Понеділок
15.04.2013
"Останнім часом все більше підприємств оптової торгівлі повертається до роздрібу”, - стверджує Микола Собецький, юрист "Захист рослин 2000"
 

Як можете охарактеризувати динаміку розвитку ринку агромагазинів протягом останніх кількох років?
Ринок стабільно зростає і навіть кризові явища жодним чином на нього не впливають. Навпаки, останнім часом кількість агромагазинів лише примножується, що пояснюється все більшою актуальністю та розвитком аграрного виробництва. Існує здорова конкуренція, яка й свідчить про підйомну динаміку ринку. Спади і піднесення торгівлі залежать лише від сезонності, і це явище є передбачуваним процесом, оскільки час високих показників продажів припадає на період з кінця зими до середини літа. Адже тоді відбуваються активні посадки, і люди масово закуповують препарати, насіння, розсаду та різноманітні супутні товари, які допомагають стимулювати ріст рослин та регулювати його стабільність. Існує також певна сезонність продажів восени: на групу препаратів-протруювачів. Але загалом агромагазин цілком виправдовує прораховані показники рентабельності та прибутковості.

В кого на сьогодні більше перспектив на цьому ринку: у великих монобрендових мереж чи в окремих магазинів, які досить непогано акліматизувалися в регіонах?

Якщо говорити про торгівлю загалом, то сьогодні мережі активно витісняють окремі самостійні магазини. Бізнес повертається до якості товарів та обслуговування, високих стандартів сервісу, що обумовлено постійним навчанням та підвищенням кваліфікаційного рівня персоналу, і, в свою чергу, є беззаперечним аргументом для покупця. Ті ж самі тенденції прослідковуються і в сегменті агромагазинів: існуючі мережі стають все крупнішими та нарощують темпи розвитку, витісняючи таким чином окремі індивідуальні торговельні точки. Звісно, останні мають право на життя в локалізованих мікрорайонах міст, районних центрах та селах. Крім того сільська місцевість ще психологічно не налаштована на мережеві магазини,бо міркує стереотипами: якщо це брендовий магазин, то обов’язково дорогий та недоступний. Однак і це бачення поступово зникає. Споживачеві імпонує якісний сервіс та обслуговування, а це - професійний підхід як до підбору персоналу, так і до постійного вдосконалення професійних навичок та продуктивна робота з виробниками-постачальниками, що є запорукою високих стандартів провадження торгових процесів в Україні. Я впевнений: майбутнє - за великими мережами.

Товари вітчизняного чи іноземного виробника превалюють на ринку?

Звісно існують іноземні компанії-виробники, які завжди виділяються з-поміж інших високими якісними показниками продукції. Це, в свою чергу, прямо впливає на вартість такої продукції. Мова йде про насінневий матеріал, препарати від хворіб та стимулятори росту рослин. Але на сьогоднішній день і продукція вітчизняного виробника має досить високі стандарти якості. Вона є конкурентною до іноземного виробника, що обумовлено ціновою політикою .

Чи впливає сезонність на переваги відкриття агромагазину в ту чи іншу пору року?

Звісно, магазин краще відкривати завчасно, ще до початку сезону. Адже на цей період припадає основна частина річного прибутку. Якщо ж підприємець відкриває магазин впродовж сезону, то втрачається значна частина планованого доходу.

Все більше оптовиків зараз повертаються до роздрібної торгівлі. Чим це спричинено?

Бізнесмени розуміють, що мережа - це надійний тил. Прибутки з роздрібу - більш стабільні, ніж прибутки від співпраці з окремими фермерськими господарствами. Адже купівельна спроможність фермерів напряму залежить від багатьох факторів: погодних ризиків, нестабільного фінансового ринку, сфери банківських послуг, системи державних пільг та податків. Тенденції постійно змінюються, оскільки держава начебто намагається допомогти фермерам пільговими ставками та умовами кредитування, та в той же час формує несприятливий податковий клімат.