Стагнація чи нові можливості?

П'ятниця
11.12.2009
Як почуває себе бізнес цього року та що робити під час кризи?
 

2009 рік у пам’яті багатьох людей відіб’ється відчуттям кризової ситуації та майже постійних передвиборчих перегонів. Однак при цьому криза – своєрідний природній відбір: залишаються тільки найкращі та за обставин, що склалися, вони стають ще сильнішими. Це певне випробування: бізнесів - на успішність і перспективність, підприємців – на витривалість, винахідливість – яке, змушуючи виживати, стимулює до розвитку.

Втративши роботу, багато менеджерів середньої ланки опинилися у ситуації пошуку іншої. А оскільки із роботою зараз важко, маючи певні збереження, багато з них прийшли до ідеї створення власного бізнесу. Неважливо, чи це торгова точка на ринку, чи репетиторство, чи робота таксистом. Саме вони і становлять масу нових "післякризових" підприємців.

"Антикризові" ідеї

Щоб подолати конкуренцію, підприємці знаходили нові або "забуті старі" актуальні наразі ніші. А оскільки люди наші вигадливі, то без роботи не залишились. Спеціалісти виділяють у малому бізнесі три таких основних напрями, що розвивалися цього року найактивніше: прокат, ремонт та комісіонка.

Найперше – це ремонтний бізнес. Зараз, економлячи, люди частіше не купують нову, а ремонтують стару побутову техніку, одяг, автомобілі тощо. Тому підприємливі особи відкривали пункти з надання таких послуг. Крім того, активно працюють і відвідуються споживачами різноманітні стоки, секонд-хенди, крамниці "Все по…", точки продажів уживаної чи уціненої побутової техніки. З настанням кризи популярність на такого роду товари і, відповідно, бізнес особливо зростає. Відродилися і комісійні магазини, щоправда зараз вони спеціалізуються на вужчих сегментах: мобільні телефони, комп’ютери, інша техніка тощо.

До того ж активного розвитку цього року набрав франчайзинг. Багато підприємців вибрали можливість працювати під крилом успішної компанії та отримувати її підтримку і користуватися відомістю торговельної марки. Саме через це загальною тенденцією франчайзингу цього року стала популярність недорогих концепцій, бізнес яких відноситься саме до сфери малого підприємництва.

Активно підприємці зараз відкривають різноманітні точки стріт-фуду, як по франчайзингу, так і власними силами. Це саме той вид продукції, який затребуваний за будь-яких часів

Ні більше, ні менше

Загалом статистика показує, що кількість малих підприємств у 2009 році особливо ані збільшилась ані зменшилась. Звичайно, що разом із названими тенденціями розпочинання свого бізнесу звільненими з роботи працівниками, досить великій кількості компаній, що працювали до кризи, довелося призупинити свою діяльність. Багато з невеликих підприємств просто не змогли втриматися на плаву: зменшення або зникнення попиту на пропоновані товари та послуги, проблеми з кредитуванням, коливання курсу долару тощо. Також є частка компаній, що і не вели активну діяльність, але через складність та бюрократичність системи ліквідації підприємства раніше не припиняли діяльність. Наступна яскрава тенденція, що зараз спостерігається: переїзд малого бізнесу з великих міст до периферії. Так, наприклад, у 2006 році 20% малих підприємств працювало у Києві. Але зараз регіональні міста приваблюють підприємців ненасиченістю ринку, менш жорсткою конкуренцією та кращими умовами оренди.

Потреби залишились – з’явились нові можливості

Компанії по-різному відреагували на кризову ситуацію. Деякі обрали стратегію перечікування та зараз перебувають у стані стагнації, при цьому іноді згортаючи перспективні програми заради скорочення видатків і таким чином втрачаючи безліч нових бізнес-можливостей.

Спеціалісти відзначають, що за умов кризи протипоказана пасивність, необхідно діяти на випередження, навіть якщо це здається ризикованим, звичайно, у допустимих межах. Також необхідно використовувати будь-яку легальну можливість збільшення доходів, коригувати свої бізнес-моделі з огляду на ситуацію, що склалася. Поширеною помилкою підприємців зараз є стратегія скорочення штату працівників заради зменшення витрат, що знижує лояльність працівників до роботодавця, а в цей час як ніколи раніше, компанії потрібна віддача робітників.

Крім того, експерти стверджують, що зараз багато підприємців зосередилося на скороченні витрат своїх компаній і у певній мірі забули про клієнтів, що також спричинило спад продажів. В умовах економічної кризи як ніколи можна досягти рівня споживчої лояльності, який у благополучні роки був практично нереальним. У ситуації, що зараз склалася, нових можливостей виникає не менше, ніж проблем. Однак увага тих, хто замикається на своїх внутрішніх справах і не стежить за подіями на ринку, зосереджується на проблемах, а можливостей вони просто не бачать. Потреби клієнтів існують так само, як і раніше, тільки грошей вони можуть зараз витрачати менше, тому поле для роботи дуже широке, головне – визначитися з напрямком дій: що саме потрібно людині зараз, до чого вона готова, а що потрібно стимулювати.


найчайтіше читане

Відкриття турагенції. Бізнес-план /23.11.2011

Зібрати речі і виїхати подалі від повсякденних проблем - мрія практично кожної людини. Багато хто прагне хоча б раз на рік її здійснити. Охочих заробити на цій людській пристрасті також знаходиться чимало. Ви опинилися серед них? Прекрасно! Для того, щоб ваш бізнес був прибутковим, важливо чітко для себе з’ясувати деякі нюанси цієї сфери.

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується

Основи спілкування продавця з клієнтом /22.02.2010

Сучасний продавець має ламати шаблони і постійно дивувати покупця. Тільки тоді він зможе підвищити ефективність своєї діяльності і зав’язувати цікаві контакти

Як відкрити кролячу ферму. Бізнес-план. /25.07.2014

Від хобі до бізнесу, або плоди кролівництва

Викладка товару /09.02.2010

Належним чином організована викладка товарів в магазині розширить можливості гарних продажів

популярне на форумі

What area unit the characteristics of a decent paragraph?

A paragraph may be a assortment of sentences that all relate to 1 main plan or topic. Effective paragraphs have four main characteristics: a subject sentence, unity, coherence,...

1 коментар
остання 10.01.2019
Як знайти бізнес-ідею для себе

Текст ні про що! Якби ціллю автора було не налити води (потрібної кількості символів), то було б...

1 коментар
остання 06.12.2018
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

Имя кредитора: г-н Пол Уильям. Lender E-mail: paul_william_loanhouse@hotmail.com Мы предлагаем частные, коммерческие...

1 коментар
остання 02.04.2018
METRO: франчайзинг в Україні

Ребята! кто-то получил разъяснения или инфу по metro

5 коментар
остання 19.01.2017
METRO: франчайзинг в Україні

Хочу відкрити магазин! Підскажіть деталі по франшизі ramanyatsiuk@gmail.com Дякую

5 коментар
остання 08.12.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

Обратились в клинику 22 сентября. За день до этого мой кот вдруг стал каким-то слабым, припадал на...

27 коментар
остання 26.09.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

20.05.2016 ветеринар клиники Алден-вет Татьяна Федоровна Ковченко назначила моему коту уколы. После...

27 коментар
остання 25.05.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

Алден-Вет, клиника на Виноградаре у вас оставляет желать лучшего. Приехали по старой памяти в...

27 коментар
остання 04.02.2016