Малі не здаються

Четвер
23.07.2009
Вони зовсім недавно почали власну справу й були героями спецпроекту Контрактів "10 ідей для свого бізнесу"
 

Вони зовсім недавно почали власну справу й були героями спецпроекту Контрактів «10 ідей для свого бізнесу», опублікованого у вересні минулого року. Сьогодні вони розповідають, як їхні компанії переживають рік, що для всієї планети виявився кризовим.


Олег СОКОЛЯНСЬКИЙ
директор першої в Україні мобільної кав’ярні «Кава Nova»

— Нещодавно я повернувся з виставки Coffee Culture, що відбулася у Великій Британії. Основна тема форуму — як пережити кризу. Це запитання ставлять усі. Нам поки що вдається не лише справлятися з нею, а й розвиватися. Півроку тому ми залучили інвестора й тепер розширюємося. У травні відкрили нову мобільну кав’ярню. До кінця року плануємо створити ще три-п’ять точок. Таким чином, ми розраховуємо побудувати мережу мобільних кав’ярень спершу в Києві, а тоді й у регіонах. Адже 2012 рік не за горами.

Олег Соколянський відкрив кав'ярню на колесах

Сьогодні на наш бізнес більше впливає температура. Якщо із кризою ще можна боротися, то зі спекою — складно. Навіть у розпал кризи в нас не знижувалися обсяги продажу так відчутно, як зазвичай вони скорочуються влітку (традиційно літні місяці вважаються несезонними для кави). Крім того, проблеми створюють усілякі контрольні інстанції. А криза, як це не парадоксально, навпаки, зіграла на руку. Адже іноземні компанії, що працюють у кавовому бізнесі, вирішили зачекати з виходом на український ринок. А це означає, що в найближчі два-три роки конкурентів не додасться. Вітчизняні бізнесмени, які намагаються відкрити щось схоже на мобільну кав’ярню, радше не конкуренти, а послідовники. Наскільки мені відомо, були навіть спроби скопіювати нашу ідею замінити скутер Piaggio на вітчизняну «Таврію», щоб здешевити вартість обладнання.

Однак не можна сказати, що криза на нас не позначилася. Ціни зросли практично на всі інгредієнти, які ми використовуємо для приготування кави, особливо на кавове зерно. Постачальники були змушені підвищити вартість, але не настільки, щоб це нас убило. Наші партнери розуміють, що й після кризи потрібно буде вибудовувати ділові відносини, тому йдуть на поступки. За прикладом багатьох інших компаній ми вирішили пережити цей період, залишивши собі невеликий зазор для особистого заробітку. Це дозволило мінімально підвищити ціни. А ось плани щодо франчайзингу довелося відкласти.


Людмила СЕМЕНЮК
власниця компанії «Кукла.ua»

— До кризи ми робили ставку на виготовлення і продаж ростових ляльок для рекламних кампаній. У зв’язку зі зменшенням рекламних бюджетів кількість бажаючих придбати гігантську м’яку іграшку різко скоротилася. Крім того, якщо раніше ми отримували замовлення на 10– 30 ляльок одразу, то тепер замовляють по три-п’ять виробів, а то й взагалі одну ляльку. Як антикризовий крок нам довелося навіть трохи знизити ціни — на 10% (вартість ляльки 2–3 тис. грн). Із травня, щоправда, обсяги замовлень почали повертатися до рівня 2008 року.

Людмила Семенюк розвиває бізнес граючись

Водночас нинішній спад надав імпульс до здійснення планів, відкладених на далеке майбутнє. Так, сьогодні ми готуємо виробництво корпоративних сувенірів, нестандартних рекламних скульптур із пластику, які не можуть виконати конкуренти. Віднедавна робимо навіть художні скульптури зі штучного каменю для парків, садів. У розвиток нових перспективних напрямків ми і вклали зароблене торік. Офісне приміщення, у якому нині живе Кукла.ua, досить просторе й дозволяє реалізувати будь-які задуми. До речі, саме завдяки кризі та зниженню цін на оренду площ ми змогли дозволити собі офіс неподалік від метро, що зручно для клієнтів.

У кризу нам довелося стати гнучкішими: раніше ми відмовлялися від виготовлення дрібних фігур і маленьких тиражів, а тепер беремося навіть за невеликі замовлення. Недавно налагодили співробітництво з роздрібною мережею з продажу сувенірів.

Відтак, в одному втратили, а в іншому знайшли нові можливості. Хоча ми й призупинили розвиток швейного виробництва, але експериментуємо з об’ємними фігурами і новими для нас матеріалами, намагаємося здешевити технологію виробництва скульптур із пластику заввишки 3–5 м. Для створення такої фігури потрібна дорога форма. Зазвичай її вартість сягає 70–100 тис. грн, однак нам вона коштує 3–4 тис. грн.

Ми створюємо величезні скульптури за мінімальною ціною. У майбутньому, отримавши безпечний і надійний матеріал, ми зможемо увійти в той самий ціновий сегмент, що й китайські сувеніри, витіснивши їх із ринку. Такі в нас наполеонівські плани.


Олег ЗЕМНУХОВ
приватний підприємець, власник торгової марки Hemps

— Взуття й одяг із конопель українцям (іноземцям, як з’ясувалося, теж) усе ще навдивовижу, тому інтерес до нашої продукції не згасає. Багатьох приваблює те, що вона екологічно чиста. До того ж ми розширювали асортимент креативними знахідками, підживлюючи інтерес до своєї марки. Наприклад, я вже запатентував в Україні масажні устілки з конопель із полином. Ось-ось отримаю такий самий патент у Росії. Криза не завадила збільшенню продажів і цього року: порівняно з торішніми показниками замовлення вже зросли приблизно на 20%.

Конопляні туфельки розвеселять кого завгодно

У лютому 2009-го ми почали підвищувати ціни на вироби, але потім довелося їх зменшити мало не до рівня минулого року. З настанням сезону продажу літнього взуття я став поступово знижувати вартість, щоб наша продукція була доступною середньому покупцеві. Так з’явилися недорогі моделі — босоніжки за 250–300 грн.

Зменшення цін на взуття я компенсував економією на послугах майстрів. У розпал кризи чимало житомирських майстерень залишились без роботи і були готові працювати за нижчу платню. З тих самих причин великі підприємства, які поставляли нам підошви, виявили гнучкість та охочіше погоджувалися на експерименти з маленькими замовленнями. Хоча раніше, щоб домовитися про невеликі партії, слід було виявляти неабиякі дипломатичні таланти.

Єдиним «важким» моментом залишається організація виробництва матеріалу із сировини. Поки що я працюю з домотканим полотном, але готуюся до випуску спеціальної тканини для взуття в промислових масштабах. Наразі технологія, що дозволяє поставити виготовлення конопляної пряжі та тканини на потік, у стадії розробки.

До речі, саме напередодні кризи ми, скориставшись вдалим для бізнесу літнім сезоном (обсяг продажу досяг $15 тис.), відкрили із приятелем дизайнером майстерню в Житомирі. Цього літа плануємо повторити успіх минулого року і до початку осені відкрити власний магазин у столиці.


Леонід КРАСАВЦЕВ
генеральний директор компанії «Простобанк Консалтинг»

— Оскільки наші основні клієнти — це фінансовий сектор, який постраждав від кризи найбільше, ми не могли пережити нинішню економічну ситуацію без втрат. Наприкінці минулого року кількість замовлень на дослідження ринку з боку банків стабільно знижувалася. І якщо результатами IV кварталу 2008 року ми ще були задоволені, то I квартал 2009-го став гіршим періодом з погляду продажу за всю історію компанії. Ситуація вже стабілізувалася, обсяги замовлень стали прогнозованішими, але вони скоротилися в середньому в 1,5 разу порівняно з докризовим періодом. І все ж таки головна наша проблема — непередбачуване зависання грошей на поточних рахунках в одному з банків, де введена тимчасова адміністрація.

Леонід Красавцев — гуру для своєї команди

Більшість компаній не були готові до такої серйозної кризи, і ми не виняток. Однак ми завжди були спрямовані на диверсифікацію ризиків, оптимізацію витрат і створення додаткового фінансового запасу. Такий підхід дозволив нам при перших ознаках кризи (а відчули ми її в жовтні 2008 року, коли зірвалося вигідне замовлення на дослідження) правильно оцінити ситуацію і почати ретельно оптимізувати всі ключові бізнес-процеси, скорочуючи некритичні для розвитку витрати. Ми відмовилися від виплати бонусів і знизили зарплати керівникам компанії. Крім того, вирішили створити надійну фінансову подушку на випадок погіршення ситуації, що, в принципі, і сталося в I кварталі 2009 року.

Через кризу довелося відкласти довгострокові проекти, що передбачали тривалий період окупності (наприклад, випуск і поширення газети Prostobank.com). Стратегічні плани розвитку компанії — просування інтернет-проектів, розробка нових послуг для клієнтів тощо — залишилися без змін. Для того щоб поліпшити ситуацію і зберегти обсяги продажу, нам довелося розробити систему бонусів і знижок для існуючих клієнтів; нових замовників залучаємо за допомогою різних акцій і т. ін. Ця криза навчила шукати максимально ефективних рішень для бізнесу без істотних фінансових вкладень.

Контракти

популярне на форумі

Де купити ноубук

Всім привіт! Хочу купити собі ноутбук для роботи, та не можу визначитись. Підкажіть мені, який...

1 коментар
остання 08.10.2022
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

URGENT LOAN IS AVAILABLE NOW TODAY I GOT MY DESIRED LOAN AMOUNT $760K FROM A RELIABLE,TRUSTED AND REGISTERED PRIVATE LOAN COMPANY LAST...

2 коментар
остання 10.05.2022
первый бизнес

Шановний Сергій! Франшиза клінінгової компанії СуперКлін.Старт бізнесу всього 21...

5 коментар
остання 10.10.2020
Франчайзинг СуперКлин

Франшиза клінінгової компанії СуперКлін - це готовий бізнес за 21 день Формат Light та Формат...

1 коментар
остання 10.10.2020
What area unit the characteristics of a decent paragraph?

A paragraph may be a assortment of sentences that all relate to 1 main plan or topic. Effective paragraphs have four main characteristics: a subject sentence, unity, coherence,...

1 коментар
остання 10.01.2019
Як знайти бізнес-ідею для себе

Текст ні про що! Якби ціллю автора було не налити води (потрібної кількості символів), то було б...

1 коментар
остання 06.12.2018
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

Имя кредитора: г-н Пол Уильям. Lender E-mail: paul_william_loanhouse@hotmail.com Мы предлагаем частные, коммерческие...

2 коментар
остання 02.04.2018
METRO: франчайзинг в Україні

Ребята! кто-то получил разъяснения или инфу по metro

5 коментар
остання 19.01.2017