03.01.2015

Як створити ефективну презентацію?

Нагадаємо про те, чого варто дотримуватися, створюючи якісну та ефективну презентацію в PowerPoint

Існує два основних види презентацій: які відправляються потенційним клієнтам для перегляду або ж читаються спікером для аудиторії у залі чи кімнаті переговорів. Мова піде про другий варіант. Тут ключовою фігурою є спікер, а презентація - це фон або візуалізація промови спікера. Спікер отримує можливість «атакувати» сприйняття аудиторії по візуальному каналу. Така можливість несе деякі загрози: неправильне використання псує враження від презентації і найголовніше - продукту. Подивимося на найпоширеніші помилки:

Створення презентації Фото з мережі інтернет

  • довгі тексти - велика кількість тексту, набраного дрібним шрифтом, який спікер, як правило, читає аудиторії
  • некоректно підібрані кольори фону, креслення та розмір шрифту - аудиторія не може розібрати написані тексти, відволікається від промови спікера або взагалі не сприймає інформацію
  • інформаційна перевантаженість - поява кількох не пов'язаних між собою інформаційних одиниць: текстів, графіків, малюнків

Розглянувши презентації кращих спікерів, таких як Стів Джобс, Гай Кавасакі та інших, можна виділити спільні риси гарної презентації:

  • мінімалізм - тільки необхідні іллюстарціі, підписи
  • стильність - існування загального, закінченого стилю
  • лаконічність - одна ідея на одному слайді

Як втілити ці риси у власній презетації?

1. Підготовка до презентації.

Готуватися потрібно заздалегідь: скласти план, зробити очерки, спробувати прочитати свої слайди, відійшовши від монітору кроків на 10, провести репетицію перед дзеркалом або друзями. Також важливо бути готовими технічно: мати у своєму арсеналі нетбук, проектор і презентер (або хоча б безпровідну мишу + лазерну указку).

2. Вибір стилю.

Одна ідея - один слайд

Найперше, що кидається в очі - це мінімалізм. Нічого зайвого. Не варто намагатися вмістити в один слайд якомога більше слів та ідей. Це правило стосується всього. Наприклад, на сторінку потрібно вміщувати тільки одне, варте уваги, число, яке повинно здивувати слухача, привернути увагу, запам'ятатися надовго. Текст, інформація повинні бути локанічнимі, цікавими, послідовними. Обов'язково відокремити текст від графіки. А підсумковий слайд - це головне повідомлення для слухачів.

 Вибір шрифту

Головна мета тексту - донести до аудиторії суть повідомлення, тому шрифт повинен допомогти в цьому. Цікаві шрифти привертають увагу і залишаються надовго в пам'яті. Але іноді люди використовують шрифти, практично не замислюючись, чи підходять вони до даної тематики чи ні, і їх текст дає зовсім не той ефект, що передбачалося. Є 3 види шрифтів - рубаний (Arial, Tahoma, Verdana), моноширинний (Courier) і із зарубками (Times New Roman). Краще не використовувати шрифт, менший, ніж 30 точок. Є дві причини, з яких люди використовують маленький шрифт: перша - вони не знають матеріал досить добре; друга - вони думають, що велика кількість тексту виглядає переконливіше. Ідеально підійде 30-ий кегль шрифту.

Далі колір

Важливо правильно підібрати колір фону слайдів і тексту. Все має гармоніювати. Бажано на одному слайді використовувати не більше трьох кольорів: для фону, заголовку, тексту (не враховуючи картинок і фотографій). Варто обережно поставитися до використання світлих кольорів на білому фоні і зеленого кольору. Важливо пам'ятати: те, що може чудово виглядати на моніторі, може погано виглядати на проекторі. Якщо ж смак і бачення поєднання колірної гами відсутні, то з чорно-білим - ніколи не прогадаеш.

 Про інфографіку

У презентаціях звичайно ж присутня графіка і інфографіка. Інфографіка повинна інформувати і дивувати. Без перевантаженості, водянистих цифр і неправильних даних. Необхідно залишати простір, використовувати мінімум тексту, а ключові слова виділяти. Форма має відповідати змісту. З першого погляду повинно бути ясно, про що інфографіка. Адже, вона, перш за все, допомагає бізнесу продавати, і робить незрозуміле зрозумілим, складне простим, нудне цікавим. Це грамотно структурована інформація.

А наостанок кілька порад від Гая Кавасакі. Він пропагує правило Power Point 10/20/30 - презентація PowerPoint повинна складатися із десяти слайдів, тривати не більше 20 хвилин, і містити шрифти не менш аніж тридцятий кегль. Важливо пам'ятати, що презентувати результати своєї праці - є одним з найважливіших завданнь менеджера!

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank