Франшиза кінотеатру - це прибутково?

Неділя
30.03.2014
Франчайзингові схеми давно використовують у багатьох бізнес-галузях, а чи можна їх застосовувати в кінобізнесі, і наскільки вони ефективні, ми дізнаємося від Людмили Горделадзе, директора кінотеатру «Жовтень»
 

  Скажіть, будь ласка, як складаються справи у світовому кінобізнесі?
— Останнім часом в галузі кіно у нас з'являється гарантія загального культурного простору для всієї України та світу, тому що сучасна цифрова техніка дозволяє будь-якому кінотеатру демонструвати прем'єрний фільм одночасно з Києвом, Нью-Йорком та іншими столицями. На даний момент цифрові копії фільмів передаються через інтернет або на цифрових носіях. Раніше, при плівковій технології, прем'єри відставали на місяць, іноді й більше, так як кінокопії передавалися кінотеатрам по черзі. У світовому прокаті простежується криза окупності кінотеатрів з дорогими кінотехнологіями, вони ледве себе оправдовують. Протягом останніх 2-3 років у світовому кінопрокаті взагалі спостерігається стагнація відвідуваннь при зростанні касових зборів за рахунок підвищення ціни кінобілета.

 Які перспективи щодо вітчизняного?
— Що ж до України, то у нас абсолютно інша ситуація. Ми маємо мінімальну кількість залів. Ця кількість повільно, але збільшується. Тому спостерігається зростання і відвідуваннь, і ціни квитка. Але на мою думку, зростання цін незабаром зупиниться, адже вони зростали в основному через впровадження стереопоказу технології 3Д. В даний час інтерес публіки до стреофільмів знижується. Середня ціна квитка кінотеатру «Жовтень» 35 грн., а загальноукраїнська - 48 грн. Ми не встановлювали 3Д, хоча технологічно, крім цієї опції, ми все маємо. Я вважаю, що 3Д-зображення технічно поки не зовсім досконале, і не бачу гострої необхідності його впровадження в кожному кінотеатрі. Але ця моя думка не поширюється на франчайзинговий проект. У ньому 3Д -технологія присутня.
Доцільність розвитку кіномережі в Україні є безперечною. Залів мало, а кіно, як недорога та доступна розвага дуже привабливе. Голлівуд працює стабільно, та й українське кіно на підході... Кінотеатри - прибутковий бізнес. Головне - уникнути зайвих витрат. У нашому проекті йде мова про професійне цифрове кінообладнання стандарту DCP. При цьому я наголошую, що кінотеатри старого типу, та ще на плівковій технології, навряд чи виживуть. У них дуже дороге обслуговування, вони нерентабельні. Тому їх доля сумна, якщо, звичайно, держава або муніципалітети не візьмуть їх на дотацію. А от маленькі, недорогі у запуску та експлуатації кінотеатри - це хороша перспектива для України.

 Чи може цей бізнес бути прибутковим? Які інвестиції, знання потрібні франчайзі?
— Безумовно! Наш франчайзинговий проект представляє такі зали, які рентабельні в силу того, що вони не дорогі. Наш зал коштує $120-150 тисяч, у той час як вартість одного залу в мультиплексі оцінюється в $400 тис. У нашому випадку - інвестиція $300 тис. для двозального кінотеатру. При цьому щомісячний чистий прибуток підприємця - $ 10 тис. Про такий прибуток може йти мова, якщо грамотно побудувати бізнес, а в цьому і є суть нашого франчайзингового пропозиції: допомогти підприємцю зробити бізнес прибутковим і грамотним. Наш проект розрахований, насамперед, на те, що зали будуть перебувати у вже побудованому готовому приміщенні.

 До речі, ми часто отримуємо пропозиції від підприємців, які планують відновити старий клуб, палац культури чи кінотеатр. Приміщення та об'єкти, які останнім часом втратили свою привабливість, зупинилися у розвитку. На жаль, відновити їх, і зробити прибутковими, як установи культури, практично неможливо. Наша пропозиція - це новий кінотеатр, із зручним розташуванням в місцях масового перебування відвідувачів з розвиненою інфраструктурою. Це - вокзали, аеропорти, торгові центри, готелі, розважальні центри, санаторії і навіть великі клініки, великі центральні підземні переходи, базари і т.д. У цих місцях кінотеатр можливий і бажаний. Приміщення, яке потрібно для подібного кінотеатру - 350 кв.м., з висотою не менше 4,5 метрів. Два кінозали  по 80 місць, невеликий буфет, каса, кіноапаратна, і кілька маленьких службових приміщень. Можливо навіть без санвузла, якщо такий є в даному приміщенні для відвідувачів. Ми виходимо з того, що в торгових центрах, та інших приміщеннях це передбачено.
  Відносно ж самої інвестиції - це або повне фінансування майбутнім власником або часткове: можемо допомогти з оформленням апаратури в лізинг. У всякому разі ще недавно таку можливість надавав один великий банк. Окупність нашого проекту 3 роки. Те, що кінобізнес прибутковий і перспективний - це гарантовано.
  На чому грунтується Ваша франчайзингова пропозиція?
— Насамперед на тому, що франчайзер вміє і знає як вести бізнес, і це ми гарантуємо, а що стосується франчайзі, то йому потрібні фінанси, бажання працювати, та знайти приміщення під кінотеатр. Ми ж, як експерти, будемо супроводжувати його до запуску, і перший час підтримаємо в роботі, в тому числі, і в репертуарному плануванні фільмів. Подальша підтримка залежатиме від того, який формат взаємин і співпраці з нами вибере франчйзі: чи буде він сам вести підбір фільмів, чи доручить це нам. Від цього формату і залежатиме розмір роялті франчайзеру. Новий кінотеатр необхідно ефективно прорекламувати, і тільки після цього за 2-3 місяці можна досягти планових відвідуваннь - це приблизно 200-250 осіб на день на всі сеанси, яких може бути від 4 до 7 в кожному залі. Кількість сеансів залежить від трафіку (багатолюдності) місця розташування. Наприклад, якщо це вокзал - це може бути і цілодобова робота.
 На думку Людмили Горделадзе, кінотеатр можна відкривати в містах і селищах міського типу з чисельністю населення від 50 тис., і навіть меньшою. Але, можливо їх окупність буде тривалішою, оскільки і відвідуваність, і ціни можуть бути нижчими.


найчайтіше читане

Відкриття СТО. Бізнес-план /16.11.2011

Як заробити на станції техобслуговування автомобіля

Епіцентр ресторанного франчайзингу /06.12.2017

Ресторанний форум FRANCHITHINK відбувся 30 листопада 2017 року в Києві

Якість обслуговування - ключ до успіху /20.01.2010

Стандарти обслуговування допомагають уникнути помилок, зберегти та примножити кількість Ваших клієнтів

Відкриття турагенції. Бізнес-план /23.11.2011

Зібрати речі і виїхати подалі від повсякденних проблем - мрія практично кожної людини. Багато хто прагне хоча б раз на рік її здійснити. Охочих заробити на цій людській пристрасті також знаходиться чимало. Ви опинилися серед них? Прекрасно! Для того, щоб ваш бізнес був прибутковим, важливо чітко для себе з’ясувати деякі нюанси цієї сфери.

Основи спілкування продавця з клієнтом /22.02.2010

Сучасний продавець має ламати шаблони і постійно дивувати покупця. Тільки тоді він зможе підвищити ефективність своєї діяльності і зав’язувати цікаві контакти

популярне на форумі

Открытие СТО. Бизнес-план

Кредитор? Вам потрібна термінова позика чи бізнес-позика? Ти будешвідмовлено в отриманні позики...

3 коментар
остання 20.11.2017
Открытие СТО. Бизнес-план

Раскрутка, PR, брендинг, узнаваемость ТМ - дело маркетологов, а мастер должен заниматься своим...

3 коментар
остання 10.03.2017
BVS-Rabota: працевлаштування по франчайзингу

Вимоги до приміщення для філіала

1 коментар
остання 25.11.2016
LEGO по-франчайзингу

Я хочу получать комментарии по этой теме на e-mail

1 коментар
остання 16.08.2016
Открытие СТО. Бизнес-план

На рахунок зарплата майстру 30% від заказу. Це дуже мало як для майстра. Якщо дійсно хороший...

3 коментар
остання 15.07.2016
Работа за границей - возможность выжить?

Мне интересно, насколько реально перевестись в зарубежное отделение компании, если есть...

2 коментар
остання 21.05.2016
Ринок бутильованої води зростає

Лично я стараюсь употребить дневную норму воды. Чаще всего покупаю уже розлтую в бутыли воду, но...

2 коментар
остання 21.05.2016
Как открыть рекламное агентство. Бизнес-план

головне щоб структура бізнес плану відповідала стандартам (для якісних підприємств)

2 коментар
остання 12.04.2016