Марія Терехова – Керівний партнер Мережі
Ми приїхали в Краків 21 квітня за умов повної невизначеності тривалості військового стану в Україні. Наша dream team вже не була такою потужною: я, няня та мій син шести років, а решту команди було розкидано по всьому світові. Проте, ми мали вельми амбітний план – відкрити салон краси в Польщі і працевлаштувати тут наших майстрів, які вимушено переїхати за кордон.
Що ми знали про Польщу?
По-перше, ніколи в історії нашої Мережі ми не планували відкривати салон в цій країні. По-друге, цифри в фінансовому плані були нерадісними, але ринок краси якось працював. Нам залишалось лише з’ясувати, як саме. По-третє, те, що Краків посідає на друге місце в країні після Варшави. І найголовніше, він ближчий кордону з Україною, за нагоди можна досить швидко подорожувати додому. А це безумовно важливий критерій.
Упереджуючи безліч питань, я скажу, що наразі салон успішно працює! З 1 липня по 1 вересня ми здивували самі себе потужним стартом. У цій статті хочу поділитись з вами міфами і реальністю відкриття салону краси в Польщі. Маю надію, це стане вам в пригоді.
Міф 1: Складно відкрити салон в Європі
Насправді, це не складніше, ніж в Україні. Бо ми дуже сильно недооцінюємо свій потенціал. Для відкриття салону в Польщі ви маєте зробити декілька простих кроків: отримати свій номер PESEL (індивідуальний податковий номер в Польщі), відкрити приватне підприємство (аналог українського ФОП), і головне – знайти адекватного бухгалтера. Бажано, вихідця з України, якій живе в Польщі не більше 10 років і ще не втратив розуміння українського менталітету. Тобто розуміє ваші питання і здатен надати компетентну неупереджену допомогу.
Ми надали покрокові інструкції і план таких дій згідно моделі франчайзингу. І запевняю вас, що це посильна задача для тих, хто готовий діяти.
Міф 2: Кадрова криза в Європі
Насправді ситуація на ринку праці прямо протилежна цьому міфу. Наразі мігрантів з України так багато, що питання кадрів взагалі не стоїть. А ось задача навчання – то вже інша історія. Ми беремо на роботу наших українців. І я впевнена, доки триває війна, саме час відкриватись і жити далі, підтримуючи свою країну.
А ще цікаво, що йдеться не тільки про українок, що виїхали через війну, а й про першу хвилю еміграції з 2014 року. Ми мало про це знаємо. І даремно.
Важливішим є момент грамотної організації процесу навчання і стажування майстрів. Ми в школі Fast Line PRO в Кракові вже про це подбали.
Міф 3: На нас тут не чекають!
А ось і ні! Усі консалтери, які запевняли нас із партнерами, що польський ринок налаштований проти українців і нас тут не люблять, помилялись. Так, тут існує власний національний ринок краси. Проте, рівень наших майстрів настільки якісно відрізняється від польських, що можу впевнено заявити: на нас тут чекають саме польські клієнти! За 2 місяці ми встановили рекорди за найвищими відгуками на місцевому порталі бронювання салонних послуг Booksу. Лише уявіть собі, що це в культурі Польщі: сказати “Дзенькую” своїм позитивним відгуком, якщо послуга дійсно сподобалась. Ось де і нам треба “чужому научатись”. В Україні по всіх підприємствах на 10 відгуків загалом маємо 9 негативних. У Польщі – прямо протилежна ситуація. І це стало приємною несподіванкою.
Наостанок додам, що за 30 хвилин у перший день роботи салону першим платним клієнтом була польська дівчина. Вона прийшла до нас з резервацією з booksy!
Міф 4: реклама в Польщі дорожча
Відверто кажучи, наразі польські ціни в доларах взагалі ідентичні з українськими, і по всьому. Ця тема для тих, хто вже має сформований и потужний відділ маркетингу.
Додам ще, що дохід тут вищий за український, навіть за довоєнними мірками. І це приємно вражає.
Міф 5: Життя в Польщі дорожче
Це дуже залежить від місця перебування. Досвід в нас невеликий, але вже зараз можу констатувати факт, що у Кракові, другому за розміром місті Польщі, життя не дорожче за Київ. А от заробітні платні тут вищі. Звісно, постане питання оренди житла, якого у багатьох українців не було вдома. Проте, в салонах нашої мережі багато майстрів, які орендували житло і в Києві.
Отже, мусимо визнати, що Краків – це і про покращення життєвих умов. Підкреслюю, що навіть і за довоєнними мірками.
На жаль, ВВП Польщі порівняно з Україною до війни відрізнявся за різними даними не менш, ніж у 2,5 рази не в нашу користь.
Міф 6: Відкриття салону в Польщі дорожче, ніж в Україні
Все дуже залежить від того, як детально ви працюєте з кошторисом на відкриття салону. За нашим досвідом, ціни на відкриття салону в Києві і в Кракові ідентичні. Вас приємно здивують ціни на оренду приміщень, на всі витратні матеріали для ремонту і техніку. Складніше знайти добросовісних виконавців ремонтних робіт і будь-яких робіт. Треба буде навчитись правильно співпрацювати з виконавцями в Польщі.
Проте, варто лише почати. І наша Мережа вже має перевірених підрядників для відкриття нових салонів.
Міф 7: Неможливо впоратись з податками
Насправді, в Польщі є певні правила, які зроблять будь-яку діяльність постійною. Для цього варто навчитись платити податки. Наприклад, ПДВ ми платимо з першого місяця.
В Польщі є дивне відчуття стабільності. Тут працює правило: спочатку ти працюєш на ділову репутацію, а потім “заліковка” працює на тебе. Ми з нашими численними кризами вже й забули, як це буває – постійне зростання. Це дуже приємно!
В Польщі є ще багато інших нюансів. Як-от культура поводження водіїв на дорогах, чистота в парках і на вулицях… Гадаю, нам варто дечому повчитись в цьому плані.
Зараз я планую відкрити ще один салон Fast Line Studio в Кракові і три у Варшаві. Почала свою работу Школа для майстрів Мережі в Кракові: Fast Line PRO. Наразі ми шукаємо партнерів і франчайзі для відкрития в Лодзі, Вроцлаві, Познані, Гданську, Щецині, Любліні, Катовіце. І ми пройдемо шлях створення стабільного бізнесу в Європі разом з вами, якщо надійне партнерство для вас має таку само цінність, як для нас.
читати статті
Головна мета ДІЛА – зробити якісну діагностику доступною та зручною для клієнтів та лікарів по всій країні.
Як пройшло святкування нового лабораторного офісу CSD та скільки ще об'єктів готують до відкриття?
Олександр Дудін, директор та співвласник лабораторії CSD, розповів у відео-інтерв’ю про медичні послуги та розвиток української медицини.
Чому SoBeauty вирішили розвиватися по франчайзингу? Які умови франшизи та в чому її переваги?
Чому CSD Health Care обрала інструмент франшизи та хто ідеальний франчайзі?
найчайтіше читане
В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу
Джоббінг чи власна автомобільна заправка?
Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується
Завдяки співпраці з фінансовими установами, компанія може надавати своїм франчайзі кошти на відкриття та розвиток бізнесу
В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності
популярне на форумі
Франчайзинг в туризме
цілком згідна
Сеть Агентств Горящих Путевок растет, несмотря на кризис
Добрый день. Незнаю к кому обратится. Нужна помощь. Хочу чтоб об этом узнала вся страна. В...
Подешевеет ли Турция для украинцев?
Вряд ли у нас вообще что-нибудь подешевеет
Франчайзинг в туризме
найбільший ризик - банкрутство франчазера, а також погана організація, навчання і тд.
Франчайзинг в туризме
Насколь интересен франчайзинг в туризме? Какие существуют опасения?