Вакантність торговельних центрів зменшується?

Субота
18.05.2013
За даними компанії UTG, на ринку торговельної нерухомості Києва відбувається пожвавлення
 

У зв'язку з появою великоформатного, центральноміського торгово-розважального центру Ocean Plaza, який відкрив перед рітейлерами широкі можливості, показники вакантності торговельної нерухомості на початку нинішнього року різко зросли. У березні в цій тенденції зростання намітився перелом, і тепер рівень вакантності в київських торгових центрах знову знижується. У квітні він склав 2,6%.

"Поява ТРЦ Ocean Plaza змусила українців змінити уявлення про якість об'єктів торговельної нерухомості, - говорить фахівець департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG Ольга Юдіна. - Підвищення вимог мережевих операторів до якості торговельних об'єктів призводить до зміни локації їх торгових точок: оператори переїжджають в більш якісні торгові об'єкти, що викликає зміни середньоринкової вакантності. Після помітного зростання вакантності на початку року до 2,9%, на початок травня спостерігається скорочення вакантних площ, в найбільш успішних торговельних центрах вільні площі відсутні. Дана тенденція зниження вакантності продовжиться до кінця поточного - початку наступного року, коли відкриються споруджувані великоформатні професійні об'єкти нового рівня. Лідером серед цих об'єктів є ТРЦ "Республіка" (GLA: 135 000 кв.м). Поки ж столичний ринок ще далекий від насичення: на 1000 жителів Києва припадає лише 325 кв.м GLA якісної торговельної нерухомості. У розвинених країнах ринок вважається умовно насиченим при показнику 600-700 кв.м GLA на 1000 жителів.

За даними компанії UTG, орендні ставки на площі торгової галереї в торговельних центрах знаходяться в діапазоні $ 30-150 за кв.м/міс., індикативний показник середньоринкової орендної ставки становить $ 70 за кв.м/міс. без ПДВ і експлуатаційних витрат.

У квітні середньоринкова відвідуваність Торгових центрів залишилася на аналогічному з попереднім періодом рівні і склала 956 осіб на 1000 кв.м GLA.


Консалтингова компанія UTG є лідером українського ринку консалтингу, комерціалізації та управління комерційною нерухомістю, спеціалізуючись на супроводі найбільших і найбільш знакових комерційних проектів. Компанія користується високою репутацією серед клієнтів - найбільших рітейлерів і інвесторів - за надання комплексних рішень, що поєднують інноваційний підхід, великий ринковий досвід, а також надійність і постійно високий рівень сервісу.

За 12 років роботи за участю компанії було відкрито 97 об'єктів нерухомості. Серед них такі відомі об'єкти, як ТРЦ "Ocean Plaza" (Київ), ТРЦ "МЕГАНОМ" (Сімферополь), ТРЦ "Французький бульвар" (Харків) та інші. Нині компанія UTG виступає лізинговим агентом для 17 об'єктів сумарною орендною площею 834 000 кв.м. У 2012 році компанія управляла 7-ма торговиельними центрами сумарною орендною площею 325 000 кв.м.

Джерело: Українська Торгова Гільдія

найчайтіше читане

Як написати лист про зниження вартості оренди? /28.03.2020

Шаблон листа, який допоможе попросити про знижку чи припинення оплати оренди

Види франчайзингу /19.11.2009

Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію

Кюртош калач: європейські традиції - в Україну /18.10.2010

В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу

Маркетинг та дослідження ринку /18.02.2010

В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується