З одного боку, криза - це скорочення можливостей, а з іншого - відкриття нових ніш. На жаль, різко знижується ринок споживання, зменшується обсяг доступного капіталу для розвитку бізнесу, зростає невизначеність з приводу майбутнього, але кризова ситуація не може тривати вічно. І, як показують багато досліджень, на етапі виходу економіки з кризи ключову роль відіграє малий та середній бізнес: створюються нові галузі, змінюються правила ведення бізнесу і компанії об'єднуються. Про стан справ і своє бачення малого та середнього бізнесу в Україні поділився Віктор Іванович Лисицький.
— Вікторе Івановичу, які бізнес-галузі будуть більш популярними у нинішньому році?
— На це питання вкрай важко відповісти тому, що так звані реформи відбилися у законодавстві значною кількістю суперечливих норм. Тому навіть бізнеси, які працюють на добре сформованих, і в принципі стійких ринках, мають масу гострих питань до влади. Думаю, що бізнесменам, насамперед, потрібно змусити нашу владу прибрати численні ляпи в законодавстві. І якщо це вдасться зробити найближчим часом, то бізнеси, які працюють на широкого споживача, на споживчих ринках доб'ються певного успіху. І не варто цьому бурхливо радіти, тому що корінна помилка влади: ігнорування підтримки розвитку наших конкурентних переваг. І цю помилку вона не збирається виправляти. Дивує те, що влада не збирається серйозно удосконалювати кредитування бізнесів. Усі сподіваються на Нацбанк, але це не його завдання.
І не тільки тому, що центробанки розвинених держав не відповідають за це. Там тягар відповідальності лежить на виконавчій владі, бо вона, і тільки вона повинна створювати систему надійного захисту прав кредиторів - тобто, банків і вкладників банків. Немає виразної програми розвитку економіки.
— Що слід зробити бізнесменам, щоб у такий складний час зберегти команду і розвиватися?
— Потрібно поставити перед командою компанії завдання пошуку нових можливостей зростання. Підприємцям необхідно об'єднуватися і впливати на політику держави. Кожен законодавчий акт повинен обговорюватися і аналізуватися на предмет його впливу на малий та середній бізнес. У світі середній і малий бізнес при кризі та катаклізмах завжди реагує об'єднанням. Багато розвинених країн, такі як США, Німеччина, Франція та інші, запускали комплексні програми з розвитку та підтримки малого та середнього бізнесу. Прикладом тому є політика міністра економіки Німеччини (1949-1963) - Людвіга Ерхарда, коли під час занепаду економіки, держава всебічно сприяло розвитку і процвітанню дрібного і середнього бізнесу як одного з основних елементів соціального ринкового господарства, та через короткий час країна увійшла в десятку найбільш економічно розвинених країн світу.
— Які сьогодні в Україні є об'єднання малого та середнього бізнесу? Вони мають вплив на прийняття тих чи інших законів щодо бізнесу?
— Їх багато - не беруся характеризувати їхню діяльність. Про них рідко згадують, та й вплив не досягає мінімально необхідного рівня.
— Є такі сфери, які розвиваються завжди незалежно від того, складний або сприятливий час для підприємництва?
— Сфера споживання: їжа, одяг, комунальні послуги та ін.
— Чи вважаєте Ви франчайзинг, як один із шляхів розвитку бізнесу на даний момент у країні?
— Безумовно! Адже це цивілізоване запозичення чужого дуже корисного досвіду!
читати статті

– Франчайзі заробляє вже з першого дня роботи батутного парку. Бізнес генерує від 8 тис. дол. доходу в місяць – стверджує Бартош Следзінські, засновник Jump Planet.
Про те, як вибрати IT-компанію і створити ефективний сайт, розповідає маркетинг-директор компанії Skywell Олексій Хохлов.
Про те, чим торгівля на біржі краща бізнесу, і де їй навчатися розповів консультант з інвестицій в американські активи AFA Андрій Савенко.
Про те, як повинен вести себе бізнесмен, що не в змозі виплачувати кредит, розповів провідний юрист ЮФ Лекснавігатор Едуард Хмиров.
Про нові напрями та вплив міжнародної ситуації на ринок туризму розповідає керівник групи розвитку франчайзингу Join UP! Костянтин Куліда.
найчайтіше читане

Як заробити на станції техобслуговування автомобіля
Зібрати речі і виїхати подалі від повсякденних проблем - мрія практично кожної людини. Багато хто прагне хоча б раз на рік її здійснити. Охочих заробити на цій людській пристрасті також знаходиться чимало. Ви опинилися серед них? Прекрасно! Для того, щоб ваш бізнес був прибутковим, важливо чітко для себе з’ясувати деякі нюанси цієї сфери.
Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується
Від хобі до бізнесу, або плоди кролівництва
Сучасний продавець має ламати шаблони і постійно дивувати покупця. Тільки тоді він зможе підвищити ефективність своєї діяльності і зав’язувати цікаві контакти
популярне на форумі
What area unit the characteristics of a decent paragraph?
A paragraph may be a assortment of sentences that all relate to 1 main plan or topic. Effective paragraphs have four main characteristics: a subject sentence, unity, coherence,...
Як знайти бізнес-ідею для себе
Текст ні про що! Якби ціллю автора було не налити води (потрібної кількості символів), то було б...
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.
Имя кредитора: г-н Пол Уильям. Lender E-mail: paul_william_loanhouse@hotmail.com Мы предлагаем частные, коммерческие...
METRO: франчайзинг в Україні
Ребята! кто-то получил разъяснения или инфу по metro
METRO: франчайзинг в Україні
Хочу відкрити магазин! Підскажіть деталі по франшизі ramanyatsiuk@gmail.com Дякую
Алден-Вет кожного разу трохи інакша
Обратились в клинику 22 сентября. За день до этого мой кот вдруг стал каким-то слабым, припадал на...
Алден-Вет кожного разу трохи інакша
20.05.2016 ветеринар клиники Алден-вет Татьяна Федоровна Ковченко назначила моему коту уколы. После...
Алден-Вет кожного разу трохи інакша
Алден-Вет, клиника на Виноградаре у вас оставляет желать лучшего. Приехали по старой памяти в...