30-річного київського підприємця Артура Перезолова — співвласника компанії Luсa Maison — можна назвати ветераном українського ритейлу: починав продавцем в «Космополіт», 12 років працював бренд менеджером та директором по розвитку Eduard Dresler, Roy Robson, Eterna, Loriblu.
Зараз Артур розвиває молодий і яскравий бренд Luсa Maison, разом з партнером запустив фабрику — Київську взуттєву мануфактуру — і оголосив про старт франчайзингової програми.
Відзначимо, що власним високотехнологічним виробництвом може похвалитися мало хто з представлених в Україні брендів.
Виробництво взуття — новий етап розвитку для Luсa Maison, адже до останнього часу бренд з Україною пов'язувала лише «прописка» магазинів: дизайн яскравого взуття розробляли європейські дизайнери, продукція відшиваються на італійських і турецьких фабриках.
Також, бренд почав активно залучати українських дизайнерів для створення колаборацій. За цей фронт робіт відповідає соінвестор компанії Катерина Любчик, яка багато років пропрацювала журналістом на Паризькій і Міланській тижнях мод, а також є інсайдером українського тижня моди.
Які чинники привели вас до запуску взуттєвої фабрики?
В Україні перманентно змінюється влада і відбуваються валютні коливання. Ми хотіли диверсифікувати ризики і запустити власне виробництво. Знайшли місце в Києві, побудували з нуля фабрику, закупили верстати останнього покоління.
Потужності Київської взуттєвої мануфактури дозволяють виробляти до 1200 пар в день — готуйтеся, ми забезпечимо взуттям всю Україну. Паралельно познайомився з Franchise Group і переконався, що один з моментів контролю за франшизою — поставки сировини. У цьому плані власна фабрика забезпечує повний контроль.
Імпортозаміщення — це страховка затримок з поставками. Це нас ставить у більш вигідне становище порівняно з конкурентами, яким партії взуття приходять із затримкою в 2-3 місяці. І звичайно, ж ми контролюємо якість: в Німеччині фабрика вважається успішною, якщо працює з 0,7% браку. А у нас з цього сезону повернення по браку — всього 0,2%.
А як би ви охарактеризували український ринок взуття?
При наявності сильного лідера — Інтертопу, ринку ще є куди рости. Це я бачу хоча б по тому, що продавці в магазинах банально не ведуть облік в 1С. У нас прогноз валового прибутку можна бачити в онлайн-режимі.
Що треба зробити, щоб взуттєвий магазин був успішним?
Німецькі партнери вчили завжди надавати підтримку в розвитку магазинах, які закуповують товар. У Німеччині немає особливо ресурсів, але вони №1 в світі по експорту завдяки неухильному дотриманню цього принципу. І друга складова успіху: продавати якісний товар. Наприклад, у нас тільки телячі устілки, а не недовговічні свинячі, якими комплектують взуття українські бренди.
Ви знали, що взуття потрібно в 4 рази менше площі магазину ніж одягу? Німці сформулювали такий секрет успішної торгівлі: де зупинилися очі людини — там і була покупку. Не треба вкладати мільйони в магазин, але не економте на світлі та регулярно змінюйте вітрину. Ну і безперечно повинен бути першокласний сервіс і продавці, які з теплотою ставляться до покупців.
Гарна коробка?
Не завжди це важливо. Зараз відбувається зміна портрета покупця. Якщо людям 45 і старше цікаві статусні атрибути, то для нового покоління на першому місці — емоція. Вони беруть те, що виглядає прикольно та екологічно.
Чому ви обрали взуття, а не одяг?
Взуття більш рентабельне і оборотніше. Люди на ній не економлять. Підхід до взуття як до шин: якщо у тебе скол — ти можеш їздити і не фарбувати. А якщо у тебе проколота шина, то ніхто не поїде. Після багаторічної роботи з провідними світовими брендами, я розумів, що настав час створювати свій власний бренд і потім відразу його масштабувати.
Як ви пережили карантин?
Ми повністю оновлюємо інтернет-магазин. Але потрібно розвивати і онлайн та офлайн мережу. Взуття — це більш специфічний продукт і її складніше купити онлайн. Навіть в знайомої парі взуття може трохи змінитися колодка. Наприклад, якщо ми говоримо про доставку продуктів, то замовивши продукти, ти не будеш чіплятися до розміру мандарин. Але якщо трохи тисне взуття — його неможливо носити.
Зараз ми розраховуємо воронку продажів — скільки підписників нам треба, щоб вийти на запланований рівень продажів, плануємо рекламні компанії з провідними глянцевими журналами.
У перспективі ми готові брати до себе на сайт продукцію та інших українських магазинів і давати їм офлайновую майданчик — так відсоток повернення буде набагато менше.
Чому ви вибрали франчайзингову модель розвитку?
Для мене франчайзинг — це зрозуміла і дисциплінована модель поведінки партнера в бізнесі, де є межі і правила, за якими можна грати. Франшиза дає компанії потужну хвилю розвитку і я дуже хочу побудувати велику франчайзингову мережу, але якщо це відразу не вийде, будемо пробувати інші методи масштабування.
Яких помилок зможе уникнути ваш партнер?
Перші три магазини в Києві дали хороший досвід, за який ми заплатили і за який вже не треба платити нашим партнерам. В першу чергу ми зменшили собівартість інвестицій на квадратний метр.
Простий приклад: в перших магазинах плитка була по 40-50 євро, то зараз ми розуміємо, що стільки коштів вкладати не треба. Краще на велику суму закупити товар для оборотності і складського завантаження.
Чому франчайзі повинен обрати вашу франшизу?
У нас досить складний бізнес і людина повинна любити взуття, а не тільки рахувати бізнес-модель. Ми будемо ретельно обирати партнерів. Наш ідеальний франчайзі повинен любити гроші і творчість. Це взуттєвий Чичваркін, який і випити не дурень, і продає випивки на мільйони, а ще може цілодобово про це говорити.
Що найголовніше для успіху взуттєвої франшизи?
Локація, локація і ще раз локація. Ми шукаємо партнерів у всіх містах України. Переважно торгові центри, але можуть бути і окремі будинки з хорошим трафіком.
Чим готові допомогти франчайзі?
Всім: від пошуку локації і вибору дизайн-проєкту до аналітики, тренінгів і вибудовування відносин з орендодавцем. Наша найкрутіша умова: в перші два роки — повернення товару в рахунок 20% поставок. Нам легше відкрити на всю Україну 4 взуттєвих аутлета при сітці в 40 магазинів і дати бій всім несистемним гравцям.
читати статті

Український франчайзер виробляє 5 основних та 10 під-колекцій стильного одягу на рік та розвиває мережу по франчайзингу
Віталій Мякінін розповідає про зміни та перспективи даного сегменту
Польська група Esotiq & Henderson відкрила в Україні 18 франчайзингових магазинів під брендами Esotiq та Femestage. Більшу частину - за останній рік.
Дітей можна одягнути стильно вдвічі дешевше, - переконaний український франчайзер ПАРА SOLO.
Компанія відкрила перший франчайзинговий магазин
найчайтіше читане

Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію
Як заробити на станції техобслуговування автомобіля
Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується
Тест на підприємництво
Щоб визначити стратегію діяльності компанії на ринку, Вам обов’язково необхідно проаналізувати Ваших конкурентів
популярне на форумі
Де можна купити якісне взуття недорого?
Зверніть увагу на магазин брендового одягу тавзуття ОднаТака - https://www.odnataka.com.ua/ Там є вишукані...
Де можна купити якісне взуття недорого?
Привіт, я постійно купую взуття для своєї родини на https://koalabi.com.ua/. Є вибір на всі сезони, якість...
В'язані речі це стильно
В'язані речі - це унікум в світі моди. Незважаючи на те, що носити такі речі почали дуже давно,...
Де можна купити якісне взуття недорого?
Рекомендую www.butyjana.com.ua
Як відкрити магазин одягу
Стаття написана для ідеальних умов. Але з падінням купівельної спроможності покупців не все так...
Где качественная одежда на 50% дешевле?
Однозначно интернет-магазины. Даже в наших отечественных можно купить дешевле, чем тот же брнед,...
Где качественная одежда на 50% дешевле?
на алиаэкспресс
На очереди Stradivarius, Bershka и Pull & Bear
хочу відкрити магазин торгових марок Stradivarius,Bershka,Zara на умовах співпраці по франшизі в Україні...