За оцінками різних операторів, загальна кількість АЗС в Україні складає близько 3500-4000, з яких 88% - заправки рідким паливом (бензин, дизель), 12% - нафтовим та природним газом (пропан-бутан та бутан). В Україні розвиток мереж АЗС відбувається як за рахунок будівництва нових АЗС, модернізації старих радянських пунктів чи методом поглинання, так і методом співробітництва з франчайзі, яких в цьому бізнесі прийнято називати джобберами.
Джоббери - це незалежні АЗС, що працюють на основі франчайзингових схем: власники АЗС зобов'язуються продавати нафтопродукти лише компанії-постачальника та працювати під його торговельною маркою. Раніше така форма роботи процвітала. Джоббери отримували лояльні оптові ціни і стабільний ресурс пального, проте взамін, деякі з них, як стверджують представники крупних мереж, підривали імідж бренду, продаючи неякісне пальне "зі сторони".
Так від франчайзингових схем відмовилися нафтові компанії "Альянс" та "Лукойл-Україна", позбулася багатьох джобберів також "ТНК-BP". Правда демонстративна відмова від таких схем багатьма конкурентами розглядається лише як PR-хід. Вважається, що в умовах кризи джоббери знову отримають шанси - адже договір з існуючою незалежною АЗС обійдеться мережам набагато дешевше будівництва нової точки.
Свій погляд мають ті самі дрібні гравці ринку. Залишившись без "криші", багато з них стикаються з проблемами забезпечення пальним. Проблематичне для таких власників і вирішення земельних питань. Додатковий мінус для їх бізнесу - періодичне введення керівництвом держави граничних рівнів цін. Мережевики, що працюють напряму з нафтовиробниками, легше переносять це, для малих же власників деколи рентабельність роботи в таких умовах зменшується ледве не до нуля.
До речі, крім франчайзингу, в Європі та США практикується задача АЗС в оренду. В такому випадку крупні мережі передають свої АЗС в управління незалежним приватним власникам, постачаючи їм своє пальне, і вимагаючи взамін забезпечення певного рівня продаж та рентабельності, та отримання певного проценту від продажу.
Найбільші власники мереж АЗС на сьогодні - це компанії "ТНК-BP", "Укрнафта", "Альфа-нафта", "WOG" (Західна нафтова група), "Лукойл", "Альянс", "Галнафтогаз" (АЗС "ОККО") та інші. В кожного з таких трейдерів є, так звані "свої" регіони, проте в Києві та Криму працюють всі вищезгадані мережі. Всього на ринку України присутні більше 50 брендових мереж АЗС, 10 з яких займають практично половину всього ринку.
За матеріалами журналу "Строительство и реконструкция" та franchising.ua/stattya/112/
читати статті
Компанія розширює бізнес в Україні та планує вийти на закордонні ринки
Компанія просуває торгову марку за за межі близькосхідного регіону та цікавиться ринком України
Компанія «Дом бусин» планує активно розвивати партнерську мережу за кордоном
Миколаївська майстерня побутових послуг розглядає можливість розширення мережі завдяки франчайзі
У планах «Доброї аптеки» стати міжнародною мережею
найчайтіше читане
В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу
Як заробити на станції техобслуговування автомобіля
Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується
Тест на підприємництво
Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію
популярне на форумі
Копійочка
Доброго дня , мене цікавить купівля і співпраця по франшизі,чи є у вас така...
Копійочка
з Коломиі!!!!!!!!!а є якась різниця звідки?
Копійочка
Ще раз перепитаю- Ви звідки? пишіть lider-kiev@yandex.ru
Копійочка
так мене теж давно цікавить питання і я вже довший час шукаю франшизу так як бачу магазини...
Копійочка
А Ви зв1дки?
Хочу продавать чай на развес. Поделитесь опытом
Сообщение
Копійочка
Чи є франшиза на магазин \"Копійочка\". магазин низьких цін, посуда, іграшки, битова химія и...