Як відкрити рекламну агенцію. Бізнес-план

Понеділок
28.11.2011
Обсяг ринку реклами в нашій країні перевищує $ 4 млрд, а грошові потоки, спрямовані в цей сегмент протягом року зросли більш ніж на 60%. На цей факт варто звернути особливу увагу: відкриття рекламної агенції обіцяє великі перспективи
 

Бажаючих заробити на рекламі сьогодні знайдеться чимало. Цей бізнес пропонує безліч форматів, що вимагають різної кількості інвестицій і зусиль, які окупаються в різні терміни. Тільки в столиці сегмент реклами представлений більш ніж 250 гравцями.

«Ринок реклами сьогодні переповнений, - вважає директор рекламного агентства «Провентіс» Надія Невмержицька. - На ньому функціонує велика кількість агенцій. Вони майже не відрізняються одна від одної, тому клієнту достатньо важко вибрати, до кого ж з них звернутися».

Однак ні висока насиченість ринку, ні пропрацьованість структур потенційних конкурентів не лякають підприємців, які бажають зайнятися цим бізнесом. І ринок продовжує рости.

Велика різниця
Поняття рекламної агенції трактується досить широко, однак часто цей термін вживається недоречно. Класична рекламна агенція працює як мінімум у п'яти напрямах: реклама в медіа, зовнішня реклама, піар, реклама в інтернеті, смс-маркетинг тощо. Вона може надавати свої послуги багатьом клієнтам або ж повністю сконцентруватися на одному гравцеві ринку. Останній варіант - найчастіше практика іноземних рекламних структур, які з'являються на ринку разом зі своїм клієнтом. Наприклад, коли на український ринок виходить якась американська або європейська компанія (Coca-Cola, Pepsi-Cola, Unicredit Bank та ін), в країні відкривається філія тієї рекламної агенції, яка спрямовує діяльність цього гравця на батьківщині і в інших країнах, де функціонують його відділення. Багатьом іноземним рекламним агенціям характерна розгалужена структура в регіонах. Український же рекламний бізнес поки досвіду розвитку внутрішньої національної мережі не має. У деяких агенцій є в регіонах свої представники, але вони працюють як посередники, а не як незалежна рекламна структура.

50 тис. грн прибутку на місяць отримує середньостатистична рекламна агенція, яка обслуговує до десяти клієнтів

Часто рекламною агенцією називають вузькопрофільну організацію, яка займається тільки одним видом реклами. Переважна кількість таких квазіагенцій працює в напрямку інтернет-маркетингу. Це дуже зручний бізнес, який окупається вже з перших днів. Він не вимагає офісного приміщення, великого штату співробітників і значних зусиль для пошуку клієнтів. Однак прибуток, який з'являється швидко, також швидко може зникнути. Адже зазвичай замовник вибирає агенцію, що займається рекламою компанії комплексно. Навряд чи клієнт стане підписувати договори з кількома рекламними суб'єктами, які працюють тільки в одному з напрямків, і стежити за виконанням умов відразу декількох договорів. Тому класична агенція, яка окупається не відразу, - все ж бізнес надійніший і перспективніший.

Собівартість зв'язків
Насправді, щоб зробити свою агенцыю впізнаваною і отримувати пристойні доходи, не потрібен великий фінансовий капітал. Спочатку щоб закупити необхідне обладнання, зняти офіс в оренду і найняти працівників, вистачить і $ 10 тис. Важливу роль в цьому бізнесі грає комунікаційний капітал. Для успішної роботи фірми необхідно налагодити гарні зв'язки з власниками рекламного часу на телебаченні, познайомитися особисто з тими, кому належать рекламні носії та напрацювати контакти зі ЗМІ.

«Рекламний бізнес - це бізнес зв'язків. Тут не існує такого поняття, як собівартість рекламних послуг, є лише собі-вартість зв'язків, - стверджує директор рекламного агентства «АРТ Рояль» Дмитро Повод. - Наприклад, перед агенцією стоїть завдання розмістити фото клієнта на обкладинці популярного бізнес-видання. Нехай офіційно ціна обкладинки становить $ 10 тис. Якщо я знайомий з головним редактором журналу, я домовлюся з ним за $ 5 тис., якщо в хороших відносинах з власником - отримую цю обкладинку даром».

Секрет успіху рекламної агенції - в умінні випередити свого конкурента. Роздобувши інформацію про його можливості і попрацювавши на його випередження, можна спіймати великий куш, який буде «годувати» компанію кілька років. Шукати ласий шматок слід на тендерах. Раз на 2-3 роки великі компанії (наприклад, такі мобільні оператори як МТС і Київстар) проводять тендер і вирішують, в чиї руки віддати свій багатомільйонний рекламний бюджет. Якщо в пропозиції вашого конкурента хвилина реклами на одному з телеканалів буде коштувати, наприклад, одну тисячу гривень, а ви запропонуйте ту ж послугу за 900 гривень, компанія без коливань вирішить працювати саме з вами. Отже, якщо у вас хороші здібності до налагодження комунікації, Ви готові регулярно моніторити діяльність своїх конкурентів і стежити за появою на ринку таких цікавих можливостей, як тендери, рекламний бізнес чекає Вас з розпростертими обіймами.

Рекламна імперія "Київмлину"

Що і як дати клієнту
Як ви вже зрозуміли, агенція, що працює тільки в одному напрямку реклами, - швидко окупається, але згодом приносить не особливо великі доходи, а то й повністю витісняється більш великими гравцями, які займаються комплексної рекламою. Тому краще почекати 1-1,5 року до повної окупності, але бути впевненим в тому, що на ринку ви залишитеся ще надовго. Ви повинні бути готові до того, що коли клієнт прийде до вас вперше, він швидше за все не стане замовляти відразу весь спектр послуг. Спочатку ви отримаєте від нього невеликий, так би мовити, вступний замовлення, гривень на 500 і, наприклад, задачу виготовити візитки, зробити і поширити рекламні листівки тощо. Якщо ви відмінно впораєтеся із завданням, наступне замовлення буде на пару нулів більше. < /p>

Коли ваші позиції на ринку закріпляться, відносини з новими клієнтами можуть обходитися без вступного замовлення. Якщо гравець, який щойно з'явився на ринку, захоче з вами працювати, він доручить вам все: створення корпоративного стилю, виведення компанії на ринок, повну розробку всіх маркетингових та рекламних ходів, промоушн, ​​проведення акцій тощо. Якщо ви заслужили уваги такого клієнта і вам вдалося під оплески вивести його на ринок, будьте впевнені: він буде працювати з вами якщо не завжди, то досить довго.

Бізнес-план

Сума початкових інвестицій:
оренда офісу + необхідне обладнання = 80 тис. грн

Витрати на місяць:

  • оренда офісу: 12 тис. грн
  • зарплата персоналу: 30 тис. грн
  • собівартість послуг рекламних носіїв: 450 тис. грн

Разом: Разом: 492 тис. грн

Доходи на місяць:
рекламні послуги (для 10 клієнтів): 500 тис. грн

Прибуток перед оподаткуванням:
8 тис. грн.

Окупність бізнесу:
80 тис. грн: 8 тис. грн = 10 місяців = 1 рік

Представлений розрахунок є лише орієнтовним - для кожного конкретного випадку і умов цифри будуть змінюватись (Ціни взяті за Києвом)


популярне на форумі

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план

Доброго дня!Чудово,що маєте бажання створити власну справу.В клінінговій індустрії питання...

2 коментар
остання 10.10.2020
Открытие СТО. Бизнес-план

Кредитор? Вам потрібна термінова позика чи бізнес-позика? Ти будешвідмовлено в отриманні позики...

3 коментар
остання 20.11.2017
Открытие СТО. Бизнес-план

Раскрутка, PR, брендинг, узнаваемость ТМ - дело маркетологов, а мастер должен заниматься своим...

3 коментар
остання 10.03.2017
BVS-Rabota: працевлаштування по франчайзингу

Вимоги до приміщення для філіала

1 коментар
остання 25.11.2016
LEGO по-франчайзингу

Я хочу получать комментарии по этой теме на e-mail

1 коментар
остання 16.08.2016
Открытие СТО. Бизнес-план

На рахунок зарплата майстру 30% від заказу. Це дуже мало як для майстра. Якщо дійсно хороший...

3 коментар
остання 15.07.2016
Работа за границей - возможность выжить?

Мне интересно, насколько реально перевестись в зарубежное отделение компании, если есть...

2 коментар
остання 21.05.2016
Ринок бутильованої води зростає

Лично я стараюсь употребить дневную норму воды. Чаще всего покупаю уже розлтую в бутыли воду, но...

2 коментар
остання 21.05.2016