14.07.2014

Погляд у сторону Европи

Серед багатьох договірних моделей бізнесу, тут франчайзинг давно зарекомендував себе як ефективний бізнес-інструмент

Одну з передових позицій у сфері розвитку франчайзингу серед європейських країн займає Німеччина. Клаус Боде, президент німецької компанії Skinial, розповів, як справи сьогодні.

Клаус Боде Фото Клаус Боде

— Клаус, які тенденції франчайзингу в Європі?
— За численними пропозиціями замороженого йогурту в 2013-му році, одразу "пішли" численні концепції електронних сигарет - в 2014-му році. Подібні хвилі періодично приходять і відходять. Такий бізнес прибутковий для тих, хто приєднався до нього на піку розвитку, коли можна добре заробити. Його мінус у тому, що занадто багато створюється клонів, втрачається унікальність і цінність бренду. Відсутня USP (unique selling proposition) техніка - технологія унікальної торговельної пропозиції, яка зарекомендувала себе у Європі, як найпрогресивніша, «працююча» при продажах на висококонкурентних ринках, і при продажах складних продуктів і рішень. У цьому році в Європі досить успішно показав себе італійський концепт iRiparo (ремонт цифрової техніки). На франчайзингової виставці у Франції, стенди цієї компанії були переповнені людьми, які хотіли приєднатися до бізнесу. Також вважаю, що Skinial (безлазерное видалення татуювань в косметичній області) знаходить все більший інтерес у підприємців.

— У яких галузях франчайзинг найбільш прогресує в Європі, а в яких тільки починає розвиватися?
 — Ми бачимо, що йдуть на спад франчайзингові пропозиції щодо текстильної промисловості, так як не є дуже привабливими через високі інвестицій і тривалу окупність. Також через великі труднощі у зв'язку з орендою: часто франчайзі не можуть оплатити встановлені франчайзером умови оренди в кращих локаціях. Сьогодні чим більше франшиза доступна (вартість від € 15.000 - 50.000), тим більше підприємців зацікавлені в ній. Все більше і більше підприємців намагаються побудувати другий бізнес, як опорний. Інвестиції в нього не повинні бути занадто вагомими, і окупатися він повинен протягом декількох місяців. Я маю на увазі такі компанії, як Skinial або iRiparo.

— Які франчайзингові пропозиції будуть користуватися попитом завтра?
— На мій погляд, найбільш важливим критерієм для нових франшиз - швидка віддача від інвестицій, оскільки все більше людей не хочуть будувати свій бізнес вічність. Але бажають взяти участь у прибутковій справі протягом кількох років у прибутковій справі. На жаль, таких пропозицій не так багато, так як франчайзеру потрібно бути дуже гнучким і сильним, щоб швидко адаптуватися, оцінювати економічні тенденції на ходу, бути в змозі розвиватися на швидкості.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank