16.02.2010

Правильне освітлення в магазині

Клієнт купує зором. Найбільш охоче він вибирає продукти, в яких натуральний і свіжий вигляд. Щоб продемонструвати ці козирі, необхідно відповідне освітлення експозиції

Світло і колір грають дуже важливу роль в торгівлі, оскільки ми сприймаємо зовнішній вигляд більшості продуктів за допомогою зору. Людина інтуїтивно підлаштовується під світло, але тільки відповідно підібране освітлення створить клімат, сприятливий приємний для покупок. Клієнт відчуває себе затишно, коли бачить цілісність експозиції, а поблизу зауважує переваги кожного окремого продукту.

Правильний вибір освітлення може значно поліпшити сприйняття слабкої експозиції, але з іншого боку погане освітлення може зіпсувати загальну картину навіть найкращого магазину. У випадку частих змін експозиції, перебудов, зміни меблів та рекламно-виставкового обладнання потрібно пам'ятати про пристосування до них освітлення. Позитивний ефект дає проста і зрозуміла для персоналу методика роботи з освітленням або створення посади спеціаліста по світлу.

Освітити всю площу

Фахівці розрізняють два види освітлення площі магазину: основне і допоміжне. Основне світло покликане рівномірно освітлювати всю площу магазину. Проте варто пам'ятати, що необхідно показати товар, а не магазин. Розташування джерел світла повинно відповідати системі розміщення товару. Отже, лампи необхідно вибирати зважаючи на формат і розміри магазину, вид і висоту стелі.

Для основного освітлення не варто використовувати галогенні лампи. У випадку простих експозицій на великих площах краще всього вибирати найбільш очевидні рішення, наприклад, задіяти один вид світильників (серед них люмінесцентні лампи). Таке освітлення дає можливість поєднувати їх між собою (механічно і електрично), а також складати конструкції, які будуть висвітлювати ряд стелажів. Воно значно скоротить кошти на установку і час монтажу.

Таке рішення спрямоване на те, щоб освітлити всю площу магазину спокійним теплим світлом, що дає м'які тіні. Потрібно уникати надмірних контрастів, які здатні викликати безперервну акомодацію очі (тобто адаптацію до змін умов освітлення). Хороший ефект дає застосування освітлювальних приладів зі спеціальною насадкою, що розсіює світло. Варто приділити увагу належній відстані від джерела світла до товарів з тим, щоб не допустити появи надмірно освітлених (пересвеченних) або навпаки недоосвещенних місць експозиції.

Світло з високою температурою кольору

Крім технічних особливостей світильника, дуже важливим є підбір відповідної колірної температури джерела світла. Вона має основний вплив на сприйняття кольору. Загальне освітлення має добре відображати всі кольори. Таким чином, вибираючи лампу, не зациклюйтеся на ціні, тому що найдешевші люмінесцентні лампи дають неприємний, холодний колір. Найкращим рішенням є вибір джерел світла з високою колірною температурою, тобто 4000 К (за Кельвіном). Такий світ має білий відтінок і створюється відчуття природного відображення всіх кольорів.

Крім того, при проектуванні основного освітлення необхідно підбирати джерела світла з однаковою колірною температурою - таким чином в магазині не буде місць з різною інтенсивністю і відтінками світла. Варто також звернути увагу на колір інтер'єру і характер освітлюваних поверхонь. Яскраві кольори і блискучі поверхні зроблять простір значно світлішим, для отримання відповідного ефекту достатньо використовувати меншу кількість освітлення. У разі темних кольорів (напр. темні дерев'яні меблі), і поверхонь, що поглинають світло (напр. килими) необхідно використовувати більше світла, щоб збалансувати освітлення експозиції.

За допомогою освітлення

Допоміжне освітлення покликане підтримувати основне світло для того, щоб підкреслити і продемонструвати характерні особливості конкретного товару. Вид джерела світла, тип корпусу, колірна температура і спосіб кріплення підбираються індивідуально для кожного конкретного продукту на магазинної полиці. Сьогодні багато виробників пропонують широкий вибір устаткування, але принципи підбору конкретних елементів залишаються одними й тими ж. Слід пам'ятати, що у разі використання галогенних ламп необхідно зберігати мінімальну рекомендовану виробником відстань між джерелом світла і продуктом, оскільки такі лампи випромінюють велику кількість тепла і нагріваються до декількох сотень градусів. Основний принцип, що стосується вибору колірної температури джерела світла, спирається на додаткове виділення домінуючого кольору виробу. Тепле освітлення для "теплих" продуктів, і відповідно холодне - для "холодних".

Для освітлення магазинних полиць потрібно вибирати світильники з корпусом, що закриває саме джерело світла. Тоді клієнт може розглядати продукт з близької відстані, не ризикуючи при цьому осліпнути. Світильники можуть бути встановлені безпосередньо на полицях (бути в них вмонтовані) - із застосуванням всіх вимог техніки безпеки. Якщо представлені різні види продуктів, використовується білий світ, що відображає природну гаму всіх товарів.

На полицях з випічкою домінуючим кольором є коричневий (всі його відтінки: від жовтуватого до темно-коричневого). У такому випадку, слід використовувати джерело світла з низькою температурою близько 2500-3000 К, а освітлення має рівномірно розподілятися на весь стелаж і не створювати глибоких та контрастних тіней.

Для стелажів м'ясних магазинів основний колір - червоний. Використовуване джерело світла повинно підкреслювати саме цей колір. Рекомендується використовувати люмінесцентні лампи з колірною температурою 2700-3000 К. Також варто зазначити, що використання високотемпературних джерел світла (особливо в безпосередній близькості), або ж їх велика кількість може призвести до підвищення температури товару, а тим самим - зробити його непридатним для продажу. Для невеликих приміщень, де немає можливості розділу основного і допоміжного освітлення, можна використовувати подвійні освітлювальні прилади. Тоді колірна температура одного з джерел світла повинна бути 4000 К, а другого - від 2700 до 3000 К.

Поруч з холодильними камерами не можна використовувати джерела світла з лампами накалювання через велику кількість тепла. Не можна застосовувати і розрядні джерела світла. Ідеальним і широко вживаним рішенням є люмінесцентні лампи. Вони виділяють незначну кількість тепла, а їх подовжена конструкція чудово вписується у форму холодильної камери. Колірна температура повинна бути скоригована в залежності від виду продукту.

Освітлюючи стенди з лампами, необхідно підкреслити переваги цих товарів. Простіше за все буде запалити кожну з них. Тільки потім освітлюється вся площу основним світлом з колірною температурою 4000 К так, щоб отримати правильну і рівномірну насиченість світла на всій виставкової поверхні. Надмірне додаткове освітлення лампи, що світиться, значно послаблює її світло та спотворює її характер. Клієнт повинен бачити, який тип світла дає конкретна лампа і які тіні відкидає.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

1

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank