Вівторок
08.09.2020
Про формати франшизи та прибутки франчайзі написав MC.Today
 

Медична лабораторія CSD — одна з найбільших патоморфологічних лабораторій (лабораторії, що досліджують патологічні процеси та зміни, які виникають у клітинах і тканинах і призводять до розвитку складних захворювань — прим. ред.) у Східній Європі. Лише у 2019 році спеціалісти CSD провели понад 300 тис. таких досліджень.

Віднедавна тут роблять і більш поширені загальноклінічні аналізи, наприклад, на цукор, гемоглобін, гормони, інфекції та інші. Загалом у лабораторії проводять понад 1300 видів досліджень.

Медична лабораторія CSD розташована в Києві, проте пункти приймання матеріалу працюють у 25 містах по всій Україні. У липні цього року компанія запустила свою франчайзингову програму. Франшизу придбали вже п’ять підприємців, які готують до запуску сім нових лабораторних офісів.

У партнерському матеріалі з MC.today генеральний директор CSD Олександр Дудін розповідає про те, скільки коштує відкрити лабораторний офіс за їхньою франшизою, на який прибуток можуть розраховувати партнери і чому цей бізнес вигідний у будь-який час.

Про медичну лабораторію CSD

Ми відкрили медичну лабораторію CSD у 2010 році. На відміну від інших лабораторій, почали з найскладніших досліджень — патоморфологічної та цитоморфологічної діагностики. Пізніше відкрили молекулярно-генетичний відділ, який досліджує переважно онкологічні захворювання.

Більш поширеними та рутинними дослідженнями ми почали займатися лише цього року. Серед них — загальноклінічні аналізи (наприклад, крові та сечі — прим. ред.), бактеріологічні (такі, як дослідження сечі на мікрофлору — прим. ред.), комплексні дослідження стану здоров’я тощо.

За десять років роботи CSD кількість спеціалістів у нас зросла з п’яти до 350, а перелік послуг останні три роки розширюється більш ніж на 50% щорічно. Загалом наші спеціалісти здійснюють понад 1300 видів досліджень як для державних і приватних медичних установ, так і для клієнтів, які звертаються до нас особисто.

Скільки коштує франшиза і чому це вигідно

Медичний бізнес — один із найстабільніших, оскільки люди завжди потребують медичної допомоги. Під час економічної кризи можна відкласти відпустку чи відмовитися від купівлі нового телевізора. Однак коли людині необхідна медична допомога — вона за будь-яких умов по неї звернеться.

З початком карантину ми почали робити менше досліджень, однак уже в червні спрацював ефект відкладеного попиту — кількість клієнтів відновилась і навіть зросла, адже ми ще з квітня тестуємо на коронавірус і антитіла до нього. Такі аналізи постійно замовляють великі компанії та люди, які багато подорожують, їм результат ПЛР-тесту потрібен для перетину кордону чи дотермінового припинення самоізоляції після повернення до країни.

Нині ми прагнемо розвивати мережу лабораторних офісів, щоб забезпечити українців доступом до новітніх розробок і якісних лабораторних досліджень як у мегаполісах, так і в невеликих містах.

Тож ми вирішили, що подальший розвиток нашої лабораторії відбуватиметься через систему франчайзингу, адже лише так можна швидко розширити мережу. Франчайзі будуть проводити забір біологічного матеріалу, а досліджувати його будемо ми в Головному лабораторному офісі CSD в Києві.

Залежно від кількості населення в місті, де планується відкрити лабораторний офіс, ми пропонуємо три формати франшизи:

  • town (для міст з населенням до 100 тис.) — інвестиції від $17 тис., вступний внесок — $1850;
  • city (для міст з населенням понад 100 тис.) — інвестиції від $25 тис., вступний внесок — $2780;
  • megapolis (для міст з населенням понад 300 тис.) — інвестиції від $33 тис., вступний внесок — $3500.

Така різниця в цифрах пов’язана з тим, які пропускні властивості матиме лабораторний офіс та скільки маніпуляційних кабінетів знадобиться. На кінцеву суму інвестицій вплине і те, в якому стані буде приміщення, де ви вирішите відкрити майбутню лабораторію. Вона має працювати відповідно до державних будівельних норм і санітарно-епідеміологічних правил, тому до підлоги, стель, кількості вікон, підводу води та іншого є свої вимоги.

Крім того, має значення обсяг і формат зовнішньої реклами й густота населення у місті чи районі, який ви оберете для відкриття лабораторного офісу — чим більше людей, тим вищими будуть витрати.

Коли повернуться інвестиції і на який прибуток можна розраховувати

Для кожного франчайзі ми розробляємо фінансову модель. З неї ви зрозумієте, скільки вам знадобиться інвестицій, коли їх повернете та на який прибуток зможете розраховувати.

Прибуток буде складатися з ціни забору матеріалу та певного відсотка від вартості проведення самого дослідження. Отже, суму вашого прибутку визначатиме середня вартість «чеків» та їхня кількість на день.

Перші півроку після запуску франчайзі не виплачує роялті, лише із сьомого місяця ми беремо 3% від обігу лабораторного офісу.

За нашими підрахунками, у найпесимістичнішому зі сценаріїв ви повернете свої інвестиції за 15−20 місяців, а вже на другий рік роботи ваш прибуток складатиме від $1,4 тис. у маленьких містечках до майже $3 тис. у великих містах.

Як CSD допомагає із запуском франшизи

Ми допомагаємо практично в усьому, що потрібно для запуску — від вибору місця і навчання персоналу до фінансових розрахунків та маркетингової підтримки.

Ви отримуєте покрокові інструкції та алгоритми всіх необхідних процесів, макети і зразки рекламних матеріалів, дизайн-проєкт і брендбук, контакти підрядників і постачальників. Ще ми надаємо спеціальну CRM-систему «Лабораторна інформаційна система» (ЛІС): вона дозволяє налагодити реєстрацію клієнтів та отримання результатів аналізів.

Для доставлення біологічного матеріалу франчайзі у великих містах зможуть користуватися нашою власною логістичною службою. А в маленьких — послугами логістичних компаній, з якими ми давно співпрацюємо і впевнені, що вони дотримуються всіх вимог та правил транспортування.

Маркетингова підтримка полягає в тому, що ми залучаємо партнерів до нашої глобальної стратегії: у нас єдиний сайт, соціальні мережі та рекламна продукція. Наприклад, інформацію про кожен лабораторний офіс ми розміщуємо на сайті CSD, де вашу адресу й контакти зможуть знайти клієнти саме у вашому місті.

Франчайзі відповідає тільки за практичну частину: зробити ремонт, закупити меблі, обладнання, знайти персонал і керувати лабораторним офісом.

Як ми будемо контролювати якість послуг

Контролюватиме та координуватиме процес наш керівник проєкту. Разом з ним працюватиме й ціла команда спеціалістів: медичні працівники, маркетологи, інженер-будівельник, HR-спеціаліст, фінансовий директор, бухгалтер, юрист, IT-спеціаліст, менеджер із сервісу та інші. Обов’язки та завдання кожного відділу і спеціаліста ми прописали у франчайзинговому пакеті.

Щоб забезпечити якість медичного обслуговування, ми постійно навчатимемо персонал, будемо проводити різні планові перевірки та організовувати візити «таємних покупців».

Нині плануємо запускати школу медсестер і навчальний центр. Ще для всіх співробітників розробляємо курси підвищення кваліфікації.

Як стати партнером медичної лабораторії CSD

Ми будемо раді співпрацювати з партнерами, які розуміються на медицині та мають досвід роботи в цій сфері. Але систему ми розробили так, щоб лабораторний офіс змогла відкрити й людина, далека від цього напряму. Для франчайзі ми створили покрокову інструкцію із запуску лабораторного офісу.

Щоб стати нашим партнером, треба пройти п’ять етапів:

  • Залишити заявку. Це можна зробити на одному із сайтів: CSD або Franchise Group. Після цього з вами зв’яжеться наш менеджер.
  • Зустрітися особисто. Ви зможете розповісти про себе і свій професійний та підприємницький досвід, ваші цінності й погляди на майбутнє.
  • Підготувати франчайзингові договори. Ми будемо співпрацювати з вашим ФОП, тому нам знадобляться його реквізити, які ми додамо в договір і надішлемо вам для погодження.
  • Підписати оригінали договорів у головному офісі компанії, внести вступний платіж та отримати франчайзинговий пакет з усіма інструкціями, стандартами із запуску, керування та ведення бізнесу.
  • Отримати план-графік із запуску вашого об’єкта, процесу ремонту й підготовки до відкриття.

В Україні є й інші лабораторії, які пропонують франшизи, однак вони часто мають низку різних обмежень або не озвучують деякі умови співпраці. Відкритість — одна з головних наших переваг. Кожен може зайти на сайт CSD та побачити всі умови запуску франшизи, навіть суму, потрібну для відкриття лабораторного офісу.

Нашу франшизу придбали вже п’ять підприємців, вони готують до відкриття сім нових лабораторних офісів. Ми плануємо відкривати три-чотири нових щомісяця та маємо амбітну ціль — стати лідером лабораторної діагностики в Україні.


Олександр Дудін / генеральний директор CSD

найчайтіше читане

Відкриття турагенції. Бізнес-план /23.11.2011

Зібрати речі і виїхати подалі від повсякденних проблем - мрія практично кожної людини. Багато хто прагне хоча б раз на рік її здійснити. Охочих заробити на цій людській пристрасті також знаходиться чимало. Ви опинилися серед них? Прекрасно! Для того, щоб ваш бізнес був прибутковим, важливо чітко для себе з’ясувати деякі нюанси цієї сфери.

Як відкрити кролячу ферму. Бізнес-план. /25.07.2014

Від хобі до бізнесу, або плоди кролівництва

Франшиза - що це? /11.11.2009

Омонімія терміну франшиза зі сфери страхування та зі сфери підприємницької дільності іноді вносить деякі непорозуміння

Маркетинг та дослідження ринку /18.02.2010

В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності

Lviv Croissants — в сім'ї Кузьми /16.07.2020

Чому родина Кузьми Скрябіна обрала саме Lviv Croissants?