Гроші мають працювати. Нерозумно ховати їх під матрац навіть у кризу, тим більше що саме цей час робить привабливими раніше малоцікаві ніші. Так генеральний директор компанії «ЕКСПРЕС МАНІКЮР» Марина Кавецька пояснює логіку дій власників бізнесу, які вклали кошти в запуск мережі манікюрних студій у грудні 2007 року.
Невелике приміщення площею два на три метри, справжня барна стійка, що виконує функцію манікюрного стола, і кілька майстрів — так найчастіше й виглядає нейл-бар у Європі та США. Міні-студії можна знайти в торговельних центрах, супермаркетах, аеропортах. Головний принцип роботи — відсутність попереднього запису до майстра: клієнту надають послугу в будь-який час. Компанія «ЕКСПРЕС МАНІКЮР» першою зважилася реалізувати таку концепцію манікюрних салонів в Україні.
Момент для виходу на ринок з новою пропозицією був обраний свідомо. Через кризу дорогі салони втратили частину своїх клієнтів, які хоч і урізують витрати, але навряд чи зовсім відмовляться від манікюру. «На цю категорію клієнтів ми й розраховуємо в першу чергу», — пояснює Марина Кавецька. Друга категорія — відвідувачі торгових центрів, які імпульсивно приймають рішення відвідати студію.
Компанія орієнтується на середній ціновий сегмент і не пропонує занадто дешевих послуг, які через підозрілу дешевизну можуть виявитися незатребуваними. Розцінки в ЕКСПРЕС МАНІКЮР нижчі, ніж у салонах преміум-класу, але водночас вищі за прейскурант перукарень, розташованих у спальних районах.
Усі рішення, пов’язані із запуском проекту, ухвалювали у стислі терміни. У листопаді 2008 року виникла ідея створення манікюрних студій, а в грудні відкрили першу точку. Початкові інвестиції становили $20 тис. З одного боку, в компанії розуміли, що цей бізнес життєздатний. Адже він розрахований на кінцевого споживача, а в компаній, які прямо спілкуються із клієнтом, більше шансів вижити в нестабільний час. Вони отримують інформацію про те, що відбувається на ринку, практично з перших рук, відтак є можливість оперативно реагувати на будь-які зміни у споживчих настроях.
![]() | Обслуговування в "ЕКСПРЕС МАНІКЮР" проводиться без попереднього запису, таким чином догляд за руками можна отримати просто прогулюючись по торговому центрі (фото: Franchising.ua) |
З іншого боку, ідеї витають у повітрі. «Нам не хотілося, щоб хтось випередив нас», — зазначає Марина Кавецька. Як визнає підприємниця, витратити кілька місяців на бізнес-планування й маркетингові дослідження можна тоді, коли економіка стабільна. Але в кризу слід діяти швидко. У листопаді не можна було покладатися навіть на ретельно зібрану інформацію — усе змінювалося мало не щодня. «Звісно, існувала загальна концепція проекту, якісь розрахунки, але вони проводилися протягом двох днів. Хоча в минулому житті (до кризи) ми б довго зважували всі за й проти», — зізнається пані Марина.
Втім, існувала ще одна причина поспіху — наближалися новорічні свята. У торгових центрах, незважаючи на кризу, очікувався аншлаг, і витрати на відкриття студії манікюру можна було швидко окупити. Грудень не розчарував. Перша точка вийшла на самоокупність за місяць. До березня мережа манікюрних салонів поповнилася ще сімома точками. «Такий жвавий старт був виправданий. Адже по одній студії ми не могли судити про перспективність нового для України напрямку», — пояснюють у компанії. До того ж що більшою стає мережа, то легше їй вести переговори з торговельними центрами про оренду приміщень.
За підрахунками компанії, одна точка, де працюють два-три майстри, окупається, якщо її оборот на день сягає хоча б 1200–1600 грн. Витрати на відкриття точки — $15 тис. (без урахування витрат на оренду приміщення). Принаймні стільки коштує франшиза. Мережа розвивається тільки за рахунок грошей її власників, тому в регіонах відкриття студій манікюру вирішили довірити франчайзі. Власники мережі хочуть, щоб у кожному регіоні розвитком формату займалася лише одна компанія. Так легше контролювати якість.
Без кризи немає розвитку. У неспокійні часи доводиться відмовлятися від стереотипів. Це стосується й особистої поведінки, і методів ведення бізнесу. Починаєш учитися розставляти пріоритети.
Контрактичитати статті

З року в рік все більше іноземців підтримують польську економіку.
Про шлях Кирила Валадкевича та його досвід відкриття власного бізнесу в Польші.
Яким видався 2023 рік для франшизи "Мережа OS.9"?
Що таке інвестиційна (управлінська) франшиза та чому варто купувати франшизу Мережі OS.9?
Мережа супермаркетів "Наш Край" пропонує підприємцям можливість відкрити власний магазин під відомим, національним брендом.
найчайтіше читане

Які формати зараз найбільш популярні та прибуткові
На українському ринку fashion-ритейлу стає дедалі тісніше.
Більше 200 громадян різних національностей, які проживають у нашій країні, ведуть свій франчайзинговий бізнес з мережею «Жабка» (Żabka).
Чому родина Кузьми Скрябіна обрала саме Lviv Croissants?
Чому варто купувати франшизу Wesoła Pani та на чому будується їх бізнес-модель?
популярне на форумі
Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план
Доброго дня!Чудово,що маєте бажання створити власну справу.В клінінговій індустрії питання...
Открытие СТО. Бизнес-план
Кредитор? Вам потрібна термінова позика чи бізнес-позика? Ти будешвідмовлено в отриманні позики...
Открытие СТО. Бизнес-план
Раскрутка, PR, брендинг, узнаваемость ТМ - дело маркетологов, а мастер должен заниматься своим...
BVS-Rabota: працевлаштування по франчайзингу
Вимоги до приміщення для філіала
LEGO по-франчайзингу
Я хочу получать комментарии по этой теме на e-mail
Открытие СТО. Бизнес-план
На рахунок зарплата майстру 30% від заказу. Це дуже мало як для майстра. Якщо дійсно хороший...
Работа за границей - возможность выжить?
Мне интересно, насколько реально перевестись в зарубежное отделение компании, если есть...
Ринок бутильованої води зростає
Лично я стараюсь употребить дневную норму воды. Чаще всего покупаю уже розлтую в бутыли воду, но...