27.11.2009

Як розвинути крила?

Підприємці, що обдумують розвиток своєї компанії за принципом франчайзингу, повинні вміти добре рахувати. Бо там, де є переваги, одночасно існують і недоліки.

Багато підприємців, концепція бізнесу яких успішно працює і в яких вже є кілька власних представництв, часто не мають грошей на наступні. Тоді постає запитання: взяти для розвиток кредит у банку, поділитися власністю з фінансовим інвестором, увійти на біржу, чи може розвиватися за допомогою франчайзингу, який приносить гроші франчайзі? Якщо компанія зупиняються на останньому варіанті, то повинна точно знати його переваги і вади.

Більші продажі

Спочатку переваги. Франчайзинг допомогає франчайзеру розвивати товаропровідні канали, а це зміцнює його позиції на локальному ринку, без необхідності вкладення більших інвестицій. Означає це також збільшення масштабу використання назви компанії і комерційних позначень. Завдяки цьому в плани розвитку фірми можна закласти більший продаж товарів чи послуг.

Оплати в процесі

Крім того не менш важливою є можливість отримання від франчайзі додаткового джерела доходів у формі постійних і періодичних франчайзингових оплат.

Зацікавленість в успішності

Оскільки франчайзі є власниками своїх підприємств, в які інвестують гроші, вони більш зацікавлені в успішності бізнесу, ніж наймані працівники.

Дешевший маркетинг

Меншими стають витрати франчайзера на рекламні кампанії, оскільки учасники франчайзингової системи зазвичай зобов'язані сплачувати певну суму до спільного маркетингового фонду.

Бунт на борту

Але не все так. Там де є переваги, є і недоліки. Франчайзі, що досягли успіху в рамках франчайзингової системи, можуть захотіти незалежності. Одного дня франчайзі може стати конкурентом франчайзера, при цьому знаючи досконало ринок, а також його сильні і слабкі сторони. Саме тому франчайзинговий договір повинен містити пункти, що забороняють в майбутньому франчайзі вести конкуренційну діяльність по відношенню до франчайзера та інших учасників системи. Потрібно однак бути свідомим, що ця клаузула відсуває тільки під час можливість підняття через franczyzobiorcę конкурентної діяльності, бо адже визначений йому період karencji мусить колись минути.

Сталість чи відсотки?

Якщо у розвинених країнах франчайзери можуть лише припускати можливість приховання франчайзі певної частини прибутків у разі встановлення суми роялті у відсотках від обсягу продажів, то в нашій країні в цьому можна не сумніватися. Тому краще встановлювати сталу оплату, щоб не хвилюватися про недобросовісність та певні збитки.

"Аби-як" - то не якість

Не можна також забувати про необхідність вимагати від франчайзі дотримання якості обслуговування. Бо для споживачів вся мережа - єдина цілісність, тому дії кожного окремого франчайзі впливають на репутацію системи в цілому. Трапляються такі франчайзі, які не хочуть або не можуть гідно дотримуватись стандартів франчайзера, і таким чином обумовлюють враженя про всю мережу. Тут можна порадити єдине: франчайзі потрібно вибирати дуже ретельно, проводити їх підготовку та не боятися розірвати договір за умов повторюваних недоліків.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank