taco Bell собирается в Россию
Хочу эту франшизу
Тайрай: франчайзинг со вкусом Востока
Давай откроем этот бизнес в Беларуси.
Как открыть суши-бар. Бизнес-план.
Полезная информация
Собственный сэндвич-бар с FreshLine
Впервые побывал в фреш-лайне весной прошлого года и с тех пор хожу сюда чуть ли ни каждую неделю...
Макдональдс в цифрах
Интересная информация. Я люблю Макдональдс, хотя и не очень полезно
Символ немецкого фастфуда Curry Wurst
Где бы взять 40 тыс долл.? В Днепропетровске возле жд вокзала отличное заведение! . .еда,...