09.02.2010

Викладка товару

Належним чином організована викладка товарів в магазині розширить можливості гарних продажів

Добре організований магазин має свою стратегію представлення товару клієнтові для полегшення управління запасами, збільшення обсягів продажу та для підтримки інших видів маркетингу. Враховуючи це, розробка дизайну торговельної площі є складним процесом. Тут вимагається усвідомлення багатьох факторів: розміри, розподіл асортименту - стратегічні товари, новинки, спеціальні пропозиції, - маркетингові заходи, меблі, освітлення та багато іншого.

Устаткування збільшує прибуток

Зазвичай клієнт, прийшовши до магазина, купує те що йому найперше потрібне, те, що він собі запланував. При цьому, власник магазину зацікавлений в тому, щоб заохотити клієнта придбати річ, яку він раніше не думав покупати (імпульсна покупка). Мета кожної компанії цього напрямку діяльності - продаж продукції клієнтам та отримання найбільшої вигоди. Тоді в пригоді стає реклама, дегустації, презентації, розподіл ваучерів, програми лояльності і способи впливу та мерчендайзингу. Загальні основні прийоми мерчендайзингу аналізувалися раніше.

Знання і застосування правил мерчандайзингу та знань про поведінку клієнта, можуть ефективно впливати на прийняття ним рішення придбати щось у магазині. Мерчендайзинг називають ще додатковим дилером або "лінивим" продавцем.

Імпульсна покупка - бажання споживача придбати товар, що виникло стихійно і було викликане його виглядом або спеціально розробленими заходами в місці продажу

Спостереження, проведені в Європі та Америці показують, що застосування принципів мерчендайзингу може збільшити обсяг продажів на цілих 30%. Разом з тим, щоб продажі була ефективними, необхідні перш за все знання про поведінку клієнтів та їх психологію.

Ділимо на сектора

Організацію торговельних полиць необхідно починати з розподілу місця, де перебуватиме клієнт та областей розташування основних груп товарів. Ця порядковість не випадкова. Перш за все необхідно організувати перебування покупця в магазині, щоб він міг бачити всі області продажів та експозиції. Дорога, якою рухається покупець, так званий комунікаційний шлях, ділить площу магазина на пропорційні області продажів - сектори. Ці області не повинні бути занадто широкими, щоб клієнт дістався всіх куточків магазину. В той же час вони не мають бути і вузькими, оскільки можуть виникати незручності при необхідності перебудови чи зміни викладки товарів. Замала площа цих областей може також обмежити можливість представлення деяких екземплярів асортименту (особливо, коли вони великі) і не дасть змогу використати необхідні додаткові засоби для експонування (наприклад, манекени).

Добре продумані комунікаційні шляхи визначають кращі - гарячі - місця продажів. Іх розробка впливає на напрям, у якому клієнт пересувається магазином, а також на час, протягом якого перебуває в ньому. Якщо така дорога буде занадто легкою, клієнт швидко обійде весь магазин, не присвятивши увагу більшості представлених товарів. Заскладний комунікаційний шлях втомить покупця, заплутає та роздратує. У такому випадку, якщо це великий магазин, то персонал замість того, щоб зосередитися на основних обов’язках, буде показувати клієнту, де що знаходиться або як дістатися виходу.

Слід пам'ятати, що ці комунікаційні шляхи змінюють своє призначення після закриття магазину. Тоді вони використовуються для того, щоб розвезти та розкласти товар на полиці. Ширина проходу між рядами в магазині повинна бути пристосована до розміру коробки товару, розмірів техніки, що використовується для розвезення та розкладання продукції.

Комунікаційні шляхи розбивають площу магазину на сектора

Товарний сектор

Області - секції, на які магазин розбивають комунікаційні шляхи, надзвичайно важливі для розподілу асортименту. Незалежно від типу магазину і товарів, що в ньому продаються, існує основний принцип - групового відбору. Це класифікація товарів відповідно до їх призначення, розмірів, кольорової гами, стилю, ціни. При проектуванні таким чином ми можемо розрахувати наперед відсоток площі, що знадобиться нам для певної групи товарів. Так, наприклад у магазині, асортимент якого складають освітлювальні прилади, виділяється окремі місця під настольні лампи, люстри та бра. Відповідно для їх розміщення необхідна різна площа.

Таким чином, клієнт швидко зможе задовольнити свої потреби, і час на обслуговування та саму покупку значно скоротиться. Однак необхідно також враховувати зміни в розташуванні товарів. Адже покупець може звикнути до розташування груп товарів у магазині і тому буде чітко йти за необхідною продукцією, не звертаючи уваги ні на що інше.

Зацікавити покупця

Наш магазин потроху набирає форми, але це все лише півшляху. Необхідно правильно розмежувати асортимент: підготувати ті одиниці товару, які мають експонуватися, змонтувати товар, якщо в цьому є необхідність. Деякі товари потребують спеціального їх представлення: розпакування, збірки (наприклад, велосипеди).

Необхідно пам’ятати про декілька загальних, але надзвичайно важливих принципів раціонального планування магазину. При виборі меблів, обладнання для представлення товарів, необхідно організовувати все так, щоб клієнт звернув свою увагу на експозицію та не пройшов повз товару. Щоб уникнути такої ситуації, коли клієнт не зацікавився виставкою товару, необхідно поєднувати декілька методів представлення продукції, щоб урізноманітнити внутрішнє наповнення магазину.

Поєднання різних методів викладки дає гарні результати

Ціноутворення

Важливою інформацією для споживача є ціна товару. З огляду на кількість товару, необхідно дотримуватися одного стилю подання ціни. Це зробить експозицію в магазині естетично досконалішою та заощадить достатньо багато часу. Цінники повинні бути видні та зрозумілі покупцеві. Для заохочення клієнтів придбати більш дорожчі товари можна поряд з цінником розмістити інформацію про можливу розстрочку.

Багато магазинів, які хочуть працювати в менш дорогому сегменті, ставлять невелику націнку на продукцію, щоб зробити її більш привабливою для покупців. Спочатку цим дійсно можна досягти гарного ефекту, але врешті-решт покупці можуть перестати довіряти бренду, що пропонує продукцію за такими низьким цінами.

Інший важливий фактор при плануванні магазину і виставки товару - освітлення. Правильний підбір ламп, потужності світла, типу освітлення має значний вплив на сприйняття товару і орієнтацію на певного споживача.

Всі нюанси продажів, логістики, мерчендайзингу не може знати одна людина. Тому найчастіше у великих корпораціїх над цим працюють цілі команди професіоналів.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank