20.01.2010

Як вести переговори

Переговори є невід’ємною частиною будь-якого бізнесу. Є певні правила їх проведення, використання яких спонукає партнерів до спілкування

Переговори повинні бути ретельно підготовлені. Помічники, обговоривши засади майбутнього спілкування зі своїм керівництвом, встановлюють час, місце зустрічі та список членів обох делегацій.

Переговори зазвичай проводяться в конференц-залі або в місці, спеціально призначеному для таких заходів. Ресторан або кафе, не підходить для такого роду зустрічей, тому що там достатньо шумно, що може відволікати учасників переговорів.

Перш ніж почати переговори, необхідно організувати стіл. Для кожного члена зустрічі має бути підготовлене місце, де зазначено його ім’я та прізвище. Представники делегацій мають сидіти один напроти одного, голова та учасники обох делегацій займають місця у відповідності з ієрархією посад.

Учасники делегацій повинні сидіти один навпроти одного

На початку зустрічі господар, що організовує переговори, вітає керівника та членів іншої делегації та представляє своїх колег відповідно до ієрархії посад, що вони обіймають. Потім слово надається керівнику делегації гостей. Він діє за тією ж схемою. Під час основної частини доповідач виступає зі своєю промовою, далі передає слово членам своєї команди або керівнику протилежної, який дає можливість виступити своїй делегації. Члени делегацій можуть брати участь в обговореннях лише коли керівник передає їм слово.

У ході переговорів слід пити тільки воду. Гарячі напої та печиво можуть бути лише під час coffee-брейку.

Бізнес не має статі

Елегантний одяг у бізнес-стилі є ознакою поваги до людей, що беруть участь у зустрічі, вона створює образ ділової людини. Варто знати, як треба виглядати згідно з канонами бізнес-етики.

Жінка повинна бути вдягнена в елегантний, добре пошитий костюм приглушених кольорів - найкраще використовувати всі відтінки сірого. Найкращий варіант - спідниця, хоча брюки також допускаються. Спідниця повинна бути не коротша ніж три сантиметри вище колін і не довше половини ікри. Блузка або сорочка має бути світлішою за костюм. Виключаються напівпрозорі блузки і декольте - воно може мати максимальну глибину одного розстебнутого ґудзика. Взуття з невеликими підборами. Не допускається яскравий манікюр. Незалежно від сезону мають бути колготки, обов’язково тілесного кольору.

У жінки можуть бути невеликі ювелірні прикраси, такі, як делікатний ланцюжок, сережки і, можливо, обручка. Загальне правило: щоб виглядало елегантно, але не занадто яскраво.

Волосся має бути в натуральних тонах і обов’язково зібране. Необхідний також легкий макіяж - такий, щоб підкреслював красу та міг приховати недоліки. Нігті мають бути теплих тілесних кольорів, дозволений французький манікюр.

Бізнес-стиль в одязі

Підприємець повинен бути одягненим в костюм - бажано у відтінках від світло-сірого до темно-синього. Сорочка має бути світлішою, але не білою та не синьою - це кольори, відведені для вечора. Вдало підібрана краватка підкреслює стиль людини. Окрім цього, мужчинам рекомендується носити високі шкарпетки - вони гарантують, що під час зустрічі Ви не опинитеся у незручному становищі через раптове оголення ноги. За кольором вони мають бути темнішими за штани. Взуття - класичне на тонкій підошві. Під світло-сірий костюм найбільше підходять природні кольори взуття від коричневого і темно-сірого до чорного.

Одяг створює образ ділової людини та формує перше враження про Вас

Чоловік має бути ретельно поголеним, з ненав’язливим ароматом парфумів. Якщо він носить бороду, вона повинна бути акуратно підстриженою. Кількаденна борода не сумісна з існуючим каноном елегантного чоловіка.

Елегантність полягає в простоті

Під час різних зустрічей люди обмінюються візитками. Вони повинні бути підготовані та легко діставатися за першої необхідності. Ситуація, коли людина нетерпляче шукає в кишенях, гаманці чи сумці та дістає згодом пожмакану візитну картку, не характеризує її з найкращої сторони.

Візитна картка повинна бути односторонньою, містити лише необхідну інформацію, а саме: назву компанії, логотип, контактну інформацію. Найкраще, щоб все було подано простим акуратним шрифтом, без виділень, ні в якому разі на візитці не має бути фотографії. Візитку необхідно давати людині безпосередньо до рук. Отриману візитну карту проглядають та відкладають на стіл чи прибирають до візитниці.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank