Понеділок
02.04.2012
Про особливості співпраці з міжнародною мережею супермаркетів SPAR розповідає франчайзі компанії Максим Удовиченко
 

Харківський франчайзі міжнародної мережі супермаркетів SPAR Максим Удовиченко довгий час працював в роздрібній торгівлі. П'ять років тому на одній із виставок побачив стенд свого майбутнього франчайзера. Як зізнається Максим, саме представники SPAR і розповіли йому про такий спосіб співпраці як франчайзинг. "У роздрібній торгівлі я працював на той час давно, але, фактично, про франчайзинг толком і не знав, - коментує Максим Удовиченко, - так, чув дещо, але на той момент такий варіант навіть не розглядав. Власне представники SPAR мені детальніше про нього і розповіли. Я тоді якраз шукав назву для свого магазину. Ми ще довго вели переговори, я зважував усі "за" та "проти".

Франчайзинг в першу чергу мене привабив тим, що давав можливість стати частинкою чогось більшого - в даному випадку великої європейської компанії, величезної міжнародної мережі супермаркетів, - додає Максим. - Також мене дуже приваблювала можливість отримання товару за нижчими цінами, внаслідок об'єднання обсягів закупівель для мережі на всій території Україні, що дозволяє бути більш конкурентоспроможним порівняно з іншими компаніями, що працюють в цій сфері".

Бути з брендом на коні

Перший супермаркет SPAR в Харкові відкрився в 2008 році, в елітній частині міста Харкова, в бутиковой зоні на вулиці Сумській - традиційному місці покупки ексклюзивних товарів від всесвітньо відомих виробників. "SPAR орієнтований на покупців з високим рівнем доходу, які цінують якість і престижність марок придбаних товарів, які звикли робити покупки в комфортній приємній обстановці, - розповідає франчайзі. - Усі ці люди мають достатньо серйозні купівельні спроможності, найперше, багато подорожують і багато знають, а також - дбають про своє харчування. Тому у нас було величезне бажання відкрити не просто магазин під індивідуальним назвою. Нам хотілося появи супермаркету європейського рівня в центрі Харкова. І, власне, люди, які багато подорожують, знають бренд SPAR, розуміють рівень обслуговування, який вони отримають в такому супермаркеті, очікують відповідної якості товарів і т. д. Тому брендовий магазин з самого початку був більш привабливим, більш, так скажімо, зрозумілим для клієнта, а ступінь довіри до нього - вищою".

Однак, за словами Максима, на практиці виявилося, що далеко не всі українці знають всесвітньовідомі бренди: "Одні ведуть активний спосіб життя, подорожують і знайомі з міжнародними брендами. Інші, можливо, ніколи й не були за кордоном. Тому, звичайно , були люди, для яких назва SPAR стало абсолютно новим і ні про що не говорила. І таких, я скажу, фактично 90% покупців. Їм з нуля довелося розповідати, що таке SPAR".

tr>

"У бізнесі продовольчих супермаркетів франчайзинг привабливий можливістю отримання товару за нижчими цінами. Це стає можливим внаслідок об'єднання обсягів закупівель для мережі по всій території Україні і дозволяє бути більш конкурентоспроможним в порівнянні з іншими компаніями, що працюють в цій сфері", - стверджує Максим Удовиченко.

Компанія-франчайзі провела масу рекламних і маркетингових комунікацій для популяризації бренду безпосередньо в Харкові. На цю роботу пішло близько півтора року. "Хоча це все одно легше, ніж розкрутка абсолютно нового бренду, - впевнений Максим Удовиченко. - Ми могли посилатися на багаторічний досвід роботи компанії, оперувати фактами, адже за спиною у нас - велика міжнародна мережа".

Міцне плече

Такий спосіб співпраці, як франчайзинг передбачає всебічну підтримку франчайзера на етапі підготовки, запуску магазину і під час подальшої його роботи, надання корпоративного стилю, дизайну, стандартів і бізнес-технологій.

"У багатьох людей є уявлення про те, що якщо починати бізнес по франчайзингу, всю роботу хтось зробить за них. Перші питання, які виникають: а що вам дали? Обладнання, приміщення надали? За великим рахунком не дають нічого - надають можливість взяти, - пояснює Максим. - Від франчайзера ти отримуєш концепцію магазину, бізнес-процеси, обмін досвідом з іншими франчайзі. Але при цьому людина повинна сама цим скористатися. Франчайзинг дає популярність бренду, схеми роботи, напрацювання по постачальникам в єдиній мережі закупівель".

Як відзначає франчайзі, ще один дуже важливий момент у франчайзингу продовольчих супермаркетів - private label, тобто власне виробництво товарів під своїм брендом. У SPAR, наприклад, такі виготовляються як в Україні, так і за кордоном. Виходить, що в ціну цих товарів вкладається тільки вартість самого продукту, без додаткової рекламної націнки, яка становить часом близько 30-40%. Товар власного бренду виходить дешевше, що вигідніше як для покупця, так і для власника супермаркету.

Досвід, він і в Африці досвід

"Нещодавно я відвідав Store Development Seminar & EUROSHOP 2011 - Семінар з розвитку магазинів & ЕВРОШОП 2011. Було дуже приємно потрапити в коло однодумців, людей, які присвятили себе цьому бізнесу і дійсно отримують від нього задоволення", - розповідає Максим Удовиченко.

tr>

Один з важливих моментів у франчайзингу продовольчих супермаркетів - private label, тобто власне виробництво товарів під своїм брендом. Виходить, що в ціну цих товарів вкладається тільки вартість самого продукту, без додаткової рекламної націнки, яка становить часом близько 30-40%.

Поспілкувавшись зі своїми колегами з інших країн, Максим Удовиченко багато чого дізнався про особливості бізнесу в різних країнах. За словами Максима, активно мережа зараз розвивається в Китаї. Незважаючи на те, що вони виробляють товари на експорт для всього світу, сама китайська нація досить бідна.

Дуже здивувала українського франчайзі Південна Африка - в тих країнах був такий же процес гіперінфляції, який спостерігався в Україні в 90-х роках. "Мені здається, в Південній Африці ситуація дещо схожа з тою, яка колись була у нас, ми йдемо схожими дорогами. У них дійшло до того, що одна банкнота оцінювалася в кілька мільярдів. Незважаючи на це все, мережу вдалося розвинути і там, франчайзі бачать хороші перспективи для подальшої роботи.

Дуже порадували російські колеги - їх успіхи величезні. Наприклад, Тулу називають SPAR-містом - там уже працює близько шістдесяти магазинів. Для порівняння: на території всієї Україні зараз понад тридцять супермаркетів, а там в одному місті працює в два рази більше. Загалом, нам є чого прагнути".

Максим Удовиченко зараз управляє чотирма супермаркетами на території Харкова. За договором з франчайзером має право відкривати магазини SPAR в цьому місті тільки його компанія. За словами Максима, у подальших планах - нові відкриття супермаркетів на умовах франчайзингу.


популярне на форумі

Rozetka йде в доставку їжі

Не забудьте на островок взять пляжную одежду - https://mathilda.com.ua/kupalniki/plyagnaya-odegda/ В ней вы на острове...

1 коментар
остання 05.06.2021
Як відкрити магазин біжутерії. Бізнес-план

Ми пропонуємо приватні, комерційні та особисті кредити з дуже низькими річними процентними...

1 коментар
остання 17.12.2018
Еко-шик: комплексний еко-франчайзинг

Торгова марка “Еко-шик”: магазини органічних продуктів, кафе з ексклюзивними рецептами від...

1 коментар
остання 10.10.2016
DeSheli - осторожно, мошенники!

У этих ребят постоянно меняются телефоны и они представляются разными "салонами". Я живу в Киеве....

22 коментар
остання 17.08.2016
DeSheli - осторожно, мошенники!

09.07.2015, салон по адресу М. Расковой, 2а. Консультант Елена  встретила любезно, провела первый...

22 коментар
остання 09.07.2015
DeSheli - осторожно, мошенники!

Не слушайте откровенно негативные отзывы! Это все недоброжелатели. Убедилась на собственном...

22 коментар
остання 30.04.2015
Эко-лавка ищет партнеров

Добрый день, Тамара! Всю информацию о данной франшизе Вы можете увидеть на нашем портале в...

2 коментар
остання 23.12.2014
Эко-лавка ищет партнеров

Меня очень заинтересовал этот вид бизнеса. Хотела бы больше и подробнее узнать о нем.

2 коментар
остання 11.12.2014