12.03.2012

Рейтинги "кращих" франшиз?

Розповідає директор консалтингової компанії PROFIT system, яка спеціалізується на франчайзингу, Міхал Вішнєвські

У справі порівняння одних франшиз з іншими часто-густо можна зіткнутися зі всілякого роду маніпуляціями, тому варто критично оцінювати інформацію в рейтингах. Багато людей, які планують почати бізнес по франчайзингу, зверталися до мене з питанням: "Яку франшизу вибрати?". В таких випадках я раджу в першу чергу подивитися, який бізнес найкращим чином вам підходить. Адже ви будете займатися цією концепцією не рік і не два, а тому важливо, щоб обрана справа приносила не тільки гроші, але і задоволення протягом всього періоду співпраці. Потім варто проаналізувати популярність обраного бізнесу серед клієнтів. Природно, не можна ігнорувати фінансові моменти. Можна використовувати дані, надані франчайзером, і визначити доходи на початку діяльності та прибуток, коли бізнес уже "розкрутиться". Звичайно, потрібно переконатися в надійності вищевказаної інформації. Ще один важливий момент - щоб франчайзер у своїй діяльності керувався принципами, які ви поділяєте, так ви забезпечите себе від протиріч у майбутньому. Взаємна довіра і повага допоможуть подолати труднощі, а от відсутність симпатії ще на етапі переговорів є поганою ознакою.

Міхал Вішнєвські

Міхал Вішнєвські - директор консалтингової компанії з франчайзингу PROFIT system

Яким же чином рейтинги франшиз допоможуть вам зробити вибір? Я бачив достатньо таких спроб, і всі вони не увінчалися успіхом. Один з інтернет-порталів, наприклад, влаштовує голосування, в якому може взяти участь будь-який відвідувач. Як легко здогадатися, виграє франшиза, власники якої найбільш зацікавлені в розширенні мережі й самі будуть активно голосувати за свою концепцію. Ще один критерій - приріст кількості точок за певний період. Цей момент зазвичай вводить в оману. Адже у виграші будуть бізнеси з мінімальними інвестиціями.

Набагато простіше знайти партнерів, які відкриють 10 точок стріт-фуду, ніж франчайзі для дорогого елітного ресторану. Але такий заклад буде генерувати набагато більший прибуток. Більш серйозною проблемою є те, що в рейтингах на перших місцях найчастіше виявляються франчайзери, які керуються не якістю, а кількістю. Як приклад, кілька років тому в Польщі одне фінансове видання підготувало рейтинг мереж банківської сфери, які найбільш активно розвиваються. Його переможець у наступному році опинився в списках тих, що припинили роботу найбільшої кількості відділень. Такі франчайзери особливо не дбають про підбір місця, навчання партнера, продукцію, адже якомога швидше намагаються відкрити наступну точку.

У багатьох країнах функцію перевірки франчайзерів виконують національні франчайзингові організації. Вони контролюють дотримання компаніями Європейського Кодексу Етики Франчайзингу і достовірність даних, наданих франчайзером. В Україні поки що немає неприбуткової франчайзингової організації, яка об'єктивно оцінювала б якість франчайзерів.

Саме тому я ціную компанії, що розвиваються повільно, але розумно. Які, швидше за все, не виграли жодного рейтингу. Як же знайти їх? Просто: керуючись своїм розумом. Уважно проаналізуйте інформацію, що надається франчайзером, порадьтеся з юристом щодо договору франчайзингу. Франчайзі має право отримати відповідь на питання, що його цікавлять. В іншому випадку просто варто розглядати інші пропозиції.

Компанія PROFIT system є найбільшою у Цн.-Сх. Європі зі спеціалізацією у комплексному франчайзинговому консалтингу. Офіси компанії працюють у Польщі, Україні, Чехії, Румунії та Угорщині. В портфелі PROFIT system - понад 200 успішно реалізованих консалтингових проектів в Європі. Також PROFIT system в Україні є видавцем єдиного періодичного видання тематики франчайзингу - журналу "Идеи бизнеса ФРАНЧАЙЗИНГ" та провідного порталу про франчайзинг та розвиток власної справи - FRANCHISING.UA

Опубліковано в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 5/2012

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank