Громадське харчування України сьогодні

Понеділок
23.03.2015
Про поточний стан і розвиток ринку громадського харчування розповідає Максим Пручай
 

— Максиме, розкажіть, яка сьогодні динаміка ринку громадського харчування України? Що відбувається?
—  Ситуація на ринку громадського харчування трохи покращилася у порівнянні з 2014 роком, але, як і раніше, залишається досить складною, ресторани як закриваються, так і відкриваються. На жаль, тих, які закрилися, більше. Основні причини - це не стабільна економіка в країні та постійні коливання курсу валют. Оренда багатьох закладів, особливо, тих, які знаходяться у центральних місцях міст, прив'язана до долару. Орендарі досить неохоче йдуть на зниження плати. також сильний вплив на роботу ресторанів робить збільшення вартості комунальних послуг, які ростуть дуже стрімко. Платоспроможність населення впала в порівнянні з минулими роками, що впливає на зменшення відвідуваності закладів громадського харчування. Ресторани переходять на продукцію українського виробництва, намагаючись максимально відійти від імпорту.
  У кращій ситуації знаходяться мережеві ресторани і ресторани, що працюють по франчайзингу, які намагаються у цей складний період розвивати свої мережі далі, щоб ще сильніше закріпитися на ринку.


 
—  Чи має місце експансія закордонних мереж і як вони впливають на ринок?
—  Експансія закордонних мереж набагато зменшилася у порівнянні з минулими роками. Це, в першу чергу, пов'язано з нестабільною ситуацією в українській економіці. Тому багато зарубіжних інвесторів побоюються вкладати гроші в український бізнес. У даний час ми спостерігаємо ситуацію, коли навпаки українські ресторатори намагаються виходити на інші ринки. На першому місці Казахстан, Прибалтика та Європа.
 
—  Що сьогодні варто змінити вітчизняним гравцям ринку громадського харчування у веденні бізнесу?
— Необхідно переглянути свої погляди на рентабельність роботи закладів. Багато хто, як і раніше, ставить цілі по рентабельності ресторану на рівні 25-30%. Актуальна рентабельність на даний момент на рівні 15-18%. Необхідно тримати баланс між ціновою політикою закладів та розміром порцій. Вважаю неприпустимим скорочувати порції страв. У даній ситуації необхідно переходити на продукти українського виробництва, змінювати асортимент. Велику увагу необхідно приділити економії комунальних послуг, зараз для цього є багато можливостей: виробники пропонують різні види економного обладнання, а інвестиції у нього будуть цілком виправдані.
 Так само варто окрему увагу приділити сервісу і комфорту в ресторанах, що дозволить додатково мотивувати відвідувачів повертатися до закладу. Наприклад, додаткові послуги - дитяча кімната, магазин сувенірів, вело парковки, майстер класи для дітей і дорослих та інше.

—  Які зміни ще будуть відбуватися у 2015-му році?
—  У 2015 році краще за все буде розвиватися ринок якісного стріт фуду, де не потрібно великої кількості інвестицій, а терміни окупності набагато нижчі. Головна тенденція - це надання якісної, здорової продукції за оптимальні кошти.


популярне на форумі

Нова франшиза: Doshi Doshi

Доброго дня підкажіть будь ласка, до кого можна звернутися сприводу франшизи?

1 коментар
остання 01.08.2023
Формат TAKE AWAY для магазинов суши

Не с проста объявления «куплю магазин суши» сейчас можно все чаще услышать, как от начинающих,...

1 коментар
остання 28.05.2021
Taco Bell собирается в Россию

Хочу эту франшизу

1 коментар
остання 19.04.2018
Тайрай: франчайзинг со вкусом Востока

Давай откроем этот бизнес в Беларуси.

1 коментар
остання 06.10.2016
Как открыть суши-бар. Бизнес-план.

Полезная информация

1 коментар
остання 16.04.2016
Собственный сэндвич-бар с FreshLine

Впервые побывал в фреш-лайне весной прошлого года и с тех пор хожу сюда чуть ли ни каждую неделю...

2 коментар
остання 18.02.2016
Макдональдс в цифрах

Интересная информация. Я люблю Макдональдс, хотя и не очень полезно

1 коментар
остання 27.01.2016
Символ немецкого фастфуда Curry Wurst

Где бы взять 40 тыс долл.? В Днепропетровске возле жд вокзала отличное заведение! . .еда,...

1 коментар
остання 13.10.2015