29.12.2012

Келих за конкурентів

Мирослав Табахарнюк, віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП), голова наглядової ради компанії "МТ-Інвест" ділиться роздумами про конкуренцію, кризу та франчайзинг

Одне з найпоширеніших питань серед підприємців, які шукають ідеї для власного бізнесу, звучить так: "У що зараз варто вкладати гроші в Україні, яким бізнесом займатись?". Зазвичай ці люди володіють сумами близько $ 50 тис. Що б ви відповіли на таке питання?
Почнемо з того, що не обов'язково бути підприємцем, і не кожен може ним стати. За статистикою всього 2 % населення володіють необхідними для цього навичками. Ведення бізнесу вимагає відповідних умінь, знань і характеру. Але при цьому не можу погодитися з висловом про те, що підприємцем потрібно народитись. Просто бізнес - це завжди ризик, високий ступінь зайнятості і низький ступінь свободи, так що іноді краще бути хорошим фахівцем, а не вести власну справу. З іншого боку, якщо ж існує впевненість у тому, що бізнес - це ваше покликання, тоді потрібно займатись таким його видом, який ближче до вашого хобі. У такому випадку наступним етапом стане вибір відповідного формату бізнесу. Говорячи про припустимому межу інвестицій у сумі $ 50 тис., то тут мова піде швидше про формат сімейному бізнесу. На практиці мені зустрічались випадки, коли бізнес "зависав" на етапі між сімейним бізнесом і промисловим виробництвом. Такий формат не має права на існування, і це означає, що підприємство необхідно або зменшити до сімейного або піднімати на вищий рівень. Відповідаючи на поставлене запитання, можу додати, що мале підприємництво більш перспективне в сфері послуг. Такому бізнесу в Україні є куди розвиватись.

чоловік сидить за столом

Мирослав Табахарнюк - віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців, голова наглядової ради компанії "МТ-Інвест", кандидат економічних наук, заслужений економіст України.

На які послуги в найближчі кілька років очікується зростання попиту? Щось зовсім нове для України? Або ж нам варто враховувати досвід Західної Європи?

"Знайди потреби і задовольни їх" - це один з постулатів будь-якого бізнесу. В першу чергу слід враховувати потреби двох категорій споживачів: фізичних і юридичних осіб. Взяти, приміром, японську економіку. Найбільшою мірою вона розвинена завдяки аутсорсинговим послугам. На сьогоднішній день ця послуга використовується великою кількстю компаній по всьому світу і, поза всякими сумнівами, є популярною. Як результат, навколо мегакорпорацій утворюються малі підприємства. Саме вони задовольняють усі потреби великих організацій, починаючи з юридичних, фінансових, сфери IT-послуг і закінчуючи логістикою та бухгалтерським обліком. Якщо говорити про фізичних осіб, прийнятним є побутове обслуговування. Але необхідно мати чітке уявлення про цільову аудиторію і її потреби, мати різні підходи до задоволення попиту. Успішними завжди можуть бути бізнес-ідеї, здатні генерувати грошовий потік.

Фрагмент інтерв'ю, опублікованого в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 8/2013

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank