Четвер
15.08.2013
Про перші українські франчайзингові проекти, історію виникнення концепції ресторанів MAFIA і секрети успішного бізнесу розповідають Оксана і Тарас Середюки - власники мережі закладів MAFIA, Casta і франчайзі-партнер KFC та "Якіторії"
 

Коли ваше подружжя вирішило зайнятися ресторанним бізнесом? Що стало вирішальним фактором?
Оксана Середюк: Початок нашому бізнесу дав франчайзинговий проект. Сім років тому ми купили франшизу ресторанів Potato House у львівських партнерів для Харкова та Харківської області. Я на той момент отримувала другу вищу освіту в Національній Юридичної Академії імені Ярослава Мудрого і збиралася йти в декрет.

Чи був франчайзинг на той час популярною схемою?

О.С.: Ні, франчайзинг був дуже молодим напрямком. Ніхто не розумів, що він собою являє, і з чого складається франчайзинговий договір. Оскільки я отримувала юридичну освіту, безумовно, була знайома з цим напрямком. Тому ми були одними з небагатьох, хто ризикнув побудувати бізнес по франчайзингу.

Наступним вашим проектом була франшиза ресторанів "Якіторія". Що спонукало вас розвивати цю мережу?

Тарас Середюк: Ми успішно відкрили 3 ресторани Potato House, нам запропонували приміщення в центрі Харкова, біля станції метро "Університетська". Харків'яни називають цей район "скляшка", тому що всі стіни цієї станції зі скла. Для цього міста це щось подібне до Хрещатика для Києва. Так от, це було дуже велике приміщення, і ресторан Potato House виглядав би в ньому самотньо. Нам хотілося зробити в ньому щось цікаве і корисне для людей.

О.С.: Приблизно в цей час, п'ять років тому, проїжджаючи повз перший столичний ресторан "Якіторія", ми побачили велику чергу. Це було якимось божевіллям! Люди готові були по півтори-дві години стояти заради відвідин ресторану. Ми тоді подумали: що ж це за бізнес такий? Там що, щастя роздають? Їжа виявилася там дійсно смачною, і ми захотіли відкрити для себе такий же успішний проект. Саме тоді ми зрозуміли, що франчайзинг - це купівля успішного проекту "під ключ".

Т.С.: Тоді ми почали цікавитися трендами ресторанного ринку, вивчати попит і всіляко шукали можливості поспілкуватися з власниками торгової марки. У нас це вийшло. Ми дуже швидко домовилися і уклали договір франчайзингу для міста Харкова і Харківської області, оскільки в Києві на той момент франшиза вже була куплена. На сьогоднішній день право на використання ТМ "Якіторія" у Харкові та області належить нам.

О.С.: Повернемося до Харкова. Коли ми підписали договір про співпрацю з власниками ТМ "Якіторія", ми стали учасниками успішного мережевого проекту. Це дозволило нам вийти на новий рівень взаємовідносин з власниками кращої комерційної нерухомості у Харкові. На той момент японська кухня все ще залишалася новою для наших гостей. Адже Харків - це не Київ. Жителі цього міста менше подорожують і мають менший досвід вражень, ніж жителі столиці. Особливо це стосується молоді. Всі ми знаємо, що Харків - місто студентів. Ми стали новаторами, почавши формувати культуру споживання японської кухні в місті.

Т.С.: Нам було важливо, щоб молоді люди долучалися до модної, смачної та корисної їжі. Проводили багато акцій, щоб показати доступність наших пропозицій. Ми з дружиною багато подорожували, збирали рецепти, і нам дуже хотілося, щоб кращі з них стали доступними в Україні. До появи ресторанів "Якіторія" в Харкові японська кухня була доступна тільки дуже багатим людям. А наш проект дозволив свіжі і смачні японські страви зробити ще й доступними. Зараз у наших ресторанах можна спробувати морського гребінця, мармурової яловичини, справжнього сиру "Філадельфія" та свіжого тунця.

Скільки ресторанів Potato House і "Якіторія" у вас було на той момент, коли ви вирішили зайнятися концепцією ресторанів MAFIA?

Т.С.: 3 ресторани Potato House і 3 - "Якіторія".

Фрагмент інтерв'ю, опублікованого в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 10/2013


найчайтіше читане

Відкриття турагенції. Бізнес-план /23.11.2011

Зібрати речі і виїхати подалі від повсякденних проблем - мрія практично кожної людини. Багато хто прагне хоча б раз на рік її здійснити. Охочих заробити на цій людській пристрасті також знаходиться чимало. Ви опинилися серед них? Прекрасно! Для того, щоб ваш бізнес був прибутковим, важливо чітко для себе з’ясувати деякі нюанси цієї сфери.

Як відкрити кролячу ферму. Бізнес-план. /25.07.2014

Від хобі до бізнесу, або плоди кролівництва

Як відкрити АЗС. Бізнес-план /28.11.2011

Джоббінг чи власна автомобільна заправка?

Основи спілкування продавця з клієнтом /22.02.2010

Сучасний продавець має ламати шаблони і постійно дивувати покупця. Тільки тоді він зможе підвищити ефективність своєї діяльності і зав’язувати цікаві контакти

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується

популярне на форумі

Taco Bell собирается в Россию

Хочу эту франшизу

1 коментар
остання 19.04.2018
Тайрай: франчайзинг со вкусом Востока

Давай откроем этот бизнес в Беларуси.

1 коментар
остання 06.10.2016
Как открыть суши-бар. Бизнес-план.

Полезная информация

1 коментар
остання 16.04.2016
Собственный сэндвич-бар с FreshLine

Впервые побывал в фреш-лайне весной прошлого года и с тех пор хожу сюда чуть ли ни каждую неделю...

2 коментар
остання 18.02.2016
Макдональдс в цифрах

Интересная информация. Я люблю Макдональдс, хотя и не очень полезно

1 коментар
остання 27.01.2016
Символ немецкого фастфуда Curry Wurst

Где бы взять 40 тыс долл.? В Днепропетровске возле жд вокзала отличное заведение! . .еда,...

1 коментар
остання 13.10.2015
Собственный сэндвич-бар с FreshLine

Бываю довольно часто, всегда заказываю сок томатный и фрешлайн. Ребята на кассе довольно...

2 коментар
остання 17.06.2015
Как открыть мини-пивоварню? Бизнес-план

Доводилось пробовать пиво в заведениях, где стоят пивоварни не только от Генрих Шульц, но и от...

1 коментар
остання 12.02.2015