22.03.2012

Рапорт про ринок франчайзингу в Польщі

В 2011 році в країні працювало 42,5 тис. франчайзингових точок та 746 компаній-франчайзерів

Згідно з Рапортом про ринок франчайзингу в Польщі, котрий підготувала компанія PROFIT system , підприємці країни охоче віддають перевагу вже перевіреним бізнес-ідеям. Значна кількість польських франчайзі - це власники магазинів продтоварів. В цьому сегменті ринку франчайзингу зараз працює більше 21 тис. точок. Незаперечним лідером галузі вже другий рік поспіль стає Eurocash Group, якій належить мережа abc, котра об'єднує 4,6 тис. магазинів на території Польщі. Високими темпами зростання кількості франчайзингових офісів можуть похвалитися компанії, які працюють у сфері консультацій та юриспруденції (на 42% більше франчайзі) та агенції нерухомості (на 35% більше). Так, одна з найбільших за кількістю філій агенцій нерухомості, компанія KNC відкрила в 2011 році 25 нових офісів по франчайзингу.

Кількість франчайзі
* - інформація на 01.01.2012
** - прогноз
Джерело: PROFIT system

Вимогливі франчайзі

В 2011 році зросла кількість франчайзингових систем. За даними Рапорту, в минулому році з'явилося 116 нових концепцій. Водночас 67 зупинили свій розвиток по франчайзингу. Значна частина компаній, котрі перестали розвивати мережу - це нові гравці ринку, котрі змушені були зійти з дистанції через брак досвіду та неперевірену бізнес-концепцію.

"Підприємці, зацікавлені у співпраці з франчайзером, мають тепер краще уявлення про франчайзинг. Вони очікують від компанії, що та забезпечить їм міцний фундамент для побудови бізнесу у вигляді перевіреної бізнес-моделі, посібнику з франчайзингу та добре прописаного договору франчайзингу. Перед прийняттям рішення про долучення до мережі, підприємці консультуються з уже діючими франчайзі та порівнюють франчайзера з його конкурентами у галузі. Набагато більше довіри у франчайзі викликають вже перевірені франчайзингові системи, менше - новачки, які тільки-но вийшли на ринок", - розповідає директор компанії PROFIT system Міхал Вішнєвські.

Найбільший вибір франшиз у Польщі сьогодні може запропонувати сегмент торгівлі одягом. Рапорт про франчайзинг в Польщі говорить, що в минулому році на ринку країни працювало 163 бренди одягу та взуття. Хороші перспективи розвитку і в громадського харчування. 111 брендів в галузі прийняли рішення про формування франчайзингової пропозиції. З них 20 розпочали розвиток мережі по франчайзингу в минулому році.

"Результати нашого дослідження вказують на те, що число франчайзингових систем продовжуватиме зростати. Ми очікуємо, що до кінця 2012 року на польському ринку франчайзингу працюватиме 820 концепцій", - стверджує Міхал Вішнєвські.

Кількість франчайзерів
* - інформація на 01.01.2012
** - прогноз
Джерело: PROFIT system

Синергія досвідів

Конкуренція та підвищення вимог клієнтів мотивує франчайзерів розширювати свій бізнес та співпрацювати з іншими мережами. Взаємодія дає змогу використати силу бренду для залучення нової цільової аудиторії. Можливості подібної співпраці продемонструвала компанія McDonald`s, яка відкрила перший ресторан на території гіпермаркету Carrefour, а також - мережа безконтактних мийок Auto-Spa, котра, завдяки угоді з Tesco та POLOmarket тепер може запропонувати своїм франчайзі близько 200 привабливих місць в супер- та гіпермаркетах обох мереж.

Інші франчайзери намагаються підтримувати партнерів, пропонуючи різні з точки зору ціни формати. Мережа DDD Dobre Dla Domu пропонує своїм франчайзі три різних варіанти співпраці, найдешевший з яких коштує 9 тис. польських злотих (zł), а найдорожчий - більш, ніж 100 тис. zł. Розмір інвестицій, необхідних для відкриття футбольної академії Socatots коливається, залежно від площі приміщення, від 20 до 80 тис. zł. В цю суму входить вартість франшизи, обладнання та інші витрати, необхідні для початку бізнесу та підтримки підприємницької діяльності. Мережа турагенцій OstatnieMiejsca.pl відкриває не лише стаціонарні точки, але й пропонує франчайзингову співпрацю в мережі Інтернет, що, відповідно, не вимагає витрачатися на утримання офісу.

40% франчайзерів стверджують, що інвестиції, необхідні для відкриття бізнесу під їхньою ТМ, становлять до 50 тис. zł. Більше половини компаній не вимагають сплати паушального внеску. Однак, як зазначено в Рапорті, досить непогано показали себе дорогі концепції франчайзингу. Група Мушкетерів, яка встановила паушальний внесок у розмірі 500 тис. zł., відкрила в минулому році 18 супермаркетів Bricomarche та Intermarche. В 2012 компанія планує відкрити ще 32 супермаркети Intermarche та 17 магазинів з товарами для дому та городу Bricomarche.

Все більше і більше польських мереж

Як показали дослідження, проведені PROFIT system, 555 франчайзерів (75%) в країні - це компанії польського походження. Крім цього, національні системи набувають все більшої популярності за кордоном, а найбільше - в Центральній та Східній Європі. Польські компанії успішно розвивають мережі на території Чехії, Словаччини, України та Росії.

В Польщі працює 191 зарубіжний франчайзер. В 2011 році на ринку дебютували такі компанії, як Camel Active, Fit Curves, Häagen-Dazs, Arthur Dance Studio Moorey і DKNY. Розвиток мережі магазинів натуральної косметики по франчайзингу планує також латвійська компанія Attirance.

Підготував: Міхал Вішнєвські і консультанти-аналітики компанії PROFIT system

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
Рапорт про ринок франчайзингу в Польщі

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 291 теми, 1167 коментарів, 278 учасників

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank