Огляд ринку дитячих освітніх послуг

Середа
14.12.2011
Ідеї ​​для відкриття навчальних центрів для дітей
 

Сучасні батьки розуміють, що освіта - квиток у життя для дитини, а якісне навчання є запорукою успіху на професійній ниві. Звичайно, цінність знань, шо підвищилася за останні роки, дала людям усвідомлення необхідності інвестування в освіту. На тлі викладання в державних загальноосвітніх школах помітно стали виділятися приватні фірми, які навчають дітей і дорослих за новітніми методиками і гарантують високий рівень своєї роботи.

На українському ринку франчайзингу існує кілька напрямків освітньої сфери. Це підготовка до пологів, заняття з батьками та дітьми в перші місяці життя малюка («Сім'я від А до Я»), центри раннього розвитку дитини (FasTracKids, «Перша Дитяча Академія»), клуби психологічного розвитку (International Kids Club), різне спеціалізоване навчання - школи іноземних мов (Helen Doron Early English, Mortimer English Club, Daily Language School), а також школи танців (Release Dance Complex), розвиваючі клуби («Винахідник» - LEGO-Education) тощо.

По франчайзингу найактивніше зараз розвиваються мережі мовних шкіл. «Іноземна мова, особливо англійська, зараз потрібна практично скрізь, і сучасні батьки це дуже добре розуміють», - розповідає Інна Азарова, мастер-франчайзі в Україні міжнародної мережі Mortimer English Club. Крім того, актуальні мовні школи і для дорослих і молоді. Кар'єра і подорожі стають головними стимулами для вивчення іноземних мов. Багато людей виїжджає за кордон на роботу. З кожним роком навчання за кордоном прагнуть все більше студентів.

У Києві за приблизними підрахунками працює більше 200 центрів раннього розвитку дитини

Що ж до центрів загального розвитку дитини, тут ситуація дещо інакше. Достатньо високі ціни на навчання змушують батьків задуматися про доцільність вкладення грошей. Вартість такого задоволення варіюється від 500 грн до 5 і більше тис. грн на місяць залежно від програм, інтенсивності навчання тощо. Проте на вулицях міст вивіски подібних закладів зустрічаються все частіше і частіше. Так, наприклад у Києві, за приблизними підрахунками працює більше 200 центрів раннього розвитку дитини. Що стосується франчайзингу, то для того, щоб відкрити школу раннього розвитку у більшості випадків необхідні досить високі інвестиції: для деяких концепцій вони становлять близько $ 50-100 тис. (FasTracKids - $ 60 тис., «Перша Дитяча Академія» - $ 20 тис., «Сім'я від А до Я» - $ 50-80 тис.) Це також є причиною того, що нові точки подібних концепцій відкриваються з дещо меншою періодичністю.

Неоране поле
Як стверджують експерти, за останні чотири роки кількість приватних освітніх закладів в Україні збільшилася в три рази, позитивні тенденції прогнозують і надалі. Максимальна концентрація приватних центрів розвитку дитини в столиці, чимало шкіл працює в мільйонниках та інших великих містах. Гірше для клієнтів, але краще для потенційних інвесторів йдуть справи в невеликих містах: там школу високого рівня - будь то вивчення мов або ранній розвиток дитини - часто вдень з вогнем не знайдеш.

За словами учасників ринку, високий попит на навчання мовам і, відповідно, гарні обороти спостерігаються навіть у невеликих населених пунктах. «Дуже успішним і показовим у нас є центр в Південному - населення цього міста всього 25 тис. осіб. Також зараз ми підписали договір і готуємо до запуску центр в Білгород-Дністровському, де проживає близько 60 тис. чоловік», - розповіла Віра Василівна Чуб, національний координатор мережі Helen Doron Early English в Україну.

На тлі викладання в державних загальноосвітніх школах помітно стали виділятися приватні фірми, навчальні дітей і дорослих за новітніми методиками, що гарантують високий рівень своєї роботи

Мама-вчитель-бізнеследі
Вважається, що таким бізнесом найкраще займатися людям з освітньої сфери. Хоча, звичайно ж, при бажанні, відкрити школу може будь-який бізнесмен. Тим більше у випадку франчайзингової співпраці франчайзер допоможе з запуском бізнесу, навчить майбутнього власника і його персонал, буде всіляко допомагати надалі. «Бізнес у сфері освіти неможливо порівнювати за прибутковістю, наприклад з торгівлею, - вважає Віра Василівна Чуб. - Тут абсолютно інші обороти, особливо що стосується невеликих міст. Цим бізнесом в дійсності повинні займатися люди, яким подобається працювати з дітьми, які цим живуть. Природно, у кожної людини своє поняття про високі доходи. Можу сказати, що дуже великі прибутки бізнес у сфері освіти приносить, коли підприємець відкриває кілька навчальних центрів».

Часто власницями бізнесів, пов'язаних з дітьми, стають жінки. Адже багатьом дамам хочеться поєднувати сім'ю і роботу. Завдяки материнського інстинкту представницям прекрасної статі приємно і цікаво працювати з дітьми.

«Поки не стала матір'ю, я й не думала, що почну навчати англійській дітей, хоча закінчила педагогічний ВУЗ, навчалася за кордоном і завжди хотіла пов'язати своє життя з викладанням англійської мови, - розповідає співвласниця однієї з мовних шкіл Mortimer English Club. - Проте я ніколи не бачила себе в бізнесі для дітей. Як тільки у мене з'явилася дитина, я зрозуміла, яке це величезне задоволення, і такий божевільний стимул для роботи!"

Розширити горизонт
Українському ринку франчайзингу в загальноосвітній сфері ще є куди розвиватися. Існує багато напрямків, які в нашій країні взагалі ще не представлені. Багато чому можна повчитися у західних колег. Наприклад, в Європі успішно працюють різні спеціалізовані заклади: тренінги з розвитку уваги, пам'яті, центри навчання швидкому читанню, іноземна мова з виїздом на дім, курси гри з м'ячем, школи вивчення Інтернету і комп'ютера і багато іншого.

Це фрагмент статті "Навчання - світло, навчання бізнес", продовження Ви можете знайти в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 3/2011