Електронні сигарети шкодять бізнесу

Четвер
19.07.2012
Падіння попиту на електронні сигарети зачепило стабільність франчайзерів "Е-сигаретка" і "TabakaNet"
 

У 2011 році український ринок електронних сигарет ріс із неймовірною швидкістю. Тренд здорового способу життя викликав інтерес курців до електронних альтернатив. Але, з початком 2012 року, ситуація різко змінилася в протилежну сторону. Попит на продукцію почав знижуватися. За цей рік на ринку відбулися деякі зміни: зросла кількість компаній, що спеціалізуються на виготовленні електронних сигарет, активно почали рости покупки продукції в інтернет-магазинах, відповідно, поступово "бум" зацікавленості покупців затих. Всі перераховані вище фактори призвели до зниження рентабельності бізнесу і до роздумів потенційних партнерів про перспективність відкриття точок по франчайзингу. Нагадаємо, що в Україні існують дві компанії, які надають можливість франчайзі відкрити власний бізнес - це компанії "Е-сигаретка" і "TabakaNet".

Торгівля електронними сигаретами має свою специфіку. По-перше, електронні сигарети сприймають поки що як предмет розкоші, дивину, подарунок, а не як повноцінний спосіб для відмови від куріння. По-друге, електронні сигарети - це пристрої, що постійно вдосконалюються, що обумовлює певний темп морального старіння продукту. Також даний ринок має характер сезонності - найкраще товари продаються в період свят.

Керівник проекту компанії "Е-сигаретка" Владислав Кметь ще раніше зазначав про можливу ситуацію в галузі продажу електронними сигаретами: "Протягом року на ринку відбулися зміни, і у нас в цьому напрямку з'явилися конкуренти, які також застосували модель розвитку по франчайзингу. Крім того, сьогодні активно розвиваються онлайн-продажі. Цей сервіс не передбачає будь-яких гарантій, а тому ціни на товар значно нижчі". На даний момент під торговою маркою "Е-сигаретка" працюють 60 точок продажів, 45 з них - франчайзингові. Компанія представлена ​​на українському ринку з 2010 року і є лідером з продажу електронних сигарет.