02.08.2011

Іан Борден: табурет від McDonald’s

"Ми говоримо про так званий табурет на трьох ніжках. Перша ніжка - це сама компанія. Ще одна - постачальники. І третя ніжка, яка надає стійкості, - наші франчайзі", - розповідає Іан Борден, Генеральний директор компанії "МакДональдз Юкрейн ЛТД".

- Що необхідно змінити в Україні, щоб McDonald's почав розвиватися по франчайзингу?
- Для McDonald's у розвитку по франчайзингу важливі три моменти. Багато в чому модель франчайзингу, яку використовує McDonald's, відрізняється від інших пропозицій на ринку. Ми говоримо, що у нас існує так званий табурет на трьох ніжках. Перша ніжка - це сама компанія. Ще одна - постачальники. І третя ніжка, яка надає стійкості, - наші франчайзі. McDonald's розглядає франчайзинг як партнерство. А для того щоб воно було ефективним, нам необхідна стабільне політичне й економічне середовище.

Іан Борден, Генеральний директор компанії \

Іан Борден, Генеральний директор компанії "МакДональдз Юкрейн ЛТД".

Повернемося в 2008-й рік. Припустимо, що у нас на той час вже був би франчайзинг, а наші франчайзі взяли б у банках кредити. Ви пам'ятаєте, що банки припинили кредитування, і взагалі на фінансовому ринку спостерігалися складності. А оскільки McDonald's завжди прагне надати підтримку франчайзі, тоді додаткові труднощі відчула б сама компанія.

Другий найважливіший момент - ефективна законодавча база, адже навіть при дуже довіривих відносинах ми повинні укласти з франчайзі договір. Якщо раптом виникне якийсь конфлікт або різниця в поглядах, нам необхідно бути впевненими, що цей контракт буде мати належну юридичну силу. На жаль, зараз в Україні це питання недостатньо врегульоване. І третій момент - необхідно знайти людей, які відповідають критеріям McDonald's. В Україні у багатьох бізнесменів достатньо коштів, і я впевнений, чимало підприємців хотіли б стати нашими франчайзі. Але в першу чергу це повинні бути люди, які розглядають McDonald's як свій основний бізнес і при цьому займають активну соціальну позицію.

Фрагмент інтерв'ю, опублікованого в журналі "Идеи Бизнеса ФРАНЧАЙЗИНГ" 3/2011

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank