14.05.2014

Бізнес на крупі

Олексій Шкабура, засновник «Фабрики бакалейних продуктів», що представлена такими торговими марками як "Жменька", "Сладов", Salute di Mare, «Морячка»,в ексклюзивному інтерв’ю про власний бізнес та український ринок бакалейних продуктів.

- Олексій, чому почавши свою кар'єру на ринку цінних паперів, Ви змінили напрямок діяльності, як прийшли в бакалейний бізнес?

Олексій Шкабура Фото Олексія Шкабури

Олексій Шкабура - засновник «Фабрики бакалейних продуктів»

  - На товарний ринок я потрапив випадково. Після кризи 1998 довелося шукати нове застосування власних сил, і ми з братом зайнялися торгівлею зерном. Починали з нуля, без грошей. Паралельно почали співпрацю з одним із заводів, виробником круп, куди постачали сировину. 1999 рік - розпал бартерних операцій: замість грошей ми отримували крупи, за переробку платили зерном. Потім крупи відправляли на експорт і продавали фасувальникам, які тільки з'являлися на ринку. Пізніше спробували торгувати фасованим крупами, так як з економічної точки зору це здалася нам цікавим.

 - Як Вам вдалося на початковому етапі налагодити співпрацю з іноземними компаніями?

 - В основному на спеціалізованих виставках у 2002-2004 роках, будучи в ролі експонентів, і відвідувачів. Ми їздили до Польщі, Росії, Німеччини, Франції, і знайомлячись з людьми, переймали їх досвід. Якось виходило знаходити хороші ділові та дружні контакти. Паралельно ходили по магазинах і вивчали, шукали нові продукти для нашого асортименту. У 2005 - му році у нас вже було 4 фасувальних автомати, а у наших колег з Литви - 8. З'їздивши до них, і порівнявши показники виробництва Литви (3 млн чол.) і України (45 млн чол.), я зрозумів, що нам є куди рости! Так, звичайно, рівень конкуренції незрівнянний, на їх ринку вже відбувся розподіл, а нам ще належало відстоювати своє місце під сонцем.

 - Займаючись органічними продуктами, Ви ризикували. Що допомогло Вам не тільки вийти в плюс, а стати лідером в Україні?

 - По своїй натурі я людина, яка захоплюється тим, чим займається, і мене важко зупинити. У 2006 році на одній з сільськогосподарських виставок ми побачили стенд, нічим не примітний на перший погляд, але щось підказало, що треба ознайомитися. Це були люди, які представляли органічний рух і займалися розвитком органічного землеробства. Я загорівся, зрозумів, що це - моя тема, з'явився шанс знову першим вийти на ринок в сегменті органіки. Тоді я вже знав, що продавати набагато складніше, ніж виробляти. Але ми пішли на ризик і зробили лінійку органічних круп. Найбільша проблема була пояснити споживачу що це. Сьогодні, напевно, тільки ледачий не знає, що таке органіка! Поступово це перетворилося з хобі у бізнес! Якщо тоді у нас були труднощі зі збутом, то сьогодні складнощі з сировиною.

 - Які нововведення намічаються у Вашому сегменті?

 - Придумати щось нове в бакалії дуже складно, а що до запозичених ідей від інших відомих світових компаній то, наприклад, те, що може купити англієць, американець чи азіат, не завжди по кишені або за смаком українцю. Наприклад, в Європі сьогодні користуються попитом пластівці з різними смаковими добавками, а українці це не сприймають. Як з'ясувалося, український покупець досить консервативний, аж навіть до розміру упаковки. Припустимо, в Росії прижилася упаковка 800 г, в Європі від 500 до 1000 г, а українцям подобається виключно кілограм. На 2014 рік заплановано введення декількох нових серій продуктів, в основному, в органіці. Також ми будемо працювати над поліпшенням якості упакованих продуктів у відповідності з європейськими стандартами, які впроваджені на наших підприємствах в 2013 році.

- Як Ви оцінюєте ситуацію з франшизою на бакалейному ринку?

 - У нас були ідеї щодо роботи по франшизі. Але наш бізнес не підходить для франчайзингу через велику кількость бізнес процесів, контроль якості сировини та готової продукції. У регіонах є багато локальних виробників, крупи як соціальний продукт виробляють багато, і ціни можуть бути дуже низькими, а якість сумнівною. Ми занадто багато вклали в марку і процеси, щоб хтось у бігах за зайвою копійкою, нашкодив якості, поставив під удар репутацію бренду. Я не знаю жодної бакалійної компанії в світі, подібної до нашої, яка б використовувала франчайзингову модель бізнесу.

 

Фрагмент інтерв'ю, опублікованого в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 12/2014

 

 

 

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank