09.02.2015

Переорієнтація на орендаря?

У 2015 році орендодавці йдуть на зустріч орендарю

У минулому році деякі орендарі вимушені були змінювати локацію торгового об'єкту, тому що орендодавці не хотіли вступати у діалог, щодо зниження вартості оренди при різкому підвищенні курсу валют. Про те як сьогодні поводить себе ринок  нерухомості розповідає Анна Попруга.
— Анно, яка ситуація на ринку нерухомості у 2015-му році?
— На даний момент орендодавець та орендар вже встигли звикнути до реалій ринку. Обидві сторони розуміють, що потрібно продовжувати працювати. Звичайно ж, кількість угод у цьому році не буде такою високою, як раніше, і нові об'єкти не будуть вводитися такими ж темпами. Однак, як і раніше, потужні забудовники будуть виводити на ринок унікальні проекти, які цікаві як орендарям, так і відвідувачам. Сьогодні тільки найсильніший зможе привернути до себе аудиторію.

Анна Попруга Фото Анни Попруги

Анна Попруга, директор з маркетингу та продажів компанії KAN Development

— Чи буде ще підвищуватися вартість оренди?
— Я думаю, що цього року очікувати підвищення вартості оренди не варто, якщо говорити про доларові ставки. У гривневому еквіваленті вони будуть змінюватись залежно від курсу.

— Як повинен себе вести орендодавець при різкому підвищенні валюти? Чому дехто не знижує вартість оренди під час кризи?
— Я не знаю хто з розсудливих орендодавців сьогодні не йде на зустріч орендарю. Це інтерес двох сторін знайти компроміс і продовжувати роботу. Ми з нашими орендарями завжди знаходимо спільну мову, маємо високу заповнюваність наших об'єктів та відмінні ставки по них. Я впевнена, що професіонали завжди можуть домовитися. У переговорах з орендарями ми керуємося принципом win-win і в результаті всі залишаються задоволені.

— На що, в першу чергу, повинен звертати увагу підприємець, який орендує або купує нерухомість в Україні?
— Насамперед його вибір залежить від типу його діяльності. Є компанії для яких локація об'єкту не принципова, а буває і навпаки. Таким чином, перше - це локація. Друге - це клас будівлі. У CBD зосереджені, в основному, БЦ класу А. Наприклад, 101 Tower, Leonardo, Parus, Gulliver, IQ BusinessCenter і тд. Оренда в цих будівлях завжди трохи вище ніж в клас В і С. Але це престиж компанії і зручність для співробітників і клієнтів компанії. Також дуже важливим фактором при виборі нового офісу є наявність інфраструктури у БЦ, а саме їдальні, ресторану, фітнес клубу, конференс-залів, салону краси. Все вищеперелічене відіграє важливу роль для оптимізації розподілу часу співробітників компанії на обідню перерву, проведення мітингів, тренувань та ін. Завдання власника підприємства надати всі умови для співробітників, щоб вони не залишали будівлю БЦ і максимально плідно працювали. 
Ну і звичайно, необхідно перевірити документи на право власності та введення у експлуатацію, але я думаю, що юристи компаній-орендарів це обов'язково врахують.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank