Цікавим сегментом є ринок дистрибуції бутильованих вод України. Яка ситуація склалася на ринку, як визначити ідеального франчайзі, правильно оформити партнерські відносини та на інші, не менш важливі питання, нам відповів Олексій Костильов.
— Олексій, які справи на українському ринку дистрибуції бутильованих вод?
— За даними Асоціації бутильованих вод України (підтверджується і внутрішніми даними операторів), географічно на 80% ринок зосереджений у Києві, та містах-мільйонниках (частка Києва становить майже 50% від них). Рівень проникнення послуги доставки води в канал юридичних осіб у містах-мільйонниках і Києві оцінюється як «близький до насичення» ( пенетрація 62%). У той час як рівень пенетрації каналу фізичних осіб по Україні - всього 3-7% (за даними In Mind - 12% у Києві).
— Яку договірну конструкцію Ви використовуєте для оформлення франчайзингових відносин?
— Підписуючи документи про співпрацю, ми використовуємо три договори: 1-ий - по дистрибуції, який описує продаж товарів партнерам; 2-ий - ліцензійний, який надає партнеру можливість працювати під нашою торговою маркою, використовувати її бренди та логотипи; 3-ий - договір на послуги, завдяки якому ми розраховуємо роялті нашим партнерам. Договори підписуються на п'ять років. Ми продаємо виділену франшизу на населений пункт, йдеться про ексклюзивну дистрибуцію нашої продукції на даній території. Дана стратегія майже за 3 роки існування проекту в нашій компанії повністю себе виправдала.
— Як визначити, що франчайзі - гідний партнер і заслуговує на довіру?
— Ми виходимо з образу-профілю нашого ідеального партнера. Насамперед, проводимо інтерв'ю: виявляємо цілі та причини стати франчайзі, вивчаємо досвід людей, їх установки, дивимося не тільки на фінансову спроможність майбутнього партнера, так як це для нас важливий, але не найголовніший критерій. Намагаємося спрогнозувати його ставлення до бізнесу і те, як ми спільно будемо вирішувати різні питання. Важливо, щоб було спільне бачення, цілі та ідеї по відношенню до бізнесу. У компанії є певний ряд процедур по яких ми перевіряємо партнера, і після цього приймаємо остаточне рішення.
— Яку участь повинен приймати франчайзер в діяльності франчайзі в цілях дотримання ним стандартів всієї бізнес-системи?
— З нашого досвіду, ми можемо чітко сказати, що участь франчайзера в діяльності франчайзі безпосередньо впливає на результати його роботи. Ми здійснюємо постійний контроль їх діяльності всіма можливими способами: починаючи від Mystery Calls, закінчуючи оцінкою обслуговування клієнтів, яка проводиться так само для власних філій компанії.
— Що робити франчайзі, якщо бізнес не піде?
— Якщо в силу будь-яких причин бізнес не йде, потрібно активно реагувати: зробити діагностику, дослідити причини цього, скласти план дій, який допоможе справити це положення. А якщо остаточно щось не складається, то, як варіант, можна перепродати бізнес чинного партнера, який бажає вийти з нього, новому. Це траплялося в нашій практиці.
— Ваші поради тим компаніям, які готові розвиватися по франчайзингу? Як мінімізувати помилки?
— Необхідно створити детальний образ-профіль ідеального партнера, тому що правильно підібраний партнер, який буде дотримуватись усіх Ваших рекомендацій, - це вже половина успіху. Далі, представляючи образ майбутнього партнера, потрібно мати чітку, прописану бізнес -модель, яка буде відповідати дійсності. Важливо продумати, чим можна зацікавити майбутніх партнерів, і яким чином вони будуть приходити в компанію. Існують активні і пасивні способи пошуку франчайзі. Активні - це пошук за допомогою регіонального менеджера, фахівця, а пасивні - за допомогою різних рекламних повідомлень в інтернеті, локальній пресі, розсилка по певним базам та ін. У результаті всі контакти обробляються, і створюється база потенційних франчайзі.
читати статті
З року в рік все більше іноземців підтримують польську економіку.
Про шлях Кирила Валадкевича та його досвід відкриття власного бізнесу в Польші.
Яким видався 2023 рік для франшизи "Мережа OS.9"?
Що таке інвестиційна (управлінська) франшиза та чому варто купувати франшизу Мережі OS.9?
Мережа супермаркетів "Наш Край" пропонує підприємцям можливість відкрити власний магазин під відомим, національним брендом.
найчайтіше читане
Як заробити на станції техобслуговування автомобіля
Джоббінг чи власна автомобільна заправка?
Чому варто купувати франшизу Wesoła Pani та на чому будується їх бізнес-модель?
В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності
Шаблон листа, який допоможе попросити про знижку чи припинення оплати оренди
популярне на форумі
Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план
Доброго дня!Чудово,що маєте бажання створити власну справу.В клінінговій індустрії питання...
Открытие СТО. Бизнес-план
Кредитор? Вам потрібна термінова позика чи бізнес-позика? Ти будешвідмовлено в отриманні позики...
Открытие СТО. Бизнес-план
Раскрутка, PR, брендинг, узнаваемость ТМ - дело маркетологов, а мастер должен заниматься своим...
BVS-Rabota: працевлаштування по франчайзингу
Вимоги до приміщення для філіала
LEGO по-франчайзингу
Я хочу получать комментарии по этой теме на e-mail
Открытие СТО. Бизнес-план
На рахунок зарплата майстру 30% від заказу. Це дуже мало як для майстра. Якщо дійсно хороший...
Работа за границей - возможность выжить?
Мне интересно, насколько реально перевестись в зарубежное отделение компании, если есть...
Ринок бутильованої води зростає
Лично я стараюсь употребить дневную норму воды. Чаще всего покупаю уже розлтую в бутыли воду, но...