Відкрити салон краси в Польщі легко?

Четвер
22.09.2022
Наскільки легко відкрити салон краси в Польші? Міфи та реальність.
 

Марія Терехова – Керівний партнер Мережі 

Ми приїхали в Краків 21 квітня за умов повної невизначеності тривалості військового стану в Україні. Наша dream team вже не була такою потужною: я, няня та мій син шести років, а решту команди було розкидано по всьому світові. Проте, ми мали вельми амбітний план – відкрити салон краси в Польщі і працевлаштувати тут наших майстрів, які вимушено переїхати за кордон.

Що ми знали про Польщу? 

По-перше, ніколи в історії нашої Мережі ми не планували відкривати салон в цій країні. По-друге, цифри в фінансовому плані були нерадісними, але ринок краси якось працював. Нам залишалось лише з’ясувати, як саме. По-третє, те, що Краків посідає на друге місце в країні після Варшави. І найголовніше, він ближчий кордону з Україною, за нагоди можна досить швидко подорожувати додому. А це безумовно важливий критерій. 

Упереджуючи безліч питань, я скажу, що наразі салон успішно працює! З 1 липня по 1 вересня ми здивували самі себе потужним стартом. У цій статті хочу поділитись з вами міфами і реальністю відкриття салону краси в Польщі. Маю надію, це стане вам в пригоді.

Міф 1: Складно відкрити салон в Європі

Насправді, це не складніше, ніж в Україні. Бо ми дуже сильно недооцінюємо свій потенціал. Для відкриття салону в Польщі ви маєте зробити декілька простих кроків: отримати свій номер PESEL (індивідуальний податковий номер в Польщі), відкрити приватне підприємство (аналог українського ФОП), і головне – знайти адекватного бухгалтера. Бажано, вихідця з України, якій живе в Польщі не більше 10 років і ще не втратив розуміння українського менталітету. Тобто розуміє ваші питання і здатен надати компетентну неупереджену допомогу.

Ми надали покрокові інструкції і план таких дій згідно моделі франчайзингу. І запевняю вас, що це посильна задача для тих, хто готовий діяти.

Міф 2: Кадрова криза в Європі

Насправді ситуація на ринку праці прямо протилежна цьому міфу. Наразі мігрантів з України так багато, що питання кадрів взагалі не стоїть. А ось задача навчання – то вже інша історія. Ми беремо на роботу наших українців. І я впевнена, доки триває війна, саме час відкриватись і жити далі, підтримуючи свою країну.

А ще цікаво, що йдеться не тільки про українок, що виїхали через війну, а й про першу хвилю еміграції з 2014 року. Ми мало про це знаємо. І даремно.

Важливішим є момент грамотної організації процесу навчання і стажування майстрів. Ми в школі Fast Line PRO в Кракові вже про це подбали. 

Міф 3: На нас тут не чекають!

А ось і ні! Усі консалтери, які запевняли нас із партнерами, що польський ринок налаштований проти українців і нас тут не люблять, помилялись. Так, тут існує власний національний ринок краси. Проте, рівень наших майстрів настільки якісно відрізняється від польських, що можу впевнено заявити: на нас тут чекають саме польські клієнти! За 2 місяці ми встановили рекорди за найвищими відгуками на місцевому порталі бронювання салонних послуг Booksу. Лише уявіть собі, що це в культурі Польщі: сказати “Дзенькую” своїм позитивним відгуком, якщо послуга дійсно сподобалась. Ось де і нам треба “чужому научатись”. В Україні по всіх підприємствах на 10 відгуків загалом маємо 9 негативних. У Польщі – прямо протилежна ситуація. І це стало приємною несподіванкою.

Наостанок додам, що за 30 хвилин у перший день роботи салону першим платним клієнтом була польська дівчина. Вона прийшла до нас з резервацією з booksy!

Міф 4: реклама в Польщі дорожча

Відверто кажучи, наразі польські ціни в доларах взагалі ідентичні з українськими, і по всьому. Ця тема для тих, хто вже має сформований и потужний відділ маркетингу.

Додам ще, що дохід тут вищий за український, навіть за довоєнними мірками. І це приємно вражає. 

Міф 5: Життя в Польщі дорожче 

Це дуже залежить від місця перебування. Досвід в нас невеликий, але вже зараз можу констатувати факт, що у Кракові, другому за розміром місті Польщі, життя не дорожче за Київ. А от заробітні платні тут вищі. Звісно, постане питання оренди житла, якого у багатьох українців не було вдома. Проте, в салонах нашої мережі багато майстрів, які орендували житло і в Києві. 

Отже, мусимо визнати, що Краків – це і про покращення життєвих умов. Підкреслюю, що навіть і за довоєнними мірками. 

На жаль, ВВП Польщі порівняно з Україною до війни відрізнявся за різними даними не менш, ніж у 2,5 рази не в нашу користь. 

Міф 6: Відкриття салону в Польщі дорожче, ніж в Україні 

Все дуже залежить від того, як детально ви працюєте з кошторисом на відкриття салону. За нашим досвідом, ціни на відкриття салону в Києві і в Кракові ідентичні. Вас приємно здивують ціни на оренду приміщень, на всі витратні матеріали для ремонту і техніку. Складніше знайти добросовісних виконавців ремонтних робіт і будь-яких робіт. Треба буде навчитись правильно співпрацювати з виконавцями в Польщі. 

Проте, варто лише почати. І наша Мережа вже має перевірених підрядників для відкриття нових салонів.

Міф 7: Неможливо впоратись з податками

Насправді, в Польщі є певні правила, які зроблять будь-яку діяльність постійною. Для цього варто навчитись платити податки. Наприклад, ПДВ ми платимо з першого місяця. 

В Польщі є дивне відчуття стабільності. Тут працює правило: спочатку ти працюєш на ділову репутацію, а потім “заліковка” працює на тебе. Ми з нашими численними кризами вже й забули, як це буває – постійне зростання. Це дуже приємно! 

В Польщі є ще багато інших нюансів. Як-от культура поводження водіїв на дорогах, чистота в парках і на вулицях… Гадаю, нам варто дечому повчитись в цьому плані. 

Зараз я планую відкрити ще один салон Fast Line Studio в Кракові і три у Варшаві. Почала свою работу Школа для майстрів Мережі в Кракові: Fast Line PRO. Наразі ми шукаємо партнерів і франчайзі для відкрития в Лодзі, Вроцлаві, Познані, Гданську, Щецині, Любліні, Катовіце. І ми пройдемо шлях створення стабільного бізнесу в Європі разом з вами, якщо надійне партнерство для вас має таку само цінність, як для нас. 


найчайтіше читане

Відкриття СТО. Бізнес-план /16.11.2011

Як заробити на станції техобслуговування автомобіля

Яким має бути підприємець /26.02.2010

Тест на підприємництво

Маркетинг та дослідження ринку /18.02.2010

В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується

Види франчайзингу /19.11.2009

Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію