Стан ринку франчайзингу за підсумками 2008р.

Вівторок
20.01.2009
Ріст кількості франчайзерів на 26%, поява нових франчайзингових галузей, і не тільки цим відзначився 2008 рік для України
 

Головні тенденції 2008 року:

  • ріст кількості франчайзерів з 301 до 380 - за рік +26%;
  • охоплення 92 на противагу 84 галузям економічної активності - за рік +10%;
  • кількість точок в мережевому бізнесі збільшилося з 18.170 до 33.631 – за рік +85 %;
  • поява нового мережевого сегменту і, що саме головне, франчайзингового бізнесу - фінанси. Розвиток банків по франчайзингу, поки-що один представник, проте лідер не залишиться на одинці;
  • "перегони" між ресторанним бізнесом та послугами для населення, як передбачалося, вирішилися на користь послуг населенню, що вказує на інтенсифікацію підприємницької активності в пошуку нових комерційних ніш;
  • кількість франчайзі зафіксовано в два рази більше, ніж в минулому році - майже 12 тис. точок.

Звичайно, бувають невдачі франчайзерів, або відмови від розвитку по франчайзинговій схемі, проте вони, як правило, не пов'язані з недоліком франчайзингу як методом побудови мережі, а є результатом неправильного вибору концепції або стратегії просування бренду. Приділивши достатньо уваги франчайзинговому договору, та механізмам управління мережею, можна поширити цікавий бренд по всій країні.


Вже пізно говорити про те, чи приживеться франчайзинг на українському ринку. Франчайзингові договори підписуються ще з середини 90-х років, і сьогодні в країні працює більше 380 франчайзерів. Франчайзинг вже присутній в 92 галузях економіки і продовжує розвиватися семимильними кроками.

З кожним дрем франчайзингові пропозиції на українському ринку стають все більше різноманітними, з'являються нові галузі, нові технології. Розширюється також ціновий діапазон. З'являються і дешеві франшизи побутових послуг та прокату, і дорогі франшизи фешенебельних ресторанів та виробництва.

Однозначно, що майбутнє за сферою послуг, доказом чого послужив 2008 рік.

В першу чергу, послуги населенню: прибирання, мийка, ремонт. Навряд чи, річ дійде до виходу на український ринок американської франшизи по обслуговуванні трупів, проте все інше - доставка білетів, туризм, бронювання готелів, здача приміщень в оренду, організація відпочинку - піде у франчайзинг.


Другий елемент: послуги для бізнесу. Це доставка витратних матеріалів, виконання частини робіт по аутсорсингу, навчання лінійного персоналу базовим знанням. Для чого компанії, що володіє п'ятьмя-шістьма ресторанами утримувати працівника, який буде навчати офіціантів розставляти воду в холодильнику "Кока-кола". Аутсорсинг - дуже важливий момент: компанія віддає франчайзинговій мережі частину своїх завдань, які вона вирішує на території всієї України. Послуги по копіюванню, поліграфії, послуги по впорядкуванню, зберіганню та архівації документів, обслуговування техніки, заправка картриджів. В Греції існує франшиза по обслуговуванні мобільних телефонів: в компанії не буде головної болі відносно поповнення рахунку.

До чого ще буде проявлений інтерес - це доставка, особливо доставка в рамках існуючих мереж супермаркетів, піцерій, магазинів. Всі ці напрямки - послуги по своїй природі.

Частина концепцій позичається з-за кордону, особливо в сфері послуг для населення (прибирання будинків, дахів, догляд за домашніми тваринами, постачання, тренінги, та інше обслуговування). А в галузі послуг для бізнесу наші підприємці адаптують свої послуги під місцевий менталітет, використовуючи світовий досвід та напрацювання.


У зв’язку з проведенням в Україні футбольного чемпіонату Євро-2012, великим попитом користується готельний напрямок. Відкривати такі точки необхідно в найближчі рік-два. Тоді до 2012 року готель стане ефективно працювати, та за час чемпіонату окупиться.

Розвиток ринку та розвиток законодавчої бази будуть також сприяти розширенню франчайзингового бізнесу в цілому. Це все приведе до того, що скоро кожен бажаючий зможе обрати собі бізнес по душі і по своїм можливостям.

Розвиток франчайзингового ринку також призвів до появи професійних франчайзі - це люди, які купляють все нові та нові франшизи. В них є приміщення і вони цим вміло користуються.

Якщо в людини є приміщення в центрі, то, зайнявши його одним магазином, він обслужить лише одну цільову аудиторію. Після цього він купляє франшизу на іншу діяльність, і його цільова категорія виростає мінімум в два рази. І так далі, поки вистарчає приміщень і нема перенасиченості.

Мета професійних франчайзі - заробіток. В них є приміщення, напрацьовані технологічні процеси, функціонуюча бухгалтерія - він готовий купувати все, що буде приносити прибуток і підійде його аудиторії. Тобто ми відходимо від принципів самозайнятості, в яких були впевнені з початку.


Професійні франчайзі також цікаві для розгляду з точки зору оптимізації витрат. Мало того, що вони економлять на кожній точці за рахунок мережі, вони ще й економлять на централізації витрат: один бухгалтер на декілька ресторанів, один логіст на декілька різних точок. За рахунок цього збільшується рентабельність.

Деякі з таких франчайзі вміло поєднують національні та закордонні франшизи, досягаючи максимального розширення та задоволення цільової аудиторії.

Асоціація франчайзингу України

найчайтіше читане

Відкриття турагенції. Бізнес-план /23.11.2011

Зібрати речі і виїхати подалі від повсякденних проблем - мрія практично кожної людини. Багато хто прагне хоча б раз на рік її здійснити. Охочих заробити на цій людській пристрасті також знаходиться чимало. Ви опинилися серед них? Прекрасно! Для того, щоб ваш бізнес був прибутковим, важливо чітко для себе з’ясувати деякі нюанси цієї сфери.

ТНК важко із франчайзингом /09.03.2010

Через недосконалість законодавства компанія віддає зараз перевагу розвитку власної мережі

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується

Основи спілкування продавця з клієнтом /22.02.2010

Сучасний продавець має ламати шаблони і постійно дивувати покупця. Тільки тоді він зможе підвищити ефективність своєї діяльності і зав’язувати цікаві контакти

Франшиза - що це? /11.11.2009

Омонімія терміну франшиза зі сфери страхування та зі сфери підприємницької дільності іноді вносить деякі непорозуміння

популярне на форумі

What area unit the characteristics of a decent paragraph?

A paragraph may be a assortment of sentences that all relate to 1 main plan or topic. Effective paragraphs have four main characteristics: a subject sentence, unity, coherence,...

1 коментар
остання 10.01.2019
Як знайти бізнес-ідею для себе

Текст ні про що! Якби ціллю автора було не налити води (потрібної кількості символів), то було б...

1 коментар
остання 06.12.2018
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

Имя кредитора: г-н Пол Уильям. Lender E-mail: paul_william_loanhouse@hotmail.com Мы предлагаем частные, коммерческие...

1 коментар
остання 02.04.2018
METRO: франчайзинг в Україні

Ребята! кто-то получил разъяснения или инфу по metro

5 коментар
остання 19.01.2017
METRO: франчайзинг в Україні

Хочу відкрити магазин! Підскажіть деталі по франшизі ramanyatsiuk@gmail.com Дякую

5 коментар
остання 08.12.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

Обратились в клинику 22 сентября. За день до этого мой кот вдруг стал каким-то слабым, припадал на...

27 коментар
остання 26.09.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

20.05.2016 ветеринар клиники Алден-вет Татьяна Федоровна Ковченко назначила моему коту уколы. После...

27 коментар
остання 25.05.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

Алден-Вет, клиника на Виноградаре у вас оставляет желать лучшего. Приехали по старой памяти в...

27 коментар
остання 04.02.2016