20.01.2010

Як стати хорошим директором?

Якого директора підлеглі поважають, та під яким керівництвом вони працюють найефективніше?

Згідно з книгою "Як стати Великим Босом" Джефрі Дж.Фокса, хороший начальник заохочує своїх працівників до дій. А коли вони працюють краще, тоді й компанія заробляє більше.

Коли Ви розпочинаєте бізнес, рано чи пізно настає момент, коли потрібно наймати працівників. І це не може відбуватися поспішно. Співбесіда на роботу - повинна нам сказати, чи зможе ця людина стати частиною успіху компанії. Адже якщо Ваш вибір буде невдалим, працівник замість того, щоб стимулювати розвиток компанії, може призвести до її занепаду.

Треба пам'ятати, що саме мудрий і ефективний керівник може спонукати до того, що робітнику буде хотітися працювати і виконувати свою роботу якомога краще. Джефрі Дж.Фокс стверджує, що запорукою успіху компанії та ефективної і злагодженої роботи персоналу є "Великий Бос". Автор зазначає при цьому, що секрет Великого Боса простий: необхідно знати і дотримуватися десяти заповідей.

  1. Наймайте на роботу лише професіоналів.
  2. Займана посада повинна відповідати навичкам та здібностям працівника.
  3. Поясніть робітникам, що має бути зроблено.
  4. Зазначте, чому це необхідно зробити.
  5. Нехай завдання виконує сам працівник, якого Ви для цього назначили - не втручайтеся.
  6. Навчайте своїх працівників.
  7. Прислухайтеся до їх думки.
  8. Ліквідуйте перешкоди, які паралізують або знеохочують дії людей.
  9. Спостерігайте за ходом роботи.
  10. Кажіть дякую публічно і особисто.

Від Вашого вибору залежить подальша успішність Вашої компанії

Поведінка керівника повинна бути прикладом

Керівник повинен пам'ятати, що люди уважно стежать за діями свого начальника. Тому так важливо давати їм хороший приклад. Якщо, наприклад, керівник приходить на роботу пізно, пунктуальність персоналу перестане бути обов'язковою. Коли він дотримується графіку, так само робитиме і його команда. Якщо Ви не будете тримати обіцянок, Вам перестануть довіряти люди. Працівники наслідують як хороші так і погані якості свого директора. Коли начальник креативний та повен ідей - дуже скоро це стане притаманним усім працівникам. Великий Бос розуміє цю закономірність. Успішність компанії здобувається не корпоративними правилами, а гарним прикладом.

"Хазяїн сам не гавкає"

Якщо Ви купуєте досвідченого собаку для охорони будинку, Ви не виходите вночі, щоб погавкати на непроханих гостей. Ви не гавкаєте - гавкає собака. Те ж саме стосується і працівників. Якщо Ви наймаєте працівника для конкретного завдання, дайте людині можливість його виконати. Повірте, вона знає, як правильно виконувати свою роботу. Наймаючи директора заводу, не плануйте роботу його виробництва. Якщо Ви йдете з працівником на зустріч до клієнта, якому він має щось продати, не говоріть за свого працівника. Інакше Ваші робітники будуть думати, що Ви їм не довіряєте або не вірите в їх професіоналізм.

Не помиляється лише той, хто нічого не робить

Немає в світі керівника, який не припускався помилок. Мало хто, однак, знаходить мужність у цьому зізнатися. Якщо ви хочете бути Великим Босом, не прикидайтеся, що ви найрозумніший. Розкажіть працівникам, що Ви теж колись приймали хибні рішення, а зараз хочете допомогти їм, наскільки це можливо, уникнути помилок. В ефективності цього, до речі, ви зможете переконатися, коли робітники не боятимуться відкрито сказати, що Ваша нова "геніальна" ідея зовсім такою не є, і, на їхню думку, не несе в собі ніякої користі. Це допоможе подивитися на свій проект зі сторони, іншими очима. Насправді іноді тільки конструктивна критика може допомогти.

Це моя помилка

Не бійтеся брати на себе відповідальність. Відповідати за те, що Ви робите та за дії своїх підлеглих. Відповідальний керівник виділяється з натовпу. Великий Бос перший скаже: "це моя помилка", "моя вина". Він перший говорить: "це чудова ідея", "завдяки Олексію", "цей успіх пояснюється напруженою роботою Євгена". Працівникам подобається начальник, який не шукає цапів-відбувайл і не перекладає свою роботу на інших.

У кожної людини бувають проблеми

Директоре, Ви повинні пам'ятати, що у працівника - як і в Вас - виникають проблеми. Іноді вони настільки серйозні, що людина не може працювати так само ефективно, як це було раніше. Завдання хорошого боса - допомогти робітнику вирішити цю проблему. Найпоширеніші проблеми:

  • борг;
  • любов;
  • нервовий зрив;
  • намагання потопити проблеми в алкоголі;
  • проблеми зі здоров’ям;
  • розлучення;
  • смерть;
  • погані звички.

Вони можуть стосуватися робітника або когось з його родини. Деякі проблеми справді важко вирішити чи психологічно перенести, а у крайніх випадках, вони можуть повністю "знищити" працівника. Негаразди відволікають його від виконання своїх обов'язків на роботі. Варто перечекати ці важчі часи у працівника, та спробувати допомогти йому. Коли Ви небайдужі, опікуєтеся проблемами - підлеглі звичайно це помічають, і це заохочує їх працювати навіть ефективніше, ніж будь-коли раніше.

Коли працівники поважають і люблять свого керівника, вони небайдуже ставляться до виконання роботи та вболівають за справу

Директор з великої літери

Чи є керівники, для визначення яких прикметника "хороший" недостатньо? Це керівники з великої літери, які не сприймають працівника як гвинтик у великій машині, які небайдуже ставляться до переходу людини в іншу компанію. Ось приклад, що описує одного з великих керівників: "Я дізнався, що моя дружина хвора на рак, і операція їй не допоможе. У нас було двоє дітей: трьох і семи років. Я працював в невеликій компанії, що тільки почала розвиватися. Персонал працював там близько 50-60 годин на тиждень. Я знав, що власник взяв кредит для цього бізнесу і він рахує кожну отриману копійку. Але я пішов до боса і попросив вихідних, які я міг би присвятити своїй дружині та сім'ї. Я боявся втратити роботу або більшу частину моєї зарплати. Але керівник без вагань дозволив мені взяти вихідні і робити все те, що необхідно. У ті дні, коли я працював, у мене був гнучкий графік роботи. Кожного тижня моя дружина отримувала від боса квіти, тістечка або інші сюрпризи. Коли дружина померла, я пішов до свого начальника та попросив неоплачувану відпустку строком на два місяці. І протягом цього часу, перевіряючи свою поштову скриньку, я щомісяця знаходив там чек на заробітну плату. Для цієї людини я готовий був на все. Він був дбайливим, розуміючим та щедрим. І кожен з нас знав, для чого він працює, і кожен працював так так старанно та відповідально, як тільки міг, щоб справа нашого боса була успішною".

Якщо Ви "Великий Бос", просто будьте ним. Зробіть, щоб Ваші підлеглі працювали не тільки тому, що вони отримують за це заробітну плату. Заслужіть їхню повагу, і тоді вони будуть вболівати за успіх справи та компанії не менше, ніж Ви.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

1

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank