Понеділок
29.09.2008
Перша джобберська АЗС на Україні з’явилася ще в 2000 році під маркою Тюменської нафтової компанії (ТНК)
 

У сфері реалізації нафтопродуктів частіше використовується термін джоббінг ніж франчайзинг. Він представляє собою схему співпраці незалежних компаній - нафтової компанії та власника АЗС. При цьому АЗС працює під торговою маркою та згідно стандартів постачальника (якість пального, стандарти обслуговування та зовнішнього вигляду АЗС), і реалізовує лише його нафтопродукти.

Після ТНК по джобберській схемі почали працювати й інші нафтовики, наприклад Лукойл-Україна, Славнефть, WOG, Укрнафта, Укртатнафта. Правда деякі компанії не афішують своєї діяльності за такою схемою, або ж розвиток за такою схемою не є для них пріоритетом. Для прикладу Лукойл-Україна, - на сьогоднішній день лише 5-7% АЗС мережі працюють по франчайзингу, компанія сконцентрувалася на побудові своєї власної мережі.

Протилежним прикладом є ТНК-Україна. 200 АЗС під торговою маркою "ТНК" працюють по джоббінговій схемі, на противагу 50 власним АЗС. Джоббери є стратегічно важливою частиною групи компаній ТНК-ВР в Україні, оскільки вони володіють та управляють більшістю заправок. У співпраці з ТНК-Україна власник АЗС отримує допомогу в реконструкції АЗС, тренінги для персоналу, гарантії поставок пального, участь у дисконтних програмах мережі, в замін на дотримання усіх стандартів постачальника.

Не так давно ТНК-Україна опрацювала новий договір для співпраці з партнерами. Оновлена схема співпраці підкріплена чіткими стандартами та вимогами, з метою забезпечити єдині стандарти якості роботи всіх АЗС ТНК.


найчайтіше читане

Кюртош калач: європейські традиції - в Україну /18.10.2010

В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу

Яким має бути підприємець /26.02.2010

Тест на підприємництво

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується

Види франчайзингу /19.11.2009

Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію

Маркетинг та дослідження ринку /18.02.2010

В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності