- Олексій, чому почавши свою кар'єру на ринку цінних паперів, Ви змінили напрямок діяльності, як прийшли в бакалейний бізнес?
- На товарний ринок я потрапив випадково. Після кризи 1998 довелося шукати нове застосування власних сил, і ми з братом зайнялися торгівлею зерном. Починали з нуля, без грошей. Паралельно почали співпрацю з одним із заводів, виробником круп, куди постачали сировину. 1999 рік - розпал бартерних операцій: замість грошей ми отримували крупи, за переробку платили зерном. Потім крупи відправляли на експорт і продавали фасувальникам, які тільки з'являлися на ринку. Пізніше спробували торгувати фасованим крупами, так як з економічної точки зору це здалася нам цікавим.
- Як Вам вдалося на початковому етапі налагодити співпрацю з іноземними компаніями?
- В основному на спеціалізованих виставках у 2002-2004 роках, будучи в ролі експонентів, і відвідувачів. Ми їздили до Польщі, Росії, Німеччини, Франції, і знайомлячись з людьми, переймали їх досвід. Якось виходило знаходити хороші ділові та дружні контакти. Паралельно ходили по магазинах і вивчали, шукали нові продукти для нашого асортименту. У 2005 - му році у нас вже було 4 фасувальних автомати, а у наших колег з Литви - 8. З'їздивши до них, і порівнявши показники виробництва Литви (3 млн чол.) і України (45 млн чол.), я зрозумів, що нам є куди рости! Так, звичайно, рівень конкуренції незрівнянний, на їх ринку вже відбувся розподіл, а нам ще належало відстоювати своє місце під сонцем.
- Займаючись органічними продуктами, Ви ризикували. Що допомогло Вам не тільки вийти в плюс, а стати лідером в Україні?
- По своїй натурі я людина, яка захоплюється тим, чим займається, і мене важко зупинити. У 2006 році на одній з сільськогосподарських виставок ми побачили стенд, нічим не примітний на перший погляд, але щось підказало, що треба ознайомитися. Це були люди, які представляли органічний рух і займалися розвитком органічного землеробства. Я загорівся, зрозумів, що це - моя тема, з'явився шанс знову першим вийти на ринок в сегменті органіки. Тоді я вже знав, що продавати набагато складніше, ніж виробляти. Але ми пішли на ризик і зробили лінійку органічних круп. Найбільша проблема була пояснити споживачу що це. Сьогодні, напевно, тільки ледачий не знає, що таке органіка! Поступово це перетворилося з хобі у бізнес! Якщо тоді у нас були труднощі зі збутом, то сьогодні складнощі з сировиною.
- Які нововведення намічаються у Вашому сегменті?
- Придумати щось нове в бакалії дуже складно, а що до запозичених ідей від інших відомих світових компаній то, наприклад, те, що може купити англієць, американець чи азіат, не завжди по кишені або за смаком українцю. Наприклад, в Європі сьогодні користуються попитом пластівці з різними смаковими добавками, а українці це не сприймають. Як з'ясувалося, український покупець досить консервативний, аж навіть до розміру упаковки. Припустимо, в Росії прижилася упаковка 800 г, в Європі від 500 до 1000 г, а українцям подобається виключно кілограм. На 2014 рік заплановано введення декількох нових серій продуктів, в основному, в органіці. Також ми будемо працювати над поліпшенням якості упакованих продуктів у відповідності з європейськими стандартами, які впроваджені на наших підприємствах в 2013 році.
- Як Ви оцінюєте ситуацію з франшизою на бакалейному ринку?
- У нас були ідеї щодо роботи по франшизі. Але наш бізнес не підходить для франчайзингу через велику кількость бізнес процесів, контроль якості сировини та готової продукції. У регіонах є багато локальних виробників, крупи як соціальний продукт виробляють багато, і ціни можуть бути дуже низькими, а якість сумнівною. Ми занадто багато вклали в марку і процеси, щоб хтось у бігах за зайвою копійкою, нашкодив якості, поставив під удар репутацію бренду. Я не знаю жодної бакалійної компанії в світі, подібної до нашої, яка б використовувала франчайзингову модель бізнесу.
Фрагмент інтерв'ю, опублікованого в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 12/2014
читати статті
Відтепер жителі Цумані можуть придбати усе необхідне у новому сучасному супермаркеті «Наш Край».
Нещодавно мережа супермаркетів SPAR відкрила дві нові торгові точки.
Чому франчайзинг "Наш Край" — це вигідний вибір для тих, хто мріє власного бізнесу в сфері продуктового рітейлу.
Мережа супермаркетів SPAR в Україні взяла на себе завдання розвитку та підтримки малих та середніх виробників, і результати їхнього проєкту насправді вражають.
Франшиза супермаркету "Наш Край" надає підприємцям можливість вести власний бізнес з мінімальними початковими витратами та ризиками.
найчайтіше читане
Як заробити на станції техобслуговування автомобіля
Більше 200 громадян різних національностей, які проживають у нашій країні, ведуть свій франчайзинговий бізнес з мережею «Жабка» (Żabka).
Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію
Які формати зараз найбільш популярні та прибуткові
В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності
популярне на форумі
подарунгок
Якщо ви любите віскі або шукаєте ідеальний подарунок для цінителя, варто звернути увагу на...
подарунгок
що можна подарувати на новий рік
Летнее
Лето вот вот уже близко, а купальники надо покупать заранее. Уже подготовились? Если не успели -...
Rozetka йде в доставку їжі
Не забудьте на островок взять пляжную одежду - https://mathilda.com.ua/kupalniki/plyagnaya-odegda/ В ней вы на острове...
Як відкрити магазин біжутерії. Бізнес-план
Ми пропонуємо приватні, комерційні та особисті кредити з дуже низькими річними процентними...
Еко-шик: комплексний еко-франчайзинг
Торгова марка “Еко-шик”: магазини органічних продуктів, кафе з ексклюзивними рецептами від...
DeSheli - осторожно, мошенники!
У этих ребят постоянно меняются телефоны и они представляются разными "салонами". Я живу в Киеве....
DeSheli - осторожно, мошенники!
09.07.2015, салон по адресу М. Расковой, 2а. Консультант Елена встретила любезно, провела первый...