28.11.2011

Як відкрити АЗС. Бізнес-план

Джоббінг чи власна автомобільна заправка?

На сьогодні цей сегмент ринку характеризується високою конкурентністю і збалансованістю. Як наслідок, водії країни не знають, що таке дефіцит палива, а загальна кількість заправок становить вже трохи більше 6,2 тис. об'єктів. Але і це далеко не межа — у сусідній Польщі, враховуючи те, що за розміром вона набагато менша від України, працює більше 10 тис. автозаправних станцій.

Зі згаданих вище більш ніж 6 тис. АЗС майже 3 тис. перебувають у власності великих мережевих операторів, у яких кількість заправок перевищує 100 точок. На сьогодні в Україну такими великими гравцями є група компаній «Приват» (працює під брендом «Укрнафта» та рядом інших), бренди WOG, OKKO, LukOil, ТНК, Shell і Parallel / Gefest. Решта заправки, а їх не більше, ніж 3 тис., розосереджені між дрібними власниками і компаніями, які мають від декількох до кількох десятків заправок. Відкриття автозаправної станції в сучасних умовах обіцяє гарячі змагання з конкурентами і високий рівень прибутків одночасно. Власники українських АЗС на одній тонні бензину заробляють в середньому $ 177, тоді як їхні європейські колеги можуть похвалитися лише цифрою 140. Отже в цьому бізнесі, незважаючи на високу конкурентність ринку, є певний сенс. Грамотний підхід до справи стане запорукою гарного прибутку. «Зараз ринок, швидше, відчуває потребу у збільшенні числа заправок сучасного формату — автозаправних комплексів, які не тільки продають паливо, а й пропонують широкий спектр додаткових послуг, високі стандарти і комфортні умови обслуговування», — стверджує Олег Дорожовец, провідний спеціаліст відділу зв'язків з громадськістю мережі АЗК «ОККО».

ТНК, АЗС, автозаправка, бензин, заправлятися, заправляти машину

50% прибутку власники автозаправок в Європі отримують від надання додаткових послуг

Джоббінг: бути чи не бути
Завжди легше і надійніше починати свою справу під крилом давно відомою, перевіреною роками і клієнтами, марки. У підприємців нашої країни така можливість з'явилася в 2000 році, коли «ТНК-ВР Коммерс» відкрила першу франчайзингову, або, як прийнято в цьому бізнесі називати, джобберську автозаправку.

Слідом за ТНК франчайзингову схему розвитку обрали також «Лукойл Україна» та «Альянс». Проте вже незабаром вищезазначені компанії взялися згортати свій франчайзинг, мотивуючи це недобросовісністю партнерів. «Практично всі великі компанії, що ведуть реалізацію палива в роздріб, обзавелися власними великими мережами, і мають можливість контролювати і забезпечувати стабільну якість палива і сервісу на всіх АЗС під власним брендом, — коментує Юлія Семенко, директор департаменту з управління брендами і маркетингом ТОВ« ТНК -ВР Коммерс». — А кількість джоберів в джоберських програмах щорічно скорочується, у зв'язку з тим, що були виявлені численні факти недотримання умов співпраці».

«Нам складно говорити про інших операторах, але в мережі« ОККО »ми джоббінг не практикуємо, - поділився Олег Дорожовец, провідний спеціаліст відділу зв'язків з громадськістю мережі АЗК «ОККО». — Основна причина — на чужих заправках складніше контролювати якість палива і сервісу. Зате якщо одна або кілька АЗС знайдуть погану репутацію серед клієнтів, це може завдати серйозної шкоди іміджу бренда в цілому». Однак, незважаючи на такий стан речей, джоббінг повністю з вітчизняного ринку не зник. Якщо ви візьмете на себе відповідальність дотримуватися стандартів і доведете франчайзеру свою сумлінність, то не тільки будете франчайзі, але і піднімете в його очах авторитет джоббінгового механізму.

Один у полі воїн
Відомий бренд — це хоч і вагомий, але все ж не визначальний фактор успіху. Джобера, який не буде стежити за якістю бензину, жодна торговельна марка не врятує, тоді як у приватника без неї і без реклами може бути достатньо клієнтів завдяки високим стандартам палива та обслуговування. Щоб розпочати бізнес самостійно, необхідно здійснити ряд послідовних кроків. Починати потрібно з вибору стратегічної території локалізації. АЗС, розташовану далеко від дороги або на території, для якої характерні асфальтові ями по-українськи, навряд чи будуть активно відвідувати клієнти. Адже знайдеться небагато сміливців, які бажають поповнити запаси бензину в подібних екстремальних місцях. На таку АЗС, скоріше за все, будуть заїжджати лише в крайньому випадку, коли до найближчої автозаправки вже не дотягнути.

ТНК, АЗС, автозаправка, бензин, заправлятися, заправляти машину

Кожен день середньостатистична автозаправка продає до 2 тис. літрів палива

Для зведення конструкції АЗС ви можете самостійно найняти кваліфікованих будівельників, або доручити це завдання будівельній компанії, яка вже має необхідний досвід. Сьогодні на будівництво однієї заправки сучасного формату доведеться затратити як мінімум $ 1 млн. Це в тому випадку, якщо мова йде про АЗС з мінімальним набором послуг. Якщо ж будувати великий трасовий комплекс з великою кількістю паливно-роздавальних колонок і додатковим сервісом, витрати можуть складати і $ 4 млн.

Блакитна кров бензобака
Головна частина прибутку від функціонування АЗС припадає на продаж палива. Тому до вибору бензину, умов його зберігання і дотримання стандартів потрібно підійти дуже серйозно. Для початку необхідно подбати про місце зберігання палива. Для цього необхідно налагодити зв'язки з великим оператором або наливним терміналом. Поповнювати бензинові запаси слід раз на місяць, враховуючи той фактор, що кожен день середньостатистична автозаправка продає до 2 тис. літрів палива. Робити запаси на тривалий період часу не варто.

 

Бізнес-план

  • Сума початкових інвестицій:
  • покупка землі = $ 100 тис.
  • будівництво АЗС та встановлення обладнання: $ 1 млн

Разом: $ 1,1 млн.

  • Витрати на місяць:
  • покупка палива: 3 тис. л × 30 днів × $ 1.1/л = $ 100 тис.
  • товари для магазину: $ 10 тис.
  • зарплата персоналу: $ 3 тис.

Разом: $ 113 тис.

  • Доходи на місяць:
  • продаж пального: 3 тис. л × 30 днів × $ 1.3/л = $ 117 тис.
  • продаж товарів у магазині: $ 13 тис.

Разом: $ 130 тис.

Прибуток перед оподаткуванням:
$ 130тис. - $ 113 тис. = $ 17 тис.

Окупність бізнесу:
$ 1,1 млн: $ 17 тис. = 65 місяців = 5,5 року

Представлений розрахунок є лише орієнтовним - для кожного конкретного випадку і умов цифри будуть змінюватись (Ціни взяті за Києвом)

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
Як відкрити АЗС. Бізнес-план

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 291 теми, 1167 коментарів, 278 учасників

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank