Середа
23.07.2014
Туристичний бізнес поповнюється новими компаніями. І не дивно, адже туризм такий різноманітний: в’їзний, внутрішній, виїзний, і численні підвиди діяльності.
 

Якщо Ви маєте намір відкрити бізнес у цьому сегменті, то потрібно визначитися: це буде туроператор або ж агентство. Якщо Ваша мета - відкрити агентство і продавати тури всіх операторів без обмежень, то головне, що потрібно врахувати, - це хорошу клієнтську базу і бездоганну репутацію людини, яка цим займатиметься. Якщо мова йде про відкриття туристичного оператора, то найважливіше - зайнятися тим напрямком, де є родзинка, те, чого немає в інших - ексклюзивний контракт з партнером, готельна база, хороша вартість перевезення. Не потрібно, та й неможливо, бути конкурентним по усім напрямках, потрібно бути ексклюзивним і кращим в чомусь одному. Крім усього іншого, потрібна команда професіоналів, агентська база, сайт і рекламна кампанія. Щодо прийняття рішення, досить відзначити в КВЕД туризм як один з видів діяльності, і можна продавати подорожі - це відносно турагентів. Для туроператорів цього недостатньо, потрібно ще й отримати ліцензію (подробиці можна дізнатися на порталі Держтуризмкурорт, який і видає ліцензії). 

Фахівці туристичної галузі рекомендують новачкам спочатку попрацювати кілька років в хорошій туристичній компанії, щоб зрозуміти, як працює цей бізнес і отримати необхідний досвід. І не радять розглядати туристичну діяльність як варіант швидкого збагачення. Працювати потрібно багато, і лише за наявності досвіду, цілеспрямованості та наполегливості можна побачити результати своєї діяльності. До речі, багато хто називає туризм не інакше, як дорогим хобі.

 Деякі туристичні агентства пропонують співпрацю по франчайзингу. Якщо говорити про покупку франшизи, то, звичайно ж, популярність бренду дасть величезну перевагу, і є випадки, коли франчайзі протягом року напрацьовували величезну клієнтську базу. Відкрити туристичне агентство нескладно, але чи підуть до Вас туристи - це питання, адже для них важлива популярність і надійність компанії. Юлія Олійник, директор Круїзного Дому «Морський Вояж»: «Найбільшим попитом у наших туристів традиційно користується відпочинок в Туреччині, Єгипті, Болгарії, Хорватії, Чорногорії, Чехії, Угорщини, ОАЕ, Таїланді, Австрії. Також збереглася тенденція останніх двох років - зростання попиту на Іспанію, Грецію, Ізраїль, Грузію, Гоа, Шрі-Ланку, а також круїзні тури. Круїзний ринок за останній рік зріс у 2 рази. У майбутньому сезоні він поповниться новими програмами, цікавими для турагентів і їх клієнтів. Кількість українців, які вважають за краще круїзний туризм, помітно збільшилася, тим не менш, цей вид туризму і раніше не можна було назвати масовим. Простежується підвищений попит на тури раннього бронювання: туристи схильні менше купувати тури в останній момент і звикають до завчасного бронювання, яке дає можливість заощадити до 40% вартості туру. А також зростання популярності сіті-турів або турів вихідного дня. Туристи віддають перевагу подорожувати частіше, захоплюючи при цьому меншу кількість днів».

Круїзи - ексклюзив у всіх відносинах
 Близько 14 тис. українців, за підсумками минулого року, обирають круїзний відпочинок. В Україні великих туроператорів, у яких є прямі контракти з світовими круїзними компаніями небагато: «Експрес-Вояж», Круїзний будинок «Морський Вояж», «Магазин круїзів», «Нафта», «Інфлот», «Пак Груп», «Антарес» , «Центр круїзів» (Одеса), а також варто враховувати турагентів. Спостерігається динаміка зростання ринку близько 20% на рік. На думку Лариси Слободян, генерального представника в Україні провідного світового круїзного холдингу Royal Caribbean Cruises Ltd, популярність круїзів росте стрімко. Щороку кількість українців, які вибирають круїзи, збільшується на 20-30%.

Круїзи - продукт досить специфічний і працювати з ним не просто. Необхідно проводити ретельне навчання персоналу турагента, правильно позиціонувати продукт на ринку, проводити просвітницьку роботу зі споживачем, розвіюючи міфи, наприклад, про «дорожнечу» або «елітність» цього виду відпочинку. Агентам набагато простіше продавати звичну українському туристові «масовку», ніж бути першопрохідцем і відкривати щось нове і незвідане. Тому компанії, які починають роботу на круїзному ринку, повинні бути готові до того, що робота буде не простою. Зростаючої популярності круїзів сприяють ціни і різні акції від круїзних компаній. Мінімальна вартість круїзу з перельотом і проживанням - близько 1200 доларів з людини. Є ще й такі акції, як наприклад, заплативши за одну людину в каюті, можна відправиться у плавання всією сім'єю, тобто діти можуть подорожувати безкоштовно. Також при бронюванні каюти можна отримати на картку порядку 300 доларів - на оплату різних послуг на кораблі.

 

Бізнес-план турагентства
 

Сума початкових інвестицій:

  • оплата оренди на 2 місяці: $1400
  • брендування та оформлення (при необхідності відповідати певному стандарту): $1 тис.
  • техніка для офісу (комп'ютери, телефони, принтер, сканер): $3 тис.
  • інтернет-сайт: $400

Разом: $5,6 тыс.

Витрати за місяць:

  • оплата оренди приміщення (20 кв.м): $700
  • зарплата персоналу (3 чол.)  $2 тис.
  • реклама: $400

Всього: $3,1 тис.

Дохід у місяць:

  • $700 x 100 турів x 10% комисії = $7 тис.

Прибуток перед оподаткуванням:
$7 тыс.  - $3,1 тыс. = $3,9 тис.