30.12.2014

Український франчайзинг у 2014 році

Постараємось зробити аналіз того, як вплинула економічна криза та політичні події на франчайзинговий ринок країни

Рік, що минув був дуже важким для усіх підприємців, але попри усі складнощі народжувались нові ідеї та відкривались нові франчайзингові об'єкти. Звичайно, Україна значно відстає від своїх європейських сусідів у плані розвитку франчайзингових моделей бізнесу. Ринок практично у всіх сферах бізнесу є ще незаповненим. Його розвиток, окрім важкого економічного стану, стримується таким фактором, як недосконалість законодавчої бази та відсутність у багатьох підприємців досвіду у франчайзингу. Досить актуальним недоліком є недостатність освітнього компоненту. 

Фото з виставки "Франчайзинг 2014"

Провідні місця в Україні займають франшизи таких компаній, як «Піца Челентано», «Наш край», «Віденські булочки», «Еко-Лавка», Antonio Biaggi, Join UP, TUI Ukraine, BABYART, «СОНАТА», IDS Aqua Service, «Франс.уа» та ін.

Проаналізувавши пропозиції ринку, можна побачити, що найбільшу частку, як і раніше, займає сфера громадського харчування, рітейл та сфера послуг. Кількість франшиз у 2014 році склала понад 600, із них близько 100 - відповідають міжнародним стандартам. Із загальної кількості франшиз, близько 40% є національними, решта - іноземного походження. Понад 400 компаній активно розширюють свої мережі внаслідок відкриття як власних, так і франчайзингових об'єктів і близько 145 компаній на даному етапі свого розвитку мають тільки власні точки: вони шукають партнера-франчайзі або не так давно стали гравцем ринку франчайзингу. Якщо брати за сегментами, то громадське харчування (у тому числі фаст-фуд) займає 30% всього франчайзингового бізнесу, роздрібна торгівля - 35%, надання послуг (у тому числі туристичних) - 22% та 13% - інші галузі. 

Маємо надію, що у поточному році франчайзинг продовжить свій розвиток. Реалізація сучасних бізнес-проектів у досить складних економічних умовах вимагає від підприємця широких знань у сферах управління, маркетингу, реклами та ін. А організація підприємства на умовах франшизи значно знижує підприємницький ризик, оскільки в цьому випадку підприємець береться за справу, що вже довела свою ефективність. Саме тому, на сьогодні розвиток франчайзингу - одна з найбільш ефективних форм підтримки підприємництва.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
Український франчайзинг у 2014 році

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 291 теми, 1166 коментарів, 277 учасників

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank