Приготуйся до ролі франчайзера

Субота
07.11.2009
Франчайзинг з кожним роком набуває популярності як метод розвитку бізнесу
 

Останнім часом на ринку з’являється все більше і більше франчайзингових пропозицій, та весь час підприємці розмірковують, чи варто використовувати цю форму розвитку. Роздумуючи над перевагами франчайзингу, постав собі запитання: чи готовий я стати франчазером?

Ідея франчайзингу охоплює все більше підприємців, коли стають відомими ті вигоди, які надає ця форма діяльності. Кожен підприємець зацікавлений у розширенні каналів дистрибуції, утвердженні позицій на ринку і збільшенні відомості своєї торговельної марки. Ця перспектива приваблива ще у тому плані, що мережа розвивається без необхідності ризику і витрачання коштів у побудову власної мережі. Крім того франчайзер може не турбуватися про підбір персоналу та управління франчайзинговою точкою, оскільки франчайзі як власник більш зацікавлений в успішності підприємства, ніж наймані мереджери. Наступними перевагами є додаткові джерела доходів – франчайзингові платежі, нижчі видатки на рекламні кампанії, а також формування ринку збуту своєї продукції (в разі торговельного франчайзингу). Однак на жаль дуже часто підприємці, що планують розвивати франчайзингову мережу свого бренду, не ставлять собі основного запитання: що унікального я можу запропонувати франчайзі, щоб спонукати їх приєднатися до мережі? Думаючи про розвиток по франчайзингу, потрібно подивитися на власну діяльність поглядом франчайзі і знайти вигоди, які він отримає від долучення до мережі.

Чи є в мене досвід?

Згідно з принципами франчайзингу, франчайзер зобов'язаний передати франчайзі цілісну модель ведення бізнесу, розроблену на основі власного досвіду. Щоб такий досвід мати, потрібна принаймні одна пілотна точка, що пропрацювала щонайменше рік. Стільки часу мінімально потрібно, щоб протестувати задум і перевірити, чи впливає на нього сезонність, яку має конкуренцію на ринку, а також чи залежать пропоновані продукти або послуги від тенденцій моди. На власному досвіді найкраще можна перевірити рентабельність концепції і тоді легше буде переконати потенційних франчайзі приступити до мережі. Лише маючи власну точку, ти зможеш опрацювати і підготувати цілісну концепцію ведення господарської діяльності.

Чи я маю права на торговельну марку?

Майбутня франчайзингова мережа потребуватиме уніфікованого оформлення, оскільки воно забезпечить пізнавальність мережі. Потрібно врегулювати юридичні питання, пов'язані з торговельною маркою та іншими знаками та інтелектуальною власністю, і забезпечити собі виключне право на користування і розпорядження ними. Тільки тоді можна думати про розвиток по франчайзингу.

Однотипне оформлення надзвичайно важлива для розвитку франчайзингової системи

Чи окупляться інвестиції?

Думаючи про франчайзинг, необхідно зробити аналіз окупності планованої діяльності, одночасно зі своєї точки зору та з під кутом зору потенційних франчайзі. Потрібно вирахувати, які фінансові ресурси повинен буде інвестувати франчайзі і як швидко він почне заробляти. Визнач також допомогу, що ти зможеш надавати своїм партнерам-франчайзі, а також вигоди для них зі вступу до мережі.

Чи я маю стратегію просування?

Якщо в тебе працює власна точка, ти є власником торговельної марки і твій бізнес є дійсно рентабельним, ти можеш починати думати про створення франчайзингової мережі. Однак опрацювання всіх засад майбутньої співпраці вимагає часу та кропіткої роботи. Першим етапом є розробка франчайзингового пакету, який ти надалі будеш пропонувати потенційним франчайзі. У рамках пакету ти мусиш підготувати франчайзинговий договір, що регулює права і обов'язки сторін в процесі його тривання та після припинення строку його дії. Наступним елементом є операційний підручник, в якому детально мають бути описані всі процедури і мережеві стандарти, яких має дотримуватися франчайзі. Ти також повинен визначити систему франчайзингових платежів і додатково опрацювати бізнес-план. Це непросте завдання, а також трудомістке. Тому піклуючись про гарну підготовку документів, краще звернутися до консультантів, які займаються такими питаннями професійно.

Наступним кроком, який потрібно зробити для створення франчайзингової мережі, - це підготовка стратегії просування франчайзингової пропозиції і пошуку франчайзі. Потрібно враховувати, що ще до пошуку франчайзі необхідно організаційно підготувати свою компанію. Тому основне запитання, яке потрібно собі поставити перед тим, як думати про франчайзинг: чи я вже до цього готовий?


читати статті

5 кроків, щоб стати франчайзером /29.11.2009

Усе більше підприємств починає розвивати свою мережу, використовуючи франчайзингові умови співпраці з партнерами. Перевір, чи не прийшов ще час для "франшизування" твого бізнесу

Як розвинути крила? /27.11.2009

Підприємці, що обдумують розвиток своєї компанії за принципом франчайзингу, повинні вміти добре рахувати. Бо там, де є переваги, одночасно існують і недоліки.

І важкий клієнт завжди правий /16.11.2009

Завдяки певним дослідженням можна дієво контролювати франчайзингові мережі в плані дотримання якості обслуговування клієнтів. Однак, щоб моніторинг мав сенс, необхідна попередня розробка стандартів якості

Як знайти франчайзі /07.03.2008

Представляємо популярні способи пошуку потенційних франчайзі, які широко використовуються у всьому світі

Перед тим як стати франчайзером /07.03.2008

Побудова франчайзингової мережі та продаж франшизи потребують серйозної тривалої підготовки та аналізу

популярне на форумі

Де купити ноубук

Всім привіт! Хочу купити собі ноутбук для роботи, та не можу визначитись. Підкажіть мені, який...

1 коментар
остання 08.10.2022
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

URGENT LOAN IS AVAILABLE NOW TODAY I GOT MY DESIRED LOAN AMOUNT $760K FROM A RELIABLE,TRUSTED AND REGISTERED PRIVATE LOAN COMPANY LAST...

2 коментар
остання 10.05.2022
первый бизнес

Шановний Сергій! Франшиза клінінгової компанії СуперКлін.Старт бізнесу всього 21...

5 коментар
остання 10.10.2020
Франчайзинг СуперКлин

Франшиза клінінгової компанії СуперКлін - це готовий бізнес за 21 день Формат Light та Формат...

1 коментар
остання 10.10.2020
What area unit the characteristics of a decent paragraph?

A paragraph may be a assortment of sentences that all relate to 1 main plan or topic. Effective paragraphs have four main characteristics: a subject sentence, unity, coherence,...

1 коментар
остання 10.01.2019
Як знайти бізнес-ідею для себе

Текст ні про що! Якби ціллю автора було не налити води (потрібної кількості символів), то було б...

1 коментар
остання 06.12.2018
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

Имя кредитора: г-н Пол Уильям. Lender E-mail: paul_william_loanhouse@hotmail.com Мы предлагаем частные, коммерческие...

2 коментар
остання 02.04.2018
METRO: франчайзинг в Україні

Ребята! кто-то получил разъяснения или инфу по metro

5 коментар
остання 19.01.2017