Вівторок
17.06.2014
Щоб зрозуміти ефективність SMM-маркетингу для бізнесу, перед запуском кампанії, варто зробити тестовий обсяг робіт.
 

SMM (Social Media Marketing) існував задовго до появи соціальних медіа та інтернету, як один з розділів маркетингу. Але з його розвитком став функціонувати сам по собі, отримавши термінологію і метрики. В Україні щодня користуються інтернетом більше 10 млн чоловік. Протягом чотирьох років SMM активно розвивався і вийшов на новий етап розвитку, відкриваючи нові канали комунікації з аудиторією. Сьогодні ринок SMM-маркетингу щорічно збільшується на 20-30%.

Серйозна рекламна кампанія більшості сфер не вважатиметься максимально ефективною без використання SMM. Фактично, у кожної людини, що є користувачем інтернету, є зареєстрований акаунт хоча б в одній із соціальних мереж. Маркетинг в соціальних медіа націлений на довгострокові відносини і, так звані, «повільні продажі». За словами експертів, великі українські компанії витрачають на рекламу в мережах від $ 7-10 тисяч, а невеликі - $ 1-1,5 тисячі на місяць.

На бізнес-рівні просування в соціальних мережах може вплинути на продажі, поліпшити клієнтський сервіс і підвищити впізнаваність. На маркетинговому - допоможе збільшити трафік на сайті компанії і вплинути на репутацію. За словами експертів, більше 60% компаній, що використовують «соціальну мережу для професіоналів» LinkedIn для SMM-маркетингу, залучили клієнтів із цієї мережі, більше 52% компаній - з мережі Facebook, 44% компаній - залучили клієнтів з Twitter. В інших мережах існує близько 100 тис. спільнот, орієнтованих на прямі продажі. І ще один важливий момент: соціальні мережі працюють без вихідних, до того ж, багато маркетологів вважають неробочі дні кращим часом для SMM.

Перед початком рекламної кампанії обов'язково потрібно чітко визначити її мету, потім провести ретельний аналіз на предмет відповідності цільової аудиторії групі просуваються товарів або послуг. Крім того, корисно з'ясувати, чи користуються Ваші клієнти соціальними мережами. Один з популярних підходів до формування мети - система SMART. А для оцінки результативності досягнення поставлених завдань можна використовувати як вбудовані системи-аналітики, так і сторонні сервіси, такі як «Яндекс.Метрика», Google Analytics та ін.

Необхідно ретельно проаналізувати ринок SMM-послуг, провести консультації з численними SMM-фахівцями. Вибір хороших співробітників у цьому сегменті, по суті, нічим не відрізняється від вибору в іншій сфері. Важливу роль відіграють досвід і ділова репутація.

Можна використовувати наступний алгоритм дій:

- Визначити цілі і цільову аудиторію;

- Вибрати майданчики для роботи (соціальні мережі);

- Розробити концепцію (що необхідно донести до користувачів);

- Визначитися з виконавцем (співробітник, послуги фахівців, фрілансери і т.д.).

Рекомендації з цього питання дає Тетяна Коробова, директор з розвитку маркетингового агентства "М'ята Нові комунікації":

- Для початку важливо визначитися з метою. SMM-маркетинг може бути дуже ефективним інструментом, якщо є чітке розуміння, навіщо він потрібен компанії і на досягнення яких результатів він спрямований. Бажано, щоб вищевказана мета була сформульована в системі SMART.

- Варто враховувати, що SMM може використовуватися не тільки для залучення уваги клієнтів до компанії, бренду або продукту. Завдяки соціальним мережам можна вирішувати і внутрішні корпоративні завдання. Фактично, внутрішня група чи сторінка співробітників компанії в соціальній мережі, внутрішній блог керівника компанії та ін можуть виконувати функції, аналогічні корпоративному виданню або Інтранет порталу і навіть мають певні переваги перед ними.

- Соціальні мережі можуть значною мірою замінити дорожчі інструменти просування на ринку B2B (бізнес для бізнесу).