П'ятниця
18.11.2011
Частка продажів дизельного палива зростає
 

В Україні змінюється структура споживання автомобільного палива. Частка дизельного палива, як і в країнах Європи, зростає, а бензину - знижується. Українські споживачі змушені економити, і така тенденція збережеться, відзначають експерти. Це змушує автодилерів збільшувати у своїх портфелях кількість моделей з дизельними двигунами, а нафтопереробників - інвестувати у виробництво більш якісного дизельного палива.

На конференції "Petroleum Ukraine 2011" віце-президент з продажу, трейдингу і логістики "ТНК-ВР Коммерс" Олена Алексєєва повідомила, що в I півріччі обсяг продажу дизельного палива в країні виріс на 5,5%, а продажі бензину впали на 1,5%. Цю інформацію підтвердили в прес-службі Міненерго. "Попит на дизпаливо в Україні поступово зростає до докризового рівня в результаті збільшення вантажоперевезень і зростання парку дизельних автомобілів, - заявила пані Алексєєва.- Попит на бензин, навпаки, знижується з-за високих цін і, як наслідок, переходу автовласників на скраплений газ, споживання якого щорічно зростає".

Тенденція на українському ринку повторює європейську - в ЄС обсяг продажів дизпалива за півроку виріс на 4,5%, а продажі бензину впали на 1,3%, відзначають в ТНК-ВР. У той же час в СНД продажу бензину зросли на 4,3%, а продажі дизпалива впали на 6,8%. "У більшості країн СНД вартість бензину набагато нижча, ніж в Україну, оскільки три найбільші виробники нафтопродуктів - Росія, Казахстан і Білорусь - складаються в Митному союзі, що дозволяє їм купувати російську нафту на 20% дешевше, ніж Україна", - пояснює аналітик UPECO Олександр Сіренко.

Автодилери відзначають зростання попиту на автомобілі з дизельними двигунами. Як розповів директор департаменту маркетингу і реклами компанії "Торговий дім" Ніко"(офіційний імпортер Mitsubishi Motors) Ярослав Вовк, у загальній структурі продажів компанії в цьому році такі автомобілі займають 28% проти 15% роком раніше. "Більшість виробників поставляли в країну переважно автомобілі з бензиновими двигунами через проблеми з якісним дизпаливом в Україні і високим попитом на "дизелі" в Європі, - говорить пан Вовк.- Але в останні роки ситуація змінилася. Пропозиція автомобілів з дизельними двигунами стало набагато ширше, тому їх частка в продажах зростає". Директор з маркетингу групи компаній АІС Сергій Боровик зазначає, що великий попит на дизельне паливо швидше за все створили аграрії і автоперевізники, бізнес яких останнім часом активно розвивається. "Падіння попиту на бензин закономірний через різке підвищення цін на нього протягом року. Автолюбителі стали просто менше використовувати особистий автотранспорт", - говорить пан Боровик.

Комерсант України