Четвер
19.11.2009
Основні тенденції розвитку франчайзингових мереж туристичних компаній цього року
 

Незважаючи на кризу, туристична галузь цього року розвивалася досить активно. Можна відмітити той факт, що кількість українських громадян, що подорожують країнами світу, звичайно, зменшилася - приблизно на 40% - і найчастіше люди або не мають гроші на закордонний відпочинок, або воліють залишити ці кошти на інші речі чи справи. Туристичним компаніям доводилося проводити різноманітні акції зі зменшеною вартістю путівок, вводити нові послуги, що допомагають боротися з сезонністю та протистояти кризовим явищам.

Найактивніше цього року у туристичній галузі розвивалися такі франчайзингові мережі, як "Мережа Магазинів Горящих Путівок", "Мережа Агенцій Соната", "Мережа Агенцій Горящих Путівок", "Галопом по Європах", "Поїхали з нами".

Зараз спостерігається тенденція переформатування маленьких локальних туристичних агенцій і їх приєднання до великих розкручених мереж. Найчастіше до франчайзингових мереж приєднуються не новостворені туристичні агенції, а ті, що вже певний час існували на ринку та працювали у своєму місті. Переважно це відбувається на умовах франчайзингової співпраці, бо у період кризи маленьким агенціям легше триматися сильних гравців ринку, які знають, як можна зараз вижити, як правильніше вести бізнес за економічних умов, що склалися в країні.

Інші туристичні компанії, що присутні на українському ринку і мережі активно яких розвиваються по франчайзингу, позиціонують себе інакше, продаючи ексклюзивні тури і орієнтуючись на більш заможного чи принаймні середнього покупця. Саме тому їх офіси розташовуються переважно в містах-мільйонниках та інших великих містах країни. І представництва в обласних центрах фактично обслуговують клієнтів зі всього регіону. Для того, щоб підтримувати зацікавленість споживачів, вони вводять додаткові послуги такі, як: оформлення віз, працевлаштування та стажування за кордоном тощо.

Ринок українських великих міст вже досить насичений офісами мереж різних компаній: як франчайзингових, так і ні, як всеукраїнських, так і місцевих. Зовсім інша ситуація у менших містах. Можна прогнозувати, що після заповнення ринку найбільших міст, мережі підуть до маленьких. Які заходи будуть прийматися та які формати розроблюватися для успішної роботи на таких ринках, подивимося у найближчому майбутньому.