29.12.2012

Келих за конкурентів

Мирослав Табахарнюк, віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП), голова наглядової ради компанії "МТ-Інвест" ділиться роздумами про конкуренцію, кризу та франчайзинг

Одне з найпоширеніших питань серед підприємців, які шукають ідеї для власного бізнесу, звучить так: "У що зараз варто вкладати гроші в Україні, яким бізнесом займатись?". Зазвичай ці люди володіють сумами близько $ 50 тис. Що б ви відповіли на таке питання?
Почнемо з того, що не обов'язково бути підприємцем, і не кожен може ним стати. За статистикою всього 2 % населення володіють необхідними для цього навичками. Ведення бізнесу вимагає відповідних умінь, знань і характеру. Але при цьому не можу погодитися з висловом про те, що підприємцем потрібно народитись. Просто бізнес - це завжди ризик, високий ступінь зайнятості і низький ступінь свободи, так що іноді краще бути хорошим фахівцем, а не вести власну справу. З іншого боку, якщо ж існує впевненість у тому, що бізнес - це ваше покликання, тоді потрібно займатись таким його видом, який ближче до вашого хобі. У такому випадку наступним етапом стане вибір відповідного формату бізнесу. Говорячи про припустимому межу інвестицій у сумі $ 50 тис., то тут мова піде швидше про формат сімейному бізнесу. На практиці мені зустрічались випадки, коли бізнес "зависав" на етапі між сімейним бізнесом і промисловим виробництвом. Такий формат не має права на існування, і це означає, що підприємство необхідно або зменшити до сімейного або піднімати на вищий рівень. Відповідаючи на поставлене запитання, можу додати, що мале підприємництво більш перспективне в сфері послуг. Такому бізнесу в Україні є куди розвиватись.

чоловік сидить за столом

Мирослав Табахарнюк - віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців, голова наглядової ради компанії "МТ-Інвест", кандидат економічних наук, заслужений економіст України.

На які послуги в найближчі кілька років очікується зростання попиту? Щось зовсім нове для України? Або ж нам варто враховувати досвід Західної Європи?

"Знайди потреби і задовольни їх" - це один з постулатів будь-якого бізнесу. В першу чергу слід враховувати потреби двох категорій споживачів: фізичних і юридичних осіб. Взяти, приміром, японську економіку. Найбільшою мірою вона розвинена завдяки аутсорсинговим послугам. На сьогоднішній день ця послуга використовується великою кількстю компаній по всьому світу і, поза всякими сумнівами, є популярною. Як результат, навколо мегакорпорацій утворюються малі підприємства. Саме вони задовольняють усі потреби великих організацій, починаючи з юридичних, фінансових, сфери IT-послуг і закінчуючи логістикою та бухгалтерським обліком. Якщо говорити про фізичних осіб, прийнятним є побутове обслуговування. Але необхідно мати чітке уявлення про цільову аудиторію і її потреби, мати різні підходи до задоволення попиту. Успішними завжди можуть бути бізнес-ідеї, здатні генерувати грошовий потік.

Фрагмент інтерв'ю, опублікованого в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 8/2013

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
Келих за конкурентів

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 291 теми, 1168 коментарів, 280 учасників

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank