Топ-7 помилок у ремонті салонів краси
Як правильно спланувати і провести ремонт? На цю тему вже написано безліч статей і тематичних книг. За останні три роки ми в мережі салонів краси Fast Line Studio провели 5 масштабних ремонтів. З цим матеріалом ми хочемо поділитися з вами найяскравішими помилками, які нам вдалося допустити і вчасно виправити. Сподіваємось, що наведена нижче інформація стане в нагоді кожному, хто мріє відкрити свій салон краси. Наш рейтинг найбільших помилок і нереальних очікувань в ремонті виглядає приблизно так:
1. Неціною єдиною
Першою помилкою буде вибір підрядної організації за основним критерієм – ціною її послуг. Перший салон нашої мережі ми ремонтували з відомим недешевим підрядником. Великий плюс – попередній досвід роботи на інших об'єктах, що допомогло нам з самого початку зробити вірний вибір і заощадити час, нерви і гроші. Незважаючи на це, у другому ремонті ми вирішили трохи оптимізувати витрати, провести тендер та вибрати підрядника за критерієм ціни.
Досвіду роботи з новою організацією ми не мали. На переговорах начебто все було гаразд. А ось у процесі роботи почалася класична ремонтна історія: виконроб виявився неуважним в обліку витрат, дуже несистемним і, що було найскладнішим, вкрай несамовитим і неадекватним. Коли ми вийшли за бюджет у 70% виконаних робіт, виконроб почав влаштовувати «істерики» і ігнорувати всі наші листи. Ситуація сильно погіршилась з локдауном і паузою у ремонтних роботах у закритому житловому комплексі на кілька місяців. Врешті решт, ми значно перевищили кошторис і обсяг енергії для виконання запланованих завдань. Нам пощастило, що якість виконаних на цей час робіт виявилася більш-менш адекватною.
Висновок: великою помилкою буде обирати підрядника за ціною. Важливо також на власні очі подивитися на особистість, досвід і надані рекомендації виконроба. Цей досвід ми врахували у всіх наступних ремонтах і щоразу покращуємо співвідношення час/ціна/якість ремонту. Адже для мережі, яка швидко зростає, це є важливим.
2. “Хто пошив костюм?”
Пам'ятаєте мініатюру Аркадія Райкіна “Хто пошив костюм?”. Отже, ремонт – це завжди про фінальний результат. У цьому процесі практично немає незначних завдань. Одному з житлових комплексів, де ми відкривали салон, був потрібний цілий перелік дозвільної документації від компанії-забудовника: дозвіл на вивіску з макетами і деталізацією, дозвіл на охоронну систему і затверджений проект каналізаційної системи, яка мала частково проходити по технічному поверху.
Наша команда з ремонту з гідністю виконала всі пункти. Але в якийсь момент ми зробили велику помилку, коли вирішили, що проекту каналізації буде досить, щоб наш підрядник і сантехніки керуючої компанії, зробили свою роботу строго згідно проекту.
Яким же було наше здивування, коли в день відкриття салону, до директора з криками та нецензурною лексикою увірвалися сантехнік, його начальник і кербуд. Виявилось, що вода з каналізації ллється прямісінько в коридор з ось такої труби:
Ми дуже помилялися, коли вважали, що за наявності проекту всі робітники будуть працювати строго згідно з ним. Завжди треба робити точку контролю при завершенні певного етапу проекту, особливо якщо крім наших безпосередних підрядників, яким ми платимо гроші і на кого маємо прямий вплив, в роботах бере участь ще й третя сторона.
У нашому випадку прораб і місцева компанія стали винуватити один на одного, на пошуки винного не було часу, оскільки на цей день вже був дуже щільний запис клієнтів. Рішення неприємності ми, звичайно, знайшли у стислі терміни. Але нерви дуже постраждали.
3. А слона ми й забули
Часом навіть наявність дизайн-проекту і досвідченої команди не рятує від банального пропуску чогось за переліком. В ідеалі треба ще замовляти дизайнерський нагляд. Але ми живемо в реальному світі, результати на фото говорять самі за себе.
4. Щасливі власники приміщення з ремонтом
Під свої салони краси ми самі і разом з нашими інвесторами купуємо певне приміщення. І ось тут треба бути напоготові. Всі переваги комерційної нерухомості при перевірці часто виявляються вагомими мінусами. Нещодавно ми вирішили купити приміщення з ремонтом, точну копію одного з наших салонів краси. Плитка на підлозі нашого корпоративного кольору, розведення електрики вже виконано, кухня зроблена. Яка це удача, подумали ми. Пройшлися по чек-листу з керуючою компанією, домовилися на словах і про славнозвісну каналізацію, і про витяжку.
Ілюзій ми позбавилися в процесі ремонту: каналізацію через підсобне приміщення зробити було неможливо, бо під нами виявилося не описане “технічне приміщення”, а СЕРВЕРНА! Ось ще не вистачало залити сервера.
Довелося знімати прекрасну дорогу плитку і робити розведення каналізації в стяжці. Схема розведення електрики виявилася не зовсім такою, яка нам потрібна. Довелось за свій кошт доплачувати і все переробляти наново. Прекрасну стелю теж довелось переробити. Дзеркальні стіни – демонтувати через те, що у процесі проведення витяжки ремонтники розбили одну з них.
І взагалі, коли вам пропонують під ваш салон готове приміщення з ремонтом, одразу кажіть, що на ремонт вам знадобиться більше грошей. І сміливо торгуйтесь. А якщо у вас не стане аргументів, то ми завжди допоможемо.
5. Зате вікна вже зроблено
Пам'ятаючи, що нам потрібне приміщення без ремонту, ми знайшли такий чудовий об'єкт: зі стелями 3,2 м, площа потрібної нам форми, де все ідеально стає і навіть зроблені вікна. Цілих 7 вікон. Під час продажу приміщення, природно, готові пластикові вікна вважаються перевагою і підвищують загальну ціну. Але ваша реакція в цьому випадку має бути зворотною. Сміливо викликаєте професійну компанію із пластикових вікон на проведення діагностики. Ціна такої послуги цілком адекватна: кілька тисяч гривень, залежно від кількості вікон. А ось корисної інформації ви за це отримаєте багато.
Виявилося, що у більшості нових житлових комплексів пластикові вікна ставлять не віконники, а ремонтні бригади з метою економії. Звичайно, таке рішення тимчасове. Щойно настане зима, ви вмить зрозумієте, що всі вікна не тримають тепло, все проклеювання треба міняти, ставити нові ручки, і головне, будівельники не задули піною стики вікон із підвіконнями. У нашому випадку, ми прийшли вранці в новий салон і виявили, що всі лаки для роботи загусли. Промах коштував нам близько 30 000 грн. І зовсім не входив до планів.
Тепер ви знаєте, що робити з цим.
6. Вентиляція – це просто
Тут треба окремо розповісти про вентиляцію салону краси. За вимогами СЕС професійна вентиляція – must have у салонах. І це чомусь абсолютно не заважає багатьом підприємствам індустрії краси ігнорувати цю вимогу і не дбати про здоров'я своїх співробітників і клієнтів. Звичайно, професійні мережі салонів завжди ставлять вентиляцію. Вентиляційники – це окрема привілейована каста підрядників. Виконроби не хочуть брати цю функцію за будь-які гроші, що вже викликає хвилювання. Зазвичай вони аргументують відмову специфікою робіт. А ось замовнику, який не є спеціалистом, і взагалі складно зрозуміти, чим відрізняються системи і грамотно порівняти кошториси. На цьому етапі ми змінили 5 підрядників з вентиляції на п'яти об'єктах. І, схоже, визначили одну компанію, яка трохи дорожча середнього ринку, але робить справу швидко і якісно. При цьому ми все ще хочемо оптимізувати ціну.
7. Немає ремонту без дизайн-проекту
Одне з приміщень під салон ми придбали у другій половині року і дуже хотіли встигнути відкритись до грудня. Адже всім відомо, що грудень – високий сезон, де можна сміливо зробити 1,5-2 каси. Не довго вагаючись, ми вирішили, що у нас є чотири дизайн-проекти і зовсім немає часу, а виконроб – постійний підрядник із досвідом. І в цей момент ми зробили фатальну помилку: вирішили працювати без дизайн-проекту. Опустимо лірику про стрес і сфокусуємось виключно на підводному камінні такого управлінського рішення:
- У роботі без дизайн-проекту будьте готові буквально оселитися на об'єкті. Вам постійно з будь-якого приводу дзвонитиме виконроб. Адже сам він не зможе прийняти рішення стосовно цілого ряду питань: будівництва, електрики, каналізації, дзеркал, обладнання тощо.
- Це ілюзія, що вам не знадобиться в результаті малювати елементи дизайну з точними розмірами. Ви все одно, тільки вже без дизайнера, встанете з рулеткою і займетеся обмірами приміщення.
- Навіть на об'єктах, які повторюються, є необхідність “оживити дизайн”. І якщо раніше вибір меблів, елементів декору, розпису стін робили дизайнери, то тепер саме ви берете на себе цю роль. І не факт, що вам вистачить вашого естетичного смаку. Скоріше навпаки. Адже не можна бути професіоналом у всьому.
Стислий висновок із цього проекту нашої команди: ніколи знову!
Бажаємо вам вдалих ремонтів із професійними підрядниками. Ми своїх вже знайшли і дуже цьому раді. Ремонт – це кайдзен, і ми щоразу намагаємось перевершити самих себе.
Якщо у вас є питання стосовно ремонту або відкриття салону краси, ви можете зв'язатися з нами будь-яким зручним для вас способом:
за телефоном +380 67 502 0825
або написати нам листа на nataliyaar@x-tend.ua
Щиро ваша,
Наталія Алексєєва-Рагуліна
читати статті
З року в рік все більше іноземців підтримують польську економіку.
Про шлях Кирила Валадкевича та його досвід відкриття власного бізнесу в Польші.
Яким видався 2023 рік для франшизи "Мережа OS.9"?
Що таке інвестиційна (управлінська) франшиза та чому варто купувати франшизу Мережі OS.9?
Мережа супермаркетів "Наш Край" пропонує підприємцям можливість відкрити власний магазин під відомим, національним брендом.
найчайтіше читане
Тест на підприємництво
В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу
Більше 200 громадян різних національностей, які проживають у нашій країні, ведуть свій франчайзинговий бізнес з мережею «Жабка» (Żabka).
Чому варто купувати франшизу Wesoła Pani та на чому будується їх бізнес-модель?
Чому родина Кузьми Скрябіна обрала саме Lviv Croissants?
популярне на форумі
Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план
Доброго дня!Чудово,що маєте бажання створити власну справу.В клінінговій індустрії питання...
Открытие СТО. Бизнес-план
Кредитор? Вам потрібна термінова позика чи бізнес-позика? Ти будешвідмовлено в отриманні позики...
Открытие СТО. Бизнес-план
Раскрутка, PR, брендинг, узнаваемость ТМ - дело маркетологов, а мастер должен заниматься своим...
BVS-Rabota: працевлаштування по франчайзингу
Вимоги до приміщення для філіала
LEGO по-франчайзингу
Я хочу получать комментарии по этой теме на e-mail
Открытие СТО. Бизнес-план
На рахунок зарплата майстру 30% від заказу. Це дуже мало як для майстра. Якщо дійсно хороший...
Работа за границей - возможность выжить?
Мне интересно, насколько реально перевестись в зарубежное отделение компании, если есть...
Ринок бутильованої води зростає
Лично я стараюсь употребить дневную норму воды. Чаще всего покупаю уже розлтую в бутыли воду, но...