Франшиза взуттєвого магазину

Вівторок
09.02.2021
Що найголовніше для успіху взуттєвої франшизи та в чому її переваги?
 

30-річного київського підприємця Артура Перезолова — співвласника компанії Luсa Maison — можна назвати ветераном українського ритейлу: починав продавцем в «Космополіт», 12 років працював бренд менеджером та директором по розвитку Eduard Dresler, Roy Robson, Eterna, Loriblu.

Зараз Артур розвиває молодий і яскравий бренд Luсa Maison, разом з партнером запустив фабрику — Київську взуттєву мануфактуру — і оголосив про старт франчайзингової програми.

Відзначимо, що власним високотехнологічним виробництвом може похвалитися мало хто з представлених в Україні брендів.

Виробництво взуття — новий етап розвитку для Luсa Maison, адже до останнього часу бренд з Україною пов'язувала лише «прописка» магазинів: дизайн яскравого взуття розробляли європейські дизайнери, продукція відшиваються на італійських і турецьких фабриках.

Також, бренд почав активно залучати українських дизайнерів для створення колаборацій. За цей фронт робіт відповідає соінвестор компанії Катерина Любчик, яка багато років пропрацювала журналістом на Паризькій і Міланській тижнях мод, а також є інсайдером українського тижня моди.

Які чинники привели вас до запуску взуттєвої фабрики?

В Україні перманентно змінюється влада і відбуваються валютні коливання. Ми хотіли диверсифікувати ризики і запустити власне виробництво. Знайшли місце в Києві, побудували з нуля фабрику, закупили верстати останнього покоління.

Потужності Київської взуттєвої мануфактури дозволяють виробляти до 1200 пар в день — готуйтеся, ми забезпечимо взуттям всю Україну. Паралельно познайомився з Franchise Group і переконався, що один з моментів контролю за франшизою — поставки сировини. У цьому плані власна фабрика забезпечує повний контроль.

Імпортозаміщення — це страховка затримок з поставками. Це нас ставить у більш вигідне становище порівняно з конкурентами, яким партії взуття приходять із затримкою в 2-3 місяці. І звичайно, ж ми контролюємо якість: в Німеччині фабрика вважається успішною, якщо працює з 0,7% браку. А у нас з цього сезону повернення по браку — всього 0,2%.

А як би ви охарактеризували український ринок взуття?

При наявності сильного лідера — Інтертопу, ринку ще є куди рости. Це я бачу хоча б по тому, що продавці в магазинах банально не ведуть облік в 1С. У нас прогноз валового прибутку можна бачити в онлайн-режимі.

Що треба зробити, щоб взуттєвий магазин був успішним?

Німецькі партнери вчили завжди надавати підтримку в розвитку магазинах, які закуповують товар. У Німеччині немає особливо ресурсів, але вони №1 в світі по експорту завдяки неухильному дотриманню цього принципу. І друга складова успіху: продавати якісний товар. Наприклад, у нас тільки телячі устілки, а не недовговічні свинячі, якими комплектують взуття українські бренди.

Ви знали, що взуття потрібно в 4 рази менше площі магазину ніж одягу? Німці сформулювали такий секрет успішної торгівлі: де зупинилися очі людини — там і була покупку. Не треба вкладати мільйони в магазин, але не економте на світлі та регулярно змінюйте вітрину. Ну і безперечно повинен бути першокласний сервіс і продавці, які з теплотою ставляться до покупців.

Гарна коробка?

Не завжди це важливо. Зараз відбувається зміна портрета покупця. Якщо людям 45 і старше цікаві статусні атрибути, то для нового покоління на першому місці — емоція. Вони беруть те, що виглядає прикольно та екологічно.

Чому ви обрали взуття, а не одяг?

Взуття більш рентабельне і оборотніше. Люди на ній не економлять. Підхід до взуття як до шин: якщо у тебе скол — ти можеш їздити і не фарбувати. А якщо у тебе проколота шина, то ніхто не поїде. Після багаторічної роботи з провідними світовими брендами, я розумів, що настав час створювати свій власний бренд і потім відразу його масштабувати.

Як ви пережили карантин?

Ми повністю оновлюємо інтернет-магазин. Але потрібно розвивати і онлайн та офлайн мережу. Взуття — це більш специфічний продукт і її складніше купити онлайн. Навіть в знайомої парі взуття може трохи змінитися колодка. Наприклад, якщо ми говоримо про доставку продуктів, то замовивши продукти, ти не будеш чіплятися до розміру мандарин. Але якщо трохи тисне взуття — його неможливо носити.

Зараз ми розраховуємо воронку продажів — скільки підписників нам треба, щоб вийти на запланований рівень продажів, плануємо рекламні компанії з провідними глянцевими журналами.

У перспективі ми готові брати до себе на сайт продукцію та інших українських магазинів і давати їм офлайновую майданчик — так відсоток повернення буде набагато менше.

Чому ви вибрали франчайзингову модель розвитку?

Для мене франчайзинг — це зрозуміла і дисциплінована модель поведінки партнера в бізнесі, де є межі і правила, за якими можна грати. Франшиза дає компанії потужну хвилю розвитку і я дуже хочу побудувати велику франчайзингову мережу, але якщо це відразу не вийде, будемо пробувати інші методи масштабування.

Яких помилок зможе уникнути ваш партнер?

Перші три магазини в Києві дали хороший досвід, за який ми заплатили і за який вже не треба платити нашим партнерам. В першу чергу ми зменшили собівартість інвестицій на квадратний метр.

Простий приклад: в перших магазинах плитка була по 40-50 євро, то зараз ми розуміємо, що стільки коштів вкладати не треба. Краще на велику суму закупити товар для оборотності і складського завантаження.

Чому франчайзі повинен обрати вашу франшизу?

У нас досить складний бізнес і людина повинна любити взуття, а не тільки рахувати бізнес-модель. Ми будемо ретельно обирати партнерів. Наш ідеальний франчайзі повинен любити гроші і творчість. Це взуттєвий Чичваркін, який і випити не дурень, і продає випивки на мільйони, а ще може цілодобово про це говорити.

Що найголовніше для успіху взуттєвої франшизи?

Локація, локація і ще раз локація. Ми шукаємо партнерів у всіх містах України. Переважно торгові центри, але можуть бути і окремі будинки з хорошим трафіком.

Чим готові допомогти франчайзі?

Всім: від пошуку локації і вибору дизайн-проєкту до аналітики, тренінгів і вибудовування відносин з орендодавцем. Наша найкрутіша умова: в перші два роки — повернення товару в рахунок 20% поставок. Нам легше відкрити на всю Україну 4 взуттєвих аутлета при сітці в 40 магазинів і дати бій всім несистемним гравцям.


найчайтіше читане

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується

Маркетинг та дослідження ринку /18.02.2010

В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності

Види франчайзингу /19.11.2009

Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію

Як відкрити кролячу ферму. Бізнес-план. /25.07.2014

Від хобі до бізнесу, або плоди кролівництва

Як відкрити АЗС. Бізнес-план /28.11.2011

Джоббінг чи власна автомобільна заправка?