Вибираємо ідею для бізнесу

П'ятниця
27.11.2009
Вибір франчайзингової системи іноді нагадує початок кохання. Краса може ховати на перших порах поганий характер. Як же цьому запобігти?
 

Перед прийняттям остаточного рішення про початок діяльності, необхідно попередньо перевірити франчайзера. Більшість франчайзингових компаній, згідно з засадами бізнес-етики, присвячують багато часу і уваги моментам, що допомагають їх франчайзі отримувати щоразу більші прибутки.

Однак деякі фірми можуть приділяти менше уваги успіху франчайзі. Навіть серед найкращих компаній не всі можуть забезпечити достатній рівень підтримки для своїх франчайзі. Як результат одним з найважливіших питань для потенційного франчайзингового інвестора є ретельна всестороння перевірка франчайзера. Можна виділити п'ять ключових етапів під час збору інформації про франчайзера:

  • зустріч і розмова з франчайзером;
  • ретельний аналіз всіх документів, що стосуються ведення франчайзингової діяльності;
  • розмови, дискусії, обмін думками між франчайзі цієї мережі;
  • розмови з колишніми франчайзі, які за якихось причин вийшли з мережі;
  • пошукати можливі негативні відгуки про франчайзера у мережі Інтернет і проаналізувати їх об’єктивність.

Зустріч з франчайзером

Багато компаній при заохоченні потенційних франчайзі до вступу в мережу надають їм можливість зустрітися з франчайзером на його території. Це дуже гарний спосіб дізнатися про систему, що нас цікавить, безпосередньо від ключової особи в ній. На такій зустрічі потенційний франчайзі повинен зібрати якомога більше корисної інформації, але це зовсім не означає, що одразу треба погоджуватися на співпрацю. Під час такої зустрічі необхідно поспілкуватися з представниками всіх "ключових" відділів у компанії.

Необхідно звернути увагу, якщо презентації системи базуються виключно на планах на майбутнє. Навіть коли плани здаються цікавими і багато обіцяють - це недостатній привід для купівлі франшизи. Більше треба звернути увагу на досягнення компанії та результати її діяльності, а також поцікавитися, яку підтримку надаватиме франчайзер, якщо Ви вступите до мережі.

Аналіз документів

В більшості країн, де франчайзинг вже закріпив свої позиції на ринку, франчайзер зобов'язаний надавати інформацію про фірму та її діяльність і навіть певні документи. Так, наприклад, в Сполучених Штатах таке розкриття документів регульоване законодавством, а також через Federal Trade Commision (FDC) ("Федеральну Комерційну Комісію"). Франчайзери зобов'язані ознайомити майбутніх франчайзі з документами, що відкриті для доступу потенційним партнерам у формі Franchise Offering Circular (UFOC) (Цілісний Інформаційний Проспект).

Ці дані дозволяють франчайзі краще розібратися, хто є власником мережі, знайомлять з історією фірми як такої, зі всіма непорозуміннями та судовими розглядами, до яких франчайзер міг бути причетний.

Натомість в Україні франчайзі, що мають намір співпрацювати в майбутньому з певною компанією, не мають правової підтримки, що зобов’язувала би франчайзера надавати документи для ознайомлення. Таке рішення може прийняти лише сам франчайзер, тому так важлива зустріч і безпосередній контакт з ним.

Розмови з іншими франчайзі

Маючи інформацію про франчайзера з різних джерел, можна легко її перевірити, що дозволить розібратися, наскільки реально все те, що він обіцяє. Франчайзі - ось найкраще джерело інформації. Поцікавтеся в них про маркетингову та рекламну підтримку, реальну суму інвестиції і наскільки вони задоволені співпрацею з франчайзером.

Не треба сподіватися, що франчайзі розкажуть все, наприклад, дадуть інформацію про їхні прибутки від франчайзингових точок. Вони не знають Вас і можуть розцінити такі запитання як втручання в їхні справи. Набагато більше користі принесуть запитання про те, якої думки вони про співпрацю з франчайзером. З більшістю можна поспілкуватися по телефону, але добре познайомитися з двома-трьома особисто.

Розраховуйте на можливість того, що частина франчайзі може не дуже охоче ставитися до прохань надати інформацію про їх мережу. Не відмовляйтеся, якщо на зустрічі у Вас запитають номер телефону та особисті дані. Вони також мають право убезпечити себе, тим більше існує вірогідність, що вони повинні узгоджувати надання такої інформації з франчайзером.

Зустріньте колишніх

Адреси і номери телефонів цих осіб повинні знаходитися в базі даних франчайзера. Чи надасть він таку інформацію – невідомо, однак реакція також може щось про нього сказати. Якщо виникне можливість зустрічі з такою людиною, варто поцікавитися в неї, чому вона вирішилася відмовитися від співпраці. Але треба усвідомлювати те, що причини виходу з мережі можуть бути різні, і колишній франчайзі може бути негативно настроєний до мережі, тому треба об'єктивно сприймати те, що він скаже.

Проаналізуйте самі себе

Франчайзі повинен постаратися реально оцінити власні мотиви придбання франчайзингу. Якщо Вам важко підкорятися вимогам та стандартам ведення діяльності, то варто все ж створити власну компанію.

Франчайзі повинен також реально оцінювати свої фінансові можливості. Крім того важливо вибрати саме той франчайзинг, що відповідає нашим зацікавленостям, можливостям і талантам. Лише коли Ви виберете франчайзинг, сумісний із заявками, потребами і цілями, можена починати оцінювати і перевіряти франчайзера.


читати статті

Франчайзинг, агенція чи самостійно /30.11.2009

Агенція, франчайзинг чи, можливо, вести бізнес самостійно? Кожен з цих виборів має свої переваги

Можливі непорозуміння /30.11.2009

Представляємо роз’яснення деяких випадків, які часом вводять в оману або є не до кінця зрозумілими

Пишемо франчайзинговий бізнес-план /27.11.2009

Деякі франчайзери вимагають від кандидатів представлення бізнес-плану під конкретну величину інвестицій і конкретне розташування точки. Таким чином вони перевіряють бізнесовий талант франчайзі.

Мультиліцензія, або вищий пілотаж /27.11.2009

Їх називають "мультифранчайзі" бо замість однієї франчайзингової точки вони мають декілька. Вони не сидять на одному місці, а подорожують від однієї своєї точки до іншої

Скільки коштує франшиза? /27.11.2009

Підрахуйте, чи вистачить вам фінансових коштів на купівлю ліцензії та покриття поточних коштів

популярне на форумі

Де купити ноубук

Всім привіт! Хочу купити собі ноутбук для роботи, та не можу визначитись. Підкажіть мені, який...

1 коментар
остання 08.10.2022
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

URGENT LOAN IS AVAILABLE NOW TODAY I GOT MY DESIRED LOAN AMOUNT $760K FROM A RELIABLE,TRUSTED AND REGISTERED PRIVATE LOAN COMPANY LAST...

2 коментар
остання 10.05.2022
первый бизнес

Шановний Сергій! Франшиза клінінгової компанії СуперКлін.Старт бізнесу всього 21...

5 коментар
остання 10.10.2020
Франчайзинг СуперКлин

Франшиза клінінгової компанії СуперКлін - це готовий бізнес за 21 день Формат Light та Формат...

1 коментар
остання 10.10.2020
What area unit the characteristics of a decent paragraph?

A paragraph may be a assortment of sentences that all relate to 1 main plan or topic. Effective paragraphs have four main characteristics: a subject sentence, unity, coherence,...

1 коментар
остання 10.01.2019
Як знайти бізнес-ідею для себе

Текст ні про що! Якби ціллю автора було не налити води (потрібної кількості символів), то було б...

1 коментар
остання 06.12.2018
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

Имя кредитора: г-н Пол Уильям. Lender E-mail: paul_william_loanhouse@hotmail.com Мы предлагаем частные, коммерческие...

2 коментар
остання 02.04.2018
METRO: франчайзинг в Україні

Ребята! кто-то получил разъяснения или инфу по metro

5 коментар
остання 19.01.2017