- Олексій, чому почавши свою кар'єру на ринку цінних паперів, Ви змінили напрямок діяльності, як прийшли в бакалейний бізнес?
- На товарний ринок я потрапив випадково. Після кризи 1998 довелося шукати нове застосування власних сил, і ми з братом зайнялися торгівлею зерном. Починали з нуля, без грошей. Паралельно почали співпрацю з одним із заводів, виробником круп, куди постачали сировину. 1999 рік - розпал бартерних операцій: замість грошей ми отримували крупи, за переробку платили зерном. Потім крупи відправляли на експорт і продавали фасувальникам, які тільки з'являлися на ринку. Пізніше спробували торгувати фасованим крупами, так як з економічної точки зору це здалася нам цікавим.
- Як Вам вдалося на початковому етапі налагодити співпрацю з іноземними компаніями?
- В основному на спеціалізованих виставках у 2002-2004 роках, будучи в ролі експонентів, і відвідувачів. Ми їздили до Польщі, Росії, Німеччини, Франції, і знайомлячись з людьми, переймали їх досвід. Якось виходило знаходити хороші ділові та дружні контакти. Паралельно ходили по магазинах і вивчали, шукали нові продукти для нашого асортименту. У 2005 - му році у нас вже було 4 фасувальних автомати, а у наших колег з Литви - 8. З'їздивши до них, і порівнявши показники виробництва Литви (3 млн чол.) і України (45 млн чол.), я зрозумів, що нам є куди рости! Так, звичайно, рівень конкуренції незрівнянний, на їх ринку вже відбувся розподіл, а нам ще належало відстоювати своє місце під сонцем.
- Займаючись органічними продуктами, Ви ризикували. Що допомогло Вам не тільки вийти в плюс, а стати лідером в Україні?
- По своїй натурі я людина, яка захоплюється тим, чим займається, і мене важко зупинити. У 2006 році на одній з сільськогосподарських виставок ми побачили стенд, нічим не примітний на перший погляд, але щось підказало, що треба ознайомитися. Це були люди, які представляли органічний рух і займалися розвитком органічного землеробства. Я загорівся, зрозумів, що це - моя тема, з'явився шанс знову першим вийти на ринок в сегменті органіки. Тоді я вже знав, що продавати набагато складніше, ніж виробляти. Але ми пішли на ризик і зробили лінійку органічних круп. Найбільша проблема була пояснити споживачу що це. Сьогодні, напевно, тільки ледачий не знає, що таке органіка! Поступово це перетворилося з хобі у бізнес! Якщо тоді у нас були труднощі зі збутом, то сьогодні складнощі з сировиною.
- Які нововведення намічаються у Вашому сегменті?
- Придумати щось нове в бакалії дуже складно, а що до запозичених ідей від інших відомих світових компаній то, наприклад, те, що може купити англієць, американець чи азіат, не завжди по кишені або за смаком українцю. Наприклад, в Європі сьогодні користуються попитом пластівці з різними смаковими добавками, а українці це не сприймають. Як з'ясувалося, український покупець досить консервативний, аж навіть до розміру упаковки. Припустимо, в Росії прижилася упаковка 800 г, в Європі від 500 до 1000 г, а українцям подобається виключно кілограм. На 2014 рік заплановано введення декількох нових серій продуктів, в основному, в органіці. Також ми будемо працювати над поліпшенням якості упакованих продуктів у відповідності з європейськими стандартами, які впроваджені на наших підприємствах в 2013 році.
- Як Ви оцінюєте ситуацію з франшизою на бакалейному ринку?
- У нас були ідеї щодо роботи по франшизі. Але наш бізнес не підходить для франчайзингу через велику кількость бізнес процесів, контроль якості сировини та готової продукції. У регіонах є багато локальних виробників, крупи як соціальний продукт виробляють багато, і ціни можуть бути дуже низькими, а якість сумнівною. Ми занадто багато вклали в марку і процеси, щоб хтось у бігах за зайвою копійкою, нашкодив якості, поставив під удар репутацію бренду. Я не знаю жодної бакалійної компанії в світі, подібної до нашої, яка б використовувала франчайзингову модель бізнесу.
Фрагмент інтерв'ю, опублікованого в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 12/2014
читати статті

Чому варто купувати франшизу Wesoła Pani та на чому будується їх бізнес-модель?
Більше 200 громадян різних національностей, які проживають у нашій країні, ведуть свій франчайзинговий бізнес з мережею «Жабка» (Żabka).
Що таке франшиза цифровової кав’ярні та наскільки це актуально зараз?
На сайті Rozetka.ua виходитимуть історії про представників малого бізнесу.
Знизилися обороти навіть у рітейлерів, до яких стоять черги з моменту оголошення карантину
найчайтіше читане

Як заробити на станції техобслуговування автомобіля
В Україні компанія має майже сто магазинів. Ми вирішили зібрати найпопулярніші питання щодо того, як відкрити свій магазин та які інвестиції потрібні.
Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується
Наскільки легко відкрити салон краси в Польші? Міфи та реальність.
ФОП, ПП чи ТОВ?
популярне на форумі
Летнее
Лето вот вот уже близко, а купальники надо покупать заранее. Уже подготовились? Если не успели -...
Rozetka йде в доставку їжі
Не забудьте на островок взять пляжную одежду - https://mathilda.com.ua/kupalniki/plyagnaya-odegda/ В ней вы на острове...
Як відкрити магазин біжутерії. Бізнес-план
Ми пропонуємо приватні, комерційні та особисті кредити з дуже низькими річними процентними...
Еко-шик: комплексний еко-франчайзинг
Торгова марка “Еко-шик”: магазини органічних продуктів, кафе з ексклюзивними рецептами від...
DeSheli - осторожно, мошенники!
У этих ребят постоянно меняются телефоны и они представляются разными "салонами". Я живу в Киеве....
DeSheli - осторожно, мошенники!
09.07.2015, салон по адресу М. Расковой, 2а. Консультант Елена встретила любезно, провела первый...
DeSheli - осторожно, мошенники!
Не слушайте откровенно негативные отзывы! Это все недоброжелатели. Убедилась на собственном...
Эко-лавка ищет партнеров
Добрый день, Тамара! Всю информацию о данной франшизе Вы можете увидеть на нашем портале в...