Сезонність - не перешкода для успіху

П'ятниця
28.08.2009
Альона Боргуленко - заступник директора з маркетингу компанії "Соната-Тревел" - поділилася секретами успішного бізнесу у туристичному сегменті
 

Чи впливає сезонність на туристичний бізнес і чи є він успішним цілий рік?
Це бізнес з яскравовираженими піками в літній період, дитячі канікули три рази на рік, новорічні і травневі свята. Ясна річ, що бізнес залежить від них – від цього нікуди не подітися. Залежно від напрямку теж присутня деяка сезонність - є відпочинок на морі, є лижний відпочинок. Є таке поняття як погодні умови: у атлантичних країнах - сезон дощів, є дуже жаркі країни влітку. Наприклад, Ізраїль - це більшою мірою екскурсійний відпочинок, а ходити під пекучим сонцем дивитися пам'ятки менш цікаво.

Що стосується нашої компанії, то ми знайшли для себе компенсаторні чинники - декілька проектів, що дозволяють в різний період часу згладжувати цю сезонність. Є туристичний продукт – у нього одна сезонність - по кожному напрямку може бути різною: падає по одній країні, по іншій піднімається. Проект, що займається студентами, які влітку виїжджають на роботу в США, – це абсолютно інший сезон. Є проекти, у яких третя сезонність. Наявність в портфелі різних проектів з різною сезонністю дозволяє тримати успішність на високому рівні.